۲-۹-۲) شبکه بین‌المللی بانک:

بانک ملت در حال حاضر دارای ۴ شعبه در کشورهای ترکیه(استانبول،ازمیر،آنکارا)و کره جنوبی(سئول)و نیز دو بانک تابع((ملت بانک)) در جمهوری ارمنستان و ((بانک بین‌المللی پرشیا لندن))می‌باشد،مضافا ۳۰/۲۶ درصد از سهام بانک تجارتی ایران و اروپا واقع در شهر هامبورگ متعلق به بانک ملت است.

اهداف بانک ملت عباتند از:

– ارتقا ء کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات بانکی

– دسترسی مشتریان به خدمات بانکی به صورت آنلاین

– گرایش به سوی بانکداری الکترونیکی

– ‌پاسخ‌گویی‌ به نیاز های جدید مشتریان و ارائه خدمات و محصولات نوین

– توسعه خطوط و زیر ساخت هایIT

-شناسایی و جذب مشتریان کلیدی

– تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات بانکی و به تبع آن افزایش رضایت مشتریان

– تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری

– استاندارد سازی ارائه خدمات

– تمرکز زدایی و تفویض اختیار در جهت تسریع ارائه خدمات

– ارزیابی عملکرد و کنترل استراتژیک فعالیت های کلیدی

– بهبود روش های جذب و نگهداری منابع انسانی در جهت افزایش میزان رضایت مشتریان

– اصلاح ترکیب تحصیلات نیروی انسانی

– آموزش،بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی

– افزایش میزان مشارکت کارکنان بانک در تصمیم گیری ها از طریق پیاده سازی سیستم پیشنهادها و نظام مشارکت

– نهادینه سازی و گسترش دیدگاه علمی در بانک از طریق توسعه و تعمیق فعالیت علمی و پژوهشی
– حفظ و ارتقاء جایگاه رقابتی بانک

– مدیریت بهینه ترکیب سپرده های مشتریان،بهینه سازی پرتفوی مصارف و تعدیل مطالبات معوق

– بهبود نرخ های سرانه جذب منابع بر اساس کارکنان و شعب

– افزایش سود آوری و سایر درآمدها

– گسترش سطح ارائه خدمات ارزی و ضمانتنامه

– بهینه سازی شبکه واحد های بانک

– استراتژی های توسعه تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات

– مدیریت روابط مشتریان

– بهبود کیفیت خدمات

– توسعه منابع انسانی

– بهبود شاخص های عملکرد

زیر ساخت های سخت افزاری و ارتباطی:

بانک ملت با آگاهی از ضرورت توسعه و گسترش زیر ساخت های ارتباطی و اطلاعاتی به عنوان پایه اصلی در ارائه خدمات نوین بانکی نسبت به طراحی و اجرای برنامه جامع و مدونی با چشم اندازی ۱۰ ساله اقدام نموده است.

شبکه: بانک دارای یک شبکه گسترده کاملا اختصاصی جهت انتقال دیتا،صدا و تصویر می‌باشد.در حال حاضر سرویس هایی از قبیل سامانه بانکداری متمرکز (core banking) ،خدمات پرداخت الکترونیکی و اینترنتی،خودپردازها،POSها و خدمات اینترانتی((FTP،WEBوEmail))و ویدئو کنفرانس و … از این شبکه گسترده بانک بهره می‌جویند.

زیر ساخت های نرم افزاری:

با عنایت به گستردگی و پراکندگی شعب بانک ملت در سراسر کشور و همچنین تنوع نیازها و درخواست های متقاضیان،ضرورت تدوین برنامه ای جامع که در بر گیرنده نیازهای نرم افزاری بانک با تکیه بر توسعه آتی باشد،بیش از پیش احساس می گردید از این رو بانک ملت در چشم اندازی ۱۰ ساله اقدام به تدوین نقشه راه در جهت توسعه نرم افزارهای مورد نیاز نموده که ما حصل آن پیاده سازی اجرای طرح عظیم بانکداری متمرکز در قالب یک هسته مرکزی (core banking) می‌باشد، ویژگی اصلی این سامانه به کار گیری آخرین استانداردها و تکنولوژی روز و استفاده از تجارب متخصصان تراز اول کشور در طراحی و تولید آن است. این مهم باعث گردیده اعمال هر گونه تغییر و سفارشی نمودن(customization) محصولات موجود بنا به تقاضای مشتریان ارزنده فراهم گردد.

زیر ساخت مدیریت دانش:

ایجاد زیرساخت آموزش الکترونیک بانک در قالب سامانه های یکپارچه تولید، ارائه و ارزیابی دانش الکترونیک کارکنان به منظور ایجاد تحول ، سرعت و کیفیت آموزشی کارکنان و مشتریان و کاهش هزینه ها.

بانک ملت در حال حاضر، در نظام بانکی بالاترین سرانه آموزش کارکنان را به خود اختصاص داده به طوری که در سال‌جاری سرانه این آموزش به ۱۲۰ ساعت رسیده است.
این آموزش‌ها در زمینه‌های تخصصی و حرفه‌ای صورت می‌گیرد.

ایجاد خدمات اینترانتی متمرکز و بسترهای الکترونیک انتقال پیام ، مکاتبات الکترونیک و اطلاعات مالی.

ایجاد بسترهای تولید و توزیع انتشار محتوای الکترونیک به منظور تسهیل فرایند گردش اطلاعات در سازمان با بهره گرفتن از ابزارهای تولید و نگهداری محتوای پیشرفته.

فصل سوم

روش‏شناسی تحقیق

۳-۱) مقدمه

با توجه ‌به این که برخی از جنبه‌های روش شناسی از جمله طرح مسئله، فرضیه‌ها و سؤالات تحقیق در فصل اول بیان شده است، اما از آنجایی که تحقیق حاضر کاری است پژوهشی و از طریق پیمایش به سنجش و تحلیل تصویرذهنی ‌و ادراک از برند بانک ملت برمراجعه مجددمی پردازد، ‌بنابرین‏ بر حسب موضوع لازم است در این فصل به طور جداگانه به تشریح کامل روش تحقیق، جامعه آماری، تعیین حجم نمونه، روش نمونه گیری، روش های آماری، روایی و اعتبار پژوهش، تعریف و تعیین شاخص ها و گویه های پژوهش پرداخت.

۳-۲) مراحل بررسی تحقیق

مراحل تحقیق حاضر به شرح زیر است:

    • مرحله اول: تهیه و تنظیم طرح نظری، شامل بخش هایی از قبیل طرح موضوع(بیان مسئله)، ضرورت تحقیق، اهداف تحقیق، سؤالات و فرضیات تحقیق و تعیین روش و متدولوژی تحقیق.

    • مرحله دوم: استخراج مفاهیم پایه در خصوص موضوع مورد مطالعه و تدوین مدل فکری برخورد با مسائل.

    • مرحله سوم: جمع‌ آوری داده ها در نمونه انتخاب شده از جامعه مورد بررسی، بر اساس روش های می‌دانی و تکنیک پرسش نامه که مبنای نظری از آن با بهره گرفتن از مطالعات کتابخانه ای گردآوری شد.

    • مرحله چهارم: دسته بندی داده ها، توصیف و تجزیه اطلاعات به دست آمده جهت تأیید یا رد فرضیات مورد تحقیق.

  • مرحله پنجم: نتیجه گیری از داده ها ی به دست آمده و ارائه پیشنهادات لازم در راستای اهداف و فرضیه های تحقیق در قالب پایان نامه.

نمودار ۳-۱: فرایند تحقیق

۳-۳) روش تحقیق

به طور کلی روش های تحقیق درعلوم رفتاری را ‌می‌توان با توجه به دوملاک تقسیم کرد:

الف) هدف تحقیق

ب) نحوه گردآوری اطلاعات

الف) طبقه بندی تحقیق ‌بر مبنای‌ هدف

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...