چین (۱۹۹۰) بیان می­ کند که جهت معنی دار بودن یک رابطه، قدرمطلق ضریب معنی داری (t-value) باید بالاتر از ۹۶/۱ باشد. از آنجا که ضریب معنی داری این رابطه برابر۴۷/۲۲می باشد، پس می­توان نتیجه گیری نمود که این رابطه معنی دار می­باشد. از سوی دیگر ضریب مسیر (β) محاسبه شده برابر با ۲۹۵/۰ و مثبت می­باشد، ازاین­رو درسطح اطمینان۹۵/۰ می­توان گفت که بازارگرایی روی چابکی استراتژیک تأثیر مثبت و معناداری دارد و فرضیه محقق در خصوص ارتباط و تاثیر بازارگرایی بر چابکی استراتژیک به شکل معناداری تائید می‌شود.
فرضیه­ اصلی دوم: فرهنگ سازمانی، رابطه­ بین بازارگرایی و چابکی استراتژیک را در شرکت­های فعال در صنعت دارو تحت تأثیر قرار می­دهد.
: رابطه­ متغیر تعدیل­گر فرهنگ سازمانی و بازارگرایی و چابکی استراتژیک

 

متغیر مستقل
متغیر وابسته
متغیر تعدیل­گر
نوع فرضیه
t-value
R Square
β
تأیید/رد فرضیه

 

بازارگرایی
چابکی استراتژیک
فرهنگ سازمانی
اصلی
۵۶۴/۰
۰۰۰/۰
۰۱۶/۰-
رد

 

از آنجا که ضریب معناداری این رابطه برابر با ۵۶۴/۰ می­باشد، می­توان نتیجه گیری نمود که این رابطه معنی دار نمی ­باشد. از سوی دیگر ضریب مسیر (β) محاسبه شده برابر با ۰۱۶/۰و منفی می­باشد، از این رو در سطح اطمینان۹۵/۰ می­توان گفت که فرهنگ نمی­تواند رابطه­ بین بازارگرایی و چابکی استراتژیک را تعدیل نماید.

تحلیل فرضیه ­های فرعی

برای سنجش فرضیه ­های فرعی، همانند فرضیه ­های اصلی، عواملی که دارای بار عاملی کمتر از مقدار مطلوب بودند حذف شده و مدل آزمون شده برای تحلیل فرضیات فرعی پژوهش در شکل۴-۱ ارائه گردیده است. در این شکل ضرایب مسیر و همچنین معنی داری هر رابطه مشخص گردیده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در ادامه به بررسی هر یک از فرضیه ­های فرعی می­پردازیم:
فرضیه­ فرعی اول: مشتری­گرایی، چابکی استراتژیک را در شرکت­های فعال در صنعت دارو تحت تأثیر قرار می­دهد.
: مدل آزمون شده تحقیق۲
با توجه به جدول زیر، ضریب معناداری این رابطه برابر با ۷۳/۱۱ می­باشد و می­توان نتیجه ­گیری کرد که این رابطه معنادار می­باشد. همچنین ضریب مسیر(β) محاسبه شده برابر با ۴۰۸/۰ و مثبت می­باشد.
از این رو در سطح اطمینان ۹۵/۰ می­توان گفت که مشتری­گرایی، چابکی استراتژیک را در صنعت دارو تحت تأثیر قرار می­دهد.
: رابطه­ بین مشتری­گرایی و چابکی استراتژیک

 

متغیر مستقل
متغیر وابسته
نوع فرضیه
t-value
β
R Square
تأیید/رد فرضیه

 

مشتری­گرایی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...