۴۴*۱۵
n= = ۱۳ مدیران صفی
۵۰
جدول۳-۱- جامعه و نمونه آماری

سطح مدیریت جامعه آماری نمونه آماری
معاونین ۵ نفر ۴ نفر
مدیران ستادی ۳۰ نفر ۲۷ نفر
مدیران صفی ۱۵ نفر ۱۳ نفر
مجموع ۵۰ نفر ۴۰ نفر

۳-۶ مشخصات واحد پژوهش
تشکیل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان را می توان نقطه عطفی در تاریخ آب و آبرسانی این مرز و بوم قلمداد نمود. کم آبی ، کیفیت نامطلوب و قطع آب از مشکلات همیشگی مردم این استان بوده است که با تشکیل این شرکت اهتمام جــدی نسبت به مرتفع نمودن این مشکلات گردید و از سال ۱۳۷۲ حجــم پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در جهت ایجــاد، بهبود، توسـعه و ترمیـم درتمامی زمینه های آب و فاضلاب در استان به سرعت گسترش یافت. این شرکت در اسفند ماه ۱۳۷۱ پس از تعیین سهامداران و تشکیل هیئت مدیـــره رسماً کار خود را آغاز نمود. در ابتدای امر سعی و تلاش گردید که کلیه شهرهای استان دارای ادارات آب و فاضلاب مستقل و تحت نظر شرکت تاسیس و ایجاد گردند. هم اکنون شرکت آبفا خوزستان با ۱۹۰۷ نفر پرسنل در ۵۶ شهر استان بجز اهواز، بیش از ۵۱۰هزار مشترک آب را تحت پوشش خدمات خود دارد.
۳-۷ ابزار گردآوری اطلاعات
ابزار سنجش و اندازه گیری وسایلی هستند که محقق به کمک آن ها می توتند اطلاعات مورد نیاز را برای تجزیه و تحلیل و بررسی پدیده مورد مطالعه و نهایتاً کشف حقیقت گردآوری نماید. در تعریف ابزار اندازه گیری می توان گفت: ابزار اندازه گیری و مقیاس ها وسایلی هستند که محقق به کمک آن ها قادر است اطلاعات مورد نیاز تحقیق خود را گردآوری، ثبت و کمّی نماید. ابزارهایی که محققان علوم انسانی برای گردآوری اطلاعات تاکنون توانسته اند ابداع نمایند عبارت است از: پرسشنامه، کارت مصاحبه، کارت مشاهده، آزمون، فیش، فرم ها و نظایر آن ها. این ابزار ها متناسب با نوع تحقیق و روش کار آن برگزیده و طراحی می شود(حافظ نیا، ۱۳۸۸).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

مقیاس ابزار یا ساز و کاری است که با کاربرد آن افراد در متغییرهای مورد علاقه ما در تحقیق به گونه ای از یکدیگر تمیز داده می شوند. یک مقیاس می تواند به طور کلی تنها به گروهبندی افراد در متغییرهای خاصی بپردازد یا ابزار دقیقی باشد که با درجات مختلف افراد را بر پایه متغییرها از یکدیگر متمایز می کند. چهار نوع مقیاس اصلی اندازه گیری وجو دارد: مقیاس اسمی، ترتیبی، فاصله ای و نسبتی(سکاران، ۱۳۸۸).
سنجش دیدگاه ها و نگرش ها از امور کیفی هستند که ابزار های ویژه ای را در چهارچوب مقیاسهای اسمی- عددی برای اندازه گیری متغیرها طلب می کنند. محققان علوم اجتماعی و انسانی سعی نموده اند برای سنجش نگرش ها، تمایلات، گرایش ها و آرزوها، اقدام به طراحی و ابداع ابزارهایی بنمایند که به عنوان طیف شهرت دارند(حافظ نیا، ۱۳۸۸).
در این پژوهش از ابزار مطالعه، مصاحبه و پرسش نامه برای گردآوری اطلاعات و برای سنجش نگرش و دیدگاه نمونه های تحقیق در پرسشنامه شماره دو(تشکیل ماتریس SWOT) از طیف لیکرت همانند جدول(۳-۲) استفاده شده است.
جدول(۳-۲)

خیلی زیاد زیاد
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...