۲-۲-۲۱-۱۲-۳ پیامدهای استرس…………………………………………………………………………………………………………………………… ۷۴

۲-۲-۲۱-۱۲-۴ راه های مقابله با استرس………………………………………………………………………………………………………………….. ۷۵

۲-۲-۲۱-۱۳ ارائه یک نظام اداری قابل اطمینان ……………………………………………………………………………………………………….. ۷۵

۲-۲-۲۱-۱۴ نظارت بر ادارات برای تحقق سلامت اداری……………………………………………………………………………………………. ۷۶

۲-۲-۲۱-۱۵ رفتارهای مدیریتی برای ایجاد سلامت اداری…………………………………………………………………………………………… ۷۷

۲-۲-۲۲ مؤلفه های سلامت سازمانی و اداری……………………………………………………………………………………………………………. ۷۸

۲-۳ تاریخچه سازمان راه و شهرسازی…………………………………………………………………………………………………………………….. ۸۰

۲-۴ پیشینه پژوهش………………………………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۸

۲-۴-۱ مروری بر تحقیقات داخلی…………………………………………………………………………………………………………………………. ۸۸

۲-۴-۲ مروری بر تحقیقات خارجی……………………………………………………………………………………………………………………….. ۹۲

فصل سوم: روش تحقیق

۳-۱ روش تحقیق …………………۹۶

۳-۲ روش تحقیق ……………….. ۹۷

۳-۳ جامعه آماری، نمونه آماری و روش نمونه‌گیری ……………….. ۹۷

۳-۴ ابزار سنجش تحقیق ……………….. ۹۸

۳-۵ روایی وپایایی پرسشنامه ……………….. ۹۹

۳-۵-۱ روایی (اعتبار) ……………….. ۹۹

۳-۵-۲ پایایی (قابلیت اعتماد) ……………….. ۹۹

۳-۶ روش آماری تجزیه و تحلیل داده ­ها ……………… ۱۰۰

۳-۶-۱ آمار توصیفی ……………… ۱۰۰

۳-۶-۲ آمار استنباطی ……………… ۱۰۱

۳-۶-۳ روش تجزیه و تحلیل داده ­ها ……………… ۱۰۱

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱ مقدمه‏ ……………… ۱۰۳

۴-۲ تحلیل توصیفی ……………… ۱۰۳

۴-۲-۱ جنسیت ……………… ۱۰۳

۴-۲-۲ سن ……………… ۱۰۴

۴-۲-۳ مدرک تحصیلی ……………… ۱۰۵

۴-۲-۴ سابقه کار ……………… ۱۰۷

۴-۳ آمار استنباطی ……………… ۱۰۸

۴-۳-۱ تکنیک دلفی ……………… ۱۰۸

۴-۳-۱-۱ تحلیل پاسخ های پرسشنامه ……………… ۱۱۱

۴-۳-۱-۲ سطح توافق با معیار های شناسایی شده از دیدگاه متخصصان امور اداری ……………… ۱۱۵

۴-۳-۱-۳ سطح توافق با معیار های مشخص شده ( دستیابی به اجماع ) ……………… ۱۱۷

۴-۳-۲ اولویت بندی معیارهای مؤثر بر سلامت اداری در اداره کل راه و شهرسازی با بهره گرفتن از تکنیک تاپسیس ……………… ۱۲۰

۴-۳-۲-۱ ایجاد ماتریس تصمیم ­گیری ……………… ۱۲۱

۴-۳-۲-۲ ایجاد ماتریس مقایسات زوجی ……………… ۱۲۳

۴-۳-۲-۳ بهنجار کردن ماتریس تصمیم‌گیری(نرمالیزه کردن) ……………… ۱۲۴

۴-۳-۲-۴ ایجاد ماتریس موزون…………………………………………………………….. ……………… ۱۲۷

۴-۳-۲-۵ تعیین عامل ایده‌آل مثبت و ایده‌آل منفی ……………… ۱۲۹

۴-۳-۲-۶ محاسبه فاصله از ایده­آل مثبت و منفی ……………… ۱۳۰

۴-۳-۲-۷ محاسبه میزان نزدیکی هر کدام از عوامل به عامل ایده‌آل مثبت و ایده‌آل منفی ……………… ۱۳۱

۴-۳-۲-۸ رتبه ­بندی گزینه­ ها ……………….۱۳۲

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات

۵-۱ . مقدمه ……………… ۱۳۷

۵ – ۲ .ارزیابی و تشریح نتایج حاصل از آزمون ……………… ۱۳۷

۵– ۳ نتیجه گیری کلی تحقیق ……………… ۱۳۸

۵ – ۴ . پیشنهادات ……………… ۱۴۰

۵ – ۴ -۱ . پیشنهادات کاربردی ……………… ۱۴۱

۵ – ۴ -۲ پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی ……………… ۱۴۲

۵ – ۵ محدودیت های تحقیق ……………… ۱۴۳

پیوست ……………….۱۴۴

منابع و مآخذ ……………… ۱۴۹

Abstract ……………… 156

فهرست اشکال

شکل ۱-۱ : مراحل انجام پژوهش ………………… ۹

شکل ۱-۲ : مدل مفهومی تحقیق(مدل محقق ساخته) ……………….. ۱۰

فهرست نمودارها

نمودار ۲-۱ : رتبه کشورهای مختلف از لحاظ فساد اقتصادی …………………۳۱

نمودار ۲-۲ : نمودار سازمانی اداره راه و شهرسازی ……………….. ۸۸

نمودار ۴-۱ :توزیع گروه نمونه بر حسب جنسیت پاسخ دهندگان ……………… ۱۰۴

نمودار ۴-۲ :توزیع گروه نمونه بر حسب سن پاسخ دهندگان ……………… ۱۰۵

نمودار ۴-۳ :توزیع گروه نمونه بر حسب مدرک تحصیلی پاسخ دهندگان ……………… ۱۰۶

نمودار ۴-۴ :توزیع گروه نمونه بر حسب سابقه کار پاسخ دهندگان ……………… ۱۰۸

نمودار ۴– ۵: رتبه بندی گزینه ها ……………… ۱۳۵

فهرست جداول

جدول ۳-۱: تعداد جامعه آماری ……………….. ۹۸

جدول ۳-۲: آلفای کرونباخ پرسش­های تحقیق ……………… ۱۰۰

جدول ۴-۱: بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از نقطه نظر جنسیت ……………… ۱۰۳

جدول ۴-۲: بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از نقطه نظر سن ……………… ۱۰۴

جدول ۴-۳: بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از نقطه نظرمدرک تحصیلی ……………… ۱۰۶

جدول ۴-۴: بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از نقطه نظرسابقه کار ……………… ۱۰۷

جدول ۴- ۵: میانگین امتیاز پاسخ دهندگان به سؤالات پرسشنامه( از ۱ تا ۵ ) ……………… ۱۰۹

جدول ۴-۶: میانگین نظرات خبرگان دانشگاهی ……………… ۱۱۱

جدول ۴-۷: میزان موافقت متخصصان امور اداری با معیارهای سلامت اداری ……………… ۱۱۵

جدول ۴-۸ : شاخص های نهایی ……………… ۱۱۸

جدول ۴-۹: ماتریس تصمیم ­گیری(N) ……………… 121

جدول ۴-۱۰: ماتریس مقایسات زوجی ……………… ۱۲۴

جدول ۴-۱۱: ماتریس نرمال شده ……………… ۱۲۵

جدول ۴-۱۲:ماتریس موزون……………………………………………………………………………………. ……………… ۱۲۷

جدول ۴-۱۳: ایده­آل مثبت و ایده­آل منفی هر شاخص ……………… ۱۲۹

جدول ۴-۱۴: فاصله شاخص ها از ایده آل مثبت و منفی ……………… ۱۳۰

جدول ۴-۱۵: رتبه ­بندی گزینه­ ها ……………… ۱۳۲

جدول ۴-۱۶: اولویت بندی شاخص ها ……………… ۱۳۴

چکیده

انجام درست کارها از عهده سازمانی بر می‌آید که مجهز به نظام اداری سالم باشد. سازمان‌های دارای نظام اداری سالم قادر به تصمیم سازی و تصمیم گیری‌های درست، بجا و مناسب هستند.با توجه ‌به این موضوع در پژوهش پیش رو به بررسی ” شناسایی و رتبه بندی عوامل مؤثر بر سلامت اداری (مطالعه موردی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان ” پرداخته شده است.روشی که در این تحقیق به کار برده شده است ، روش توصیفی – تحلیلی می‌باشد. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه پرسنل اداری اداره کل راه و شهر سازی شهر اصفهان که تعداد آن ها ۱۶۰ نفر می‌باشد.نمونه آماری برابر با ۱۱۳ نفر می‌باشد.برای جمع‌ آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است.از آمار توصیفی برای بررسی مشخصاتی چون سن ، جنسیت و مبزان تحصیلات استفاده شده است.در بخش آمار استنباطی ، با بهره گرفتن از تکنیک دلفی عوامل مؤثر برسلامت اداری ، که به وسیله پرسشنامه در اختیار نمونه آماری قرار گرفته بود ، مورد بررسی و اعتبارسنجی قرارگرفت . سپس با بهره گرفتن از تکنیک تاپسیس عوامل مؤثر رتبه بندی شدند .نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که ۲۰ عامل به عنوان عوامل مؤثر بر سلامت اداری برگزیده شده اند.در بین این عوامل ، گزینه(آگاه ساختن مردم به قوانین، مقررات و حقوق شهروندی) از اولویت بالاتری برخوردار شده است.

کلمات کلیدی: سلامت – سلامت اداری- اداره راه و شهر سازی

فصل اول

کلیات تحقیق

۱-۱مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...