-

۷۸/۰-

۳.۳.۴. شاخص­ های اصلی ویژگی­های فیزیولوژیکی برای دختران۱۲-۱۰ ساله شهرستان شاهرود

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

برای بررسی شاخص­ های اصلی مربوط به ویژگی­های فیزیولوژیکی در دختران۱۰ تا ۱۲ ساله با بهره گرفتن از روش PCA به ترتیب مراحل زیر برای به دست آوردن پارامتر­های اصلی اجرا شد. در جدول ۱۲.۴ مقادیر ویژه و واریانس متناظر با عامل­ها را بعد از چرخش واریماکس نشان می­دهد. در ستون مجموع ضرایب کل عوامل مقادیر ویژه اولیه برای هر یک از عامل­ها در قالب مجموع واریانس تبیین شده ارائه شده است. واریانس تبیین شده بر حسب درصدی از کل واریانس و درصد تجمعی است. مقادیر ویژه هر عامل، نسبتی از واریانس کل متغیرهاست که توسط آن عامل تبیین می­ شود. مقدار ویژه از طریق مجموع مجذورات بار­های عاملی مربوط به تمام متغیر­ها در آن عامل قابل ملاحظه است، از این رو مقادیر ویژه، اهمیت اکتشافی عامل­ها را در ارتباط با متغیر نشان می­دهد. پایین بودن این مقدار برای یک عامل به این معنی است که آن عامل نقش اندکی در تبیین واریانس متغیر­ها داشته است. با توجه به نتایج به دست آمده برای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ ساله­ها یک جزء اصلی و برای ۱۰ تا ۱۲ ساله­ها دو جزء اصلی برجسته شده است که به ترتیب ۸۵/۴۸، ۳۰/۴۷، ۲۸/۴۳ و ۰۶/۶۹ درصداز واریانس کل داده ­ها را در بر می­گیرند.
جدول ۱۲.۴. مقادیر درصدی واریانس استخراج شده از اجزای اصلی دوران داده شده فیزیولوژیکی

مولفه

۱۰ ساله

۱۱ ساله

۱۲ ساله

۱۲-۱۰ ساله

۱

۸۵/۴۸

۳۰/۴۷

۲۸/۴۳

۴۱/۳۵

۲

-

-

-

۶۵/۳۳

جمع کل

۸۵/۴۸

۳۰/۴۷

۲۸/۴۳

۰۶/۶۹

۱.۳.۳.۴. شاخص­ های اصلی مربوط به ویژگی­های فیزیولوژیکی در دختران۱۰ تا ۱۲ ساله شهرستان شاهرود
نتایج مربوط به واریانس استخراج شده در هر یک از اجزای اصلی ویژگی­های فیزیولوژیکی بعد از اعمال چرخش در جدول ۱۳.۴ ارائه شده است. همانگونه که مشاهده می­ شود شاخص­ های اصلی ویژگی­های فیزیولوژیکی برای دختران۱۰ ساله شهرستان شاهرود نبض بعد از فعالیت، برای دختران ۱۱ ساله شهرستان شاهرودزمان دوی ۵۴۰ متر، و برای دختران ۱۲ ساله شهرستان شاهرود نبض قبل فعالیت است. در جدول ماتریکس عامل­ها نبض بعد از فعالیت و زمان دوی ۵۴۰ متر به عنوان عامل اصلی برای ویژگی­های فیزیولوژیکی در دختران۱۰ تا ۱۲ سال شهرستان شاهرود شناسایی شده است (جدول ۱۳.۴).
جدول ۱۳.۴. مقادیر بار عاملی ویژگی­های فیزیولوژیکی و شاخص­ های استخراج شده از اجزای اصلی

ویژگی­های فیزیولوژیکی

مولفه

۱۰ ساله

۱۱ ساله

۱۲ ساله

۱۲-۱۰ ساله

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...