جدول بالا به خوبی نشان می دهد که ضریب همبستگی موجود بین عنصر زمان و مکان و وفاداری رفتاری مشتریان برابر۰٫۳۲ واحد می باشد و نوع رابطه با توجه به علامت مثبت، مستقیم بوده است ضریب تعیین مقدار واریانس تبیین شده یا همان شدت رابطه بین این دو متغیر را نشان می دهد، اما از آنجا که درجه آزادی در این شاخص درنظر گرفته نمی شود، برای افزایش دقت معمولاً از ضریب تعیین تعدیل شده استفاده می گردد. مقداراین ضریب برابر۰٫۱ شده است و بیانگر این مطلب است که وفاداری رفتاری مشتریان بر مبنای عنصر زمان و مکان به عنوان یک عنصر از الگوی مدیریت منسجم خدمت به اندازه ۰٫۱% تبیین می شود و سطح معناداری آزمون برابر ۰ می باشد که از خطای ۵% کوچکتر است، بنا براین فرض صفر مبنی بر استقلال این دو متغیر رد می شود و وجود رابطه معنادار بین این دو عامل تأیید می گردد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۲-۱۳) آزمون فرضیه سینزدهم : عنصر فرایند بر میزان وفاداری رفتاری مشتریان تاثیر دارد.
در این فرضیه متغیر مستقل تحقیق عنصر فرایند و متغیر وابسته وفاداری رفتاری مشتری می باشد . بنا براین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون به صورت زیر خواهد بود :
جدول ۴-۱۹ : ضریب همبستگی و شدت رابطه عنصر فرایند و وفاداری رفتاری

 

ضریب همبستگی

 

ضریب تعیین

 

ضریب تعیین تعدیل شده

 

انحراف استاندارد برآورد شده

 

Sig

 
 

۰٫۷۵

 

۰٫۵۷

 

۰٫۵۷

 

۰٫۳۷

 

۰٫۰

 

جدول بالا به خوبی نشان می دهد که ضریب همبستگی موجود بین عنصر فرایند و وفاداری رفتاری مشتریان برابر ۰٫۷۵ واحد می باشد و نوع رابطه با توجه به علامت مثبت،مستقیم بوده است ضریب تعیین مقدار واریانس تبیین شده یا همان شدت رابطه بین این دو متغیر را نشان می دهد، اما از آنجا که درجه آزادی دراین شاخص درنظر گرفته نمی شود، برای افزایش دقت معمولاً از ضریب تعیین تعدیل شده استفاده می گردد. مقدار این ضریب برابر ۰٫۵۷ شده است و بیانگر این مطلب است که وفاداری رفتاری مشتریان برمبنای عنصر فرایند به عنوان یک عنصر از الگوی مدیریت منسجم خدمات به اندازه ۵۷% تبیین می شود و سطح معناداری آزمون برابر ۰ می باشد که از خطای ۵% کوچکتر است، بنابراین فرض صفر مبنی بر استقلال این دو متغیر رد می شود و وجود رابطه معنادار بین این دو عامل تأیید می گردد.
۴-۳-۲-۱۴) آزمون فرضیه چهاردهم : عنصر بهره وری و کیفیت بر میزان وفاداری رفتاری مشتریان تاثیر دارد.
در این فرضیه متغیر مستقل تحقیق عنصر بهره وری و کیفیت و متغیر وابسته وفاداری رفتاری مشتری می باشد . بنا براین نتایج حاصل از آزمون رگرسیون به صورت زیر خواهد بود :
جدول۴-۲۰ : ضریب همبستگی و شدت رابطه عنصر بهره وری و کیفیت و وفاداری رفتاری

 

ضریب همبستگی

 

ضریب تعیین

 

ضریب تعیین تعدیل شده

 

انحراف استاندارد برآورد شده

 

Sig

 
 

۰٫۸

 

۰٫۶۵

 

۰٫۶۵

 

۰٫۳۳

 

۰٫۰

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...