فایل پایان نامه با فرمت word : بررسی تأثیر بازارگرایی بر چابکی اسراتژیک با تأکید ... |
چین (۱۹۹۰) بیان می کند که جهت معنی دار بودن یک رابطه، قدرمطلق ضریب معنی داری (t-value) باید بالاتر از ۹۶/۱ باشد. از آنجا که ضریب معنی داری این رابطه برابر۴۷/۲۲می باشد، پس میتوان نتیجه گیری نمود که این رابطه معنی دار میباشد. از سوی دیگر ضریب مسیر (β) محاسبه شده برابر با ۲۹۵/۰ و مثبت میباشد، ازاینرو درسطح اطمینان۹۵/۰ میتوان گفت که بازارگرایی روی چابکی استراتژیک تأثیر مثبت و معناداری دارد و فرضیه محقق در خصوص ارتباط و تاثیر بازارگرایی بر چابکی استراتژیک به شکل معناداری تائید میشود.
فرضیه اصلی دوم: فرهنگ سازمانی، رابطه بین بازارگرایی و چابکی استراتژیک را در شرکتهای فعال در صنعت دارو تحت تأثیر قرار میدهد.
: رابطه متغیر تعدیلگر فرهنگ سازمانی و بازارگرایی و چابکی استراتژیک
متغیر مستقل
متغیر وابسته
متغیر تعدیلگر
نوع فرضیه
t-value
R Square
β
تأیید/رد فرضیه
بازارگرایی
چابکی استراتژیک
فرهنگ سازمانی
اصلی
۵۶۴/۰
۰۰۰/۰
۰۱۶/۰-
رد
از آنجا که ضریب معناداری این رابطه برابر با ۵۶۴/۰ میباشد، میتوان نتیجه گیری نمود که این رابطه معنی دار نمی باشد. از سوی دیگر ضریب مسیر (β) محاسبه شده برابر با ۰۱۶/۰و منفی میباشد، از این رو در سطح اطمینان۹۵/۰ میتوان گفت که فرهنگ نمیتواند رابطه بین بازارگرایی و چابکی استراتژیک را تعدیل نماید.
تحلیل فرضیه های فرعی
برای سنجش فرضیه های فرعی، همانند فرضیه های اصلی، عواملی که دارای بار عاملی کمتر از مقدار مطلوب بودند حذف شده و مدل آزمون شده برای تحلیل فرضیات فرعی پژوهش در شکل۴-۱ ارائه گردیده است. در این شکل ضرایب مسیر و همچنین معنی داری هر رابطه مشخص گردیده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
در ادامه به بررسی هر یک از فرضیه های فرعی میپردازیم:
فرضیه فرعی اول: مشتریگرایی، چابکی استراتژیک را در شرکتهای فعال در صنعت دارو تحت تأثیر قرار میدهد.
: مدل آزمون شده تحقیق۲
با توجه به جدول زیر، ضریب معناداری این رابطه برابر با ۷۳/۱۱ میباشد و میتوان نتیجه گیری کرد که این رابطه معنادار میباشد. همچنین ضریب مسیر(β) محاسبه شده برابر با ۴۰۸/۰ و مثبت میباشد.
از این رو در سطح اطمینان ۹۵/۰ میتوان گفت که مشتریگرایی، چابکی استراتژیک را در صنعت دارو تحت تأثیر قرار میدهد.
: رابطه بین مشتریگرایی و چابکی استراتژیک
متغیر مستقل
متغیر وابسته
نوع فرضیه
t-value
β
R Square
تأیید/رد فرضیه
مشتریگرایی
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-29] [ 04:30:00 ق.ظ ]
|