۲

۵/۸۷

۱۴

۱۰۰

۱۶

بهداشت

۶۶

۲

۳۳

۱

۱۰۰

۳

داروسازی

۵۰

۶

۵۰

۶

۱۰۰

۱۲

توانبخشی

۳۶٫۷۲

۶۸

۶۳٫۲۸

۱۲۰

۱۰۰

۱۸۸

جمع کل

منبع: واحد آماری دانشگاه علوم پزشکی همدان
تعداد کل ۱۸۸ n=
. نفر مرد ۱۲۰ = ۱n
نفرزن ۶۸ = ۲n
۵-۳٫ ابزار گردآوری داده ­های پژوهش
جهت­ جمع‌ آوری اطلاعات این پژوهش از روش­های مطالعه کتابخانه­ای به‌منظور گردآوری مبانی نظری و پیشینه پژوهش استفاده شده است. و همچنین به دلیل اینکه پرسشنامه در اغلب شرایط عملی­تر و آسان­تر است و به محقق امکان می­دهد تا نمونه­های بزرگ‌تر را مطالعه و بررسی کند، جهت جمع­آوری اطلاعات مورد نیاز از نمونه­ مورد مطالعه از سه
پرسشنامه­ مسؤولیت­پذیری اجتماعی سازمان، کارول[۱۴۲] (۱۹۹۱)، پرسشنامه کار تیمی، لنچیونی[۱۴۳](۲۰۰۴) و پرسشنامه­ توسعه حرفه ای کارکنان نوا[۱۴۴] (۲۰۰۸) استفاده شده است، که پس از توزیع پرسشنامه توسط اعضای هیأت ­علمی دانشگاه علوم پزشکی همدن تکمیل گردید. پرسشنامه ­ها شامل دو قسمت بودند؛ قسمت اول ویژگی­های جمعیت شناسی شامل: جنس، سن، میزان تحصیلات، ­سابقه خدمت و قسمت دوم شامل سه نوع پرسشنامه­ای بود که به شرح زیر مورداستفاده واقع شده اند­.
الف- پرسشنامه­ مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان[۱۴۵]
این پرسش­نامه توسط کارول در سال (۱۹۹۱) تهیه شده است که شامل ۲۰ گویه می­باشد و از ۴ مولفه مسؤولیت پذیری اقتصادی، مسؤولیت­پذیری قانونی، مسؤولیت­پذیری اخلاقی، مسؤولیت­پذیری اجتماعی تشکیل شده است. این پرسش­نامه به صورت پنج گزینه­ای و بر اساس طیف لیکرت تنظیم شده است. برای گزینه کاملاً موافق(۵،امتیاز)، موافق(۴،امتیاز)، نظری ندارم(۳،امتیاز)، مخالف(۲،امتیاز)، کاملاً مخالف(۱،امتیاز) در نظر گرفته شده است. تعداد و سوالات این پرسشنامه در جدول (۳-۳ ) نشان داده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ب- پرسشنامه کار تیمی[۱۴۶]
پرسشنامه کار تیمی بر پایه مدل لنچیونی[۱۴۷](۲۰۰۴) تدوین شده است و از پنج بعد،(تعهد، اعتماد، مسؤولیت­پذیری، برخورد سازنده و هدفمندی) تشکیل شده است. این پرسشنامه شامل ۱۹ سوال بسته- پاسخ، به صورت پنج گزینه­ای و بر اساس طیف لیکرت تنظیم شده است. برای گزینه کاملاً موافق(۵،امتیاز)، موافق(۴،امتیاز)، نظری ندارم(۳،امتیاز)، مخالف(۲،امتیاز)، کاملاً مخالف(۱،امتیاز) در نظر گرفته شده است. تعداد و سوالات این پرسشنامه در جدول (۳-۳ ) ارائه شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...