سرمایه ارتباطی

۹۸۳/۰

سرمایه ساختاری

۹۹۴/۰

همانگونه که درفصل تجزیه وتحلیل اطلاعات بیان گردید مقادیر اجزای بار عاملی اول که تنها عامل باقی مانده است، بیانگر این است که اجزای سرمایه فکری شامل سرمایه انسانی، ارتباطی و ساختاری دارای مقادیر بار عاملی بالا بوده و سرمایه فکری به عنوان یک عامل تاثیرگذار بر عملکرد می باشد. با توجه به مقادیر بار عاملی می توان گفت سرمایه انسانی و ساختاری تاثیرات مشابه بر عملکرد داشته و نسبت به تاثیر سرمایه ارتباطی در رده بالاتر قرار می گیرند.
با توجه به کلیه نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها می‌توان پذیرفت که نتایج حاصل از این پژوهش با نتایج حاصل از پژوهشهای انجام گرفته توسط سایر محققین که در پیشینه تحقیق در فصل دوم مطرح گردید، در قسمت روابط بین اجزای سرمایه های فکری ( سرمایه انسانی و سرمایه ساختاری و سرمایه مشتری ) با عملکرد سازمانی ارتباط و هماهنگی کامل دارد.که شاید به خاطر این موضوع باشد که هرچند در این تحقیق بانک قوامین ( و شاید اکثر سازمانهای ایرانی ) این سرمایه های فکری در سطح مناسبی وجود دارند.
۵-۴) ارائه پیشنهادات
با توجه به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها پیشنهادات تحقیق حاضر در دو بخش ارائه می‌گردد.
۵-۴-۱)پیشنهادات بر مبنای یافته‌های تحقیق
با توجه به نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌ها، به منظور تقویت سرمایه های فکری با عملکرد سازمانی در بانک قوامین استان تهران می‌توان به ترتیب اولویت پیشنهادات ذیل را مورد توجه قرار داد. در اینجا باید گفت به منظور ارائه پیشنهادات از نتایج آزمون فریدمن استفاده می شود.
الف) سرمایه انسانی
برای تقویت هریک از اجزای سرمایه انسانی پیشنهادهای زیر ارائه می شود :

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

-طراحی و ایجاد سیستم اندازه گیری و پایش رضایت شغلی در سازمان
-اندازه گیری مستمر رضایت شغلی کارکنان در بازه های زمانی و تجزیه وتحلیل این اطلاعات
-اتخاذ تصمیماتی بر اساس نتایج حاصله از تجزیه و تحلیل این اطلاعات برای رفع موانع دستیابی به رضایت شغلی
-اندازه گیری مستمر عملکرد کارکنان در بازه های زمانی
-تجزیه وتحلیل اطلاعات حاصله از اندازه گیری عملکرد کارکنان و مقایسه آن با استانداردهای عملکردی و انجام اقدامات متقضی از قبیل تشویق و تنبیه و بازخورهای مناسب و استفاده از بازخور ۳۶۰ درجه
-تهیه مسیرهای شغلی و جداول جانشینی برای مشاغل سازمان
-استفاده از اطلاعات عملکردی افراد به هنگام ارتقای افراد
-ارائه آموزشها و مشاوره ها و فرصتهای سازمانی برای کمک به بهبود وضع آتی کارکنانی که دارای عملکرد مناسب هستند.
ب) سرمایه مشتری
برای تقویت هریک از اجزای سرمایه مشتری پیشنهادات زیر ارائه می شود :
پیگیری مستمر و پاسخگویی به موقع به انتظارات و شکایات مشتریان

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...