قیمت:ارزشی است که مقداری محدود، وزن و یا اندازه های دیگر از یک محصول یا خدمت را می خرد. در تجارت، قیمت بعنوان چیزی که ۱) خریدار حاضر به پرداختن ۲)یک فروشنده مایل به پذیرفتن ۳)و آنچه که رقابت اجازه می دهد تا هزینه شود تعیین شده است (افریم توربان و همکاران، ٢٠٠۴)
انعطاف پذیری قیمت: گزاره ای است که قیمتها را در بلندمدت در پاسخ به کمبود یا مازاد بازار تنظیم می کند (چن و گیلنسون و شرل، ۲٠٠٢).
قیمت‌گذاری منعطف: استراتژی قیمتی است که در آن قیمتها در هر لحظه به خاطر مشتریان و مصرف‌کنندگان و یا به دلیل مجموعه محصولات و خدمات ارائه شده تغییر می‌کند (کنان و کوپال،٢٠٠١).
قیمت گذاری ثابت: موقعیتی که در آن قیمت گذاری ها در طول زمان تغییر نمی یابند. به این معنا که تورم یا کاهش قیمت اتفاق نمی افتد (خسروپور، ١٣٨۵).
متغیر وابسته: رفتار خرید مصرف کننده
رفتار خرید مصرف کننده: فرابندی است که بوسیله آن افراد برای جستجو،انتخاب، خرید،استفاده از کالاها و خدمات و ارضای نیازها و خواسته هایشان انجام می دهند (افریم توربان و همکاران، ٢٠٠٨).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

تجارت الکترونیک: صنعتی است که در آن خرید و فروش محصول یا خدمت در سرتاسر سیستم های الکترونیکی مانند اینترنت و سایر شبکه های کامپیوتری انجام می گیرد (دیوید شیپلی و دیوید جابر، ٢٠٠١).
تعریف عملیاتی:

مؤلفه ها(سازه ها) ابعاد شاخص
انعطاف پذیری قیمت قیمت گذاری منعطف
مبتنی بر سفارش سازی
(کارل شاپیرو، ١٩٩٩)
١.قیمت گذاری چند بعدی
٢. قیمت گذاری گروهی
  قیمت گذاری منعطف
تشویقی(ترفیعی)
(افریم توربان و همکاران، ٢٠٠۶)
١. قیمت گذاری دو بخشی
۲٫ قیمت گذاری مبتنی بر تخفیفات مقداری
خرید مشتریان آنلاین   ۱٫ رفتار خرید
خرید مشتریان آنلاین ۲٫ انگیزه خرید

۱-۷- قلمرو تحقیق

۱- بعد زمانی: این تحقیق از بهمن ۱۳۹۱ تا آذرماه ۱۳۹۲ انجام شده است.
۲- بعد مکانی: از لحاظ مکانی این پژوهش در فضایی مجازی اینترنت انجام پذیرفته است.
۳- بعد موضوعی: از نظر موضوعی، این تحقیق به بررسی تاثیر، انعطاف پذیری قیمت بر رفتار خرید مشتریان آنلاین محدود می شود.

فصل دوّم

مروری بر تحقیقات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...