مسائل مرتبط با ارائه سرویس
برای ارائه زمانبند به عنوان سرویس، برای آنکه سازمان ها بتوانند سفارش خود را مدیریت کنند، معماری ابر نیاز دارد تا مسائلی را حل کند تا این سرویس به بهترین نحو قابل ارائه باشد. یکی از این مسائل بحث خودتشریحی سرویس(self describing) بودن آن است، واسط های این سرویس بایستی به خوبی کارایی ها و اطلاعات مرتبط با زمانبندی را نشان دهند به نحوی که به خوبی نشان دهند که این سرویس قابلیت به کارگیری مجدد و استقلال از محتوا را دارد. در پشت صحنه سرویس زمانبندی، بایستی دائما تغییر کرده بدون اینکه پیکربندی اصلی تغییر یابد و دائما بر حسب نیاز قرارداد سرویس تغییر کند این خصلت سرویس زمانبندی بایستی به نحوی تعریف شود تا به کاربران سرویس دقیقاً اعلام دارد تا چگونه فراخوانی شوند و چه داده هایی در عوض برای آنها بازگردانی شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

موضوع دیگر، کیفیت سرویس است که در حقیقت تضمینی برای کارایی و دسترس پذیری سرویس زمانبندی است، از آنجا که این سرویس دائماً با نود اصلی اجرای سفارش در ارتباط است لذا جوابی نظیر بحث امنیت، قابلیت اعتماد و مطمئن بودن آن بایستی لحاظ شود. در این مورد قرارداد سطح سرویس(SLA[38]) نقش تسهیل کننده اساسی ایفا می کند.
جزئیات در قرارداد سطح سرویس بین درخواست کننده زمانبندی و ارائه دهنده زمانبندی دقیقا بایستی مشخص شود تا هریک از فاکتورهای کلیدی کیفیت تا چه اندازه مهم بوده و بایستی لحاظ شود. از آنجا که درخواست های زمانبندی مختلف قابلیت این را دارند تا درسطوح مختلف مجازی سازی قابل پیاده سازی شوند بایستی در قرارداد تاکید زیادی بر کارایی مجازی سازی و ابزار های نظارتی وجود داشته باشد ضمن اینکه سطوح زمانبندی و اولویت به خوبی در پیاده سازی مجازی شده زمانبندی قابل اعمال است.
موضوع مهم دیگری که در مدیریت زمانبندی اجرای سفارش، قابل اعمال است و یکی از پتانسیل های ابر است که به خوبی زمانبندی را برای سرویس تسهیل می کند مبحث مجازی سازی است. مجازی سازی به سطحی از انتزاع منطق منابع گفته می شود که سطحی از استقلال را از منابع فیزیکی زیر آن دارد و این باعث افزایش چابکی،انعطاف پذیری و کاهش هزینه ها در زمانبندی می شود، کنترل چندین ماشین زمانبندی مجزا هدف اصلی به کارگیری زمانبندی اجرای سفارش در محیط ابر است. آنچه در محیط ابر به عنوان مجازی سازی مطرح می شود بسیار مختلف و متعدد است اما آنچه در این سرویس کاربرد آن مشهود است، مجازی سازی در سطح برنامه کاربردی است(application virtualization) است، در حین مجازی سازی، برنامه کاربردی طی یک لایه از منابع زیرین آن جدا شده است و دسترسی به یک سرور مجازی مرکزی را برای تمامی این برنامه های کاربردی فراهم می آورد. با این نحو،به کارگیری نظارت و مدیریت بر برنامه کاربردی بهبود و هزینه های به کارگیری برنامه کاربردی کمتر می شود.
ملزومات سازمان
به عنوان درخواست کننده زمانبندی به عنوان سرویس، در این بخش به زمانبندی به عنوان سرویس از دیدگاه سازمان نگاه خواهیم کرد و این موضوع شامل نحوه به کارگیری سرویس زمانبندی و مدیریت داده های زمانبندی است.
شکل ۳٫۴۳ مجازی سازی زمانبندی
نحوه به کارگیری ابر زمانبندی
سرویس های ابر حاضر در همه جا از دید سازمان یک نقطه دسترسی دارد اما همانطور که اشاره شد در عمل روش های به کارگیری متعددی برای آن وجود دارد.هریک از انواع به کارگیری محاسبات هزینه و سود خاص خود را دارند که مطابق با شرایط سازمانهای مختلف قابل به کارگیری است. در محیط سیستم های اجرایی تولید و بحث زمانبندی آن بهترین حالت کارایی در محیط ابر هیبریدی محقق می شود اما از آنجا که مسائلی نظیر امنیت، هزینه، مهاجرت و جابجایی داده ، نظارت وکنترل بردار ها نیز دخیل است،درخواست کنندگان می توانند بنابر شرایط خود، مدل های استقرار مختلفی را برای ابر زمانبندی خود اتخاذ کنند.

مدل­های استقرار/پارامترها هزینه مهاجرت امنیت کنترل بر استفاده از منابع ابر
ابرخصوصی گران به واسط­های استاندارد برای تعامل با سایر مدل­ها نیاز دارد. بالا بالا
ابر عمومی ارزانتر از ابر خصوصی به واسط­های استاندارد برای یکپارچه­سازی نیاز دارد. پایین، احتمال حملات مخرب، به سرور مجازی مرکزی برای امنیت بیشتر نیاز است. پایین
ابر انجمنی به نسبت ارزانتر از سایر مدلها برای مهاجرت به انجمن­های دیگر به واسط­های استاندارد نیاز دارد. پایین پایین
ابر هیبریدی با صرفه به واسط­های استاندارد برای یکپارچه­سازی نیاز دارد. مشکلات سازگاری برنامه ­های کاربردی پیش می ­آید. بالا

جدول ۳٫۳ به کارگیری ابر زمانبندی

۳٫۱۰ مدیریت منابع به عنوان سرویس

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...