فرضیه اصلی۵برتری برند بر طنین برند تاثیرمثبت معنادار دارد
فرضیه اصلی۶واکنش احساسی موثر به برند بر طنین برند تاثیر دارد
فرضیه اصلی۷برتری برند بر واکنش احساسی موثر به برند تاثیر مثبت دارد
شکل ۲-۱ شامل فرضیات تحقیق می باشد. که بطور مشروح در بالا چگونگی ایجاد شدن فرضیات را روشن و مورد بررسی قرار دادیم.

شکل۲-۱: مدل مفهومی تحقیق
روش انجام تحقیق
پژوهش حاضر را میتوان از نظر دسته بندی تحقیقات بر حسب نحوه گردآوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی _ پیمایشی محسوب کرد، زیرا در این تحقیق، محقق تغییری در متغیرهای مورد بررسی ایجاد نکرده و شرایط موجود را مورد بررسی قرار داده است. همچنین با توجه به تقسیم بندی تحقیقات از نظر هدف پژوهش حاضر از نوع پژوهش های کاربردی با رویکرد کمی_کیفی میباشد. در این نوع تحقیقها نظریات، قانون مندیها و تکنیکهایی که در تحقیقات بنیادین تنظیم شده است، در جهت توسعه دانش کاربردی در یک زمینه خاص و حل مسایل واقعی در آن زمینه مورد استفاده قرار میگیرد. به منظور جمع آوری اطلاعات آمیزهای از روش های تحقیق کتابخانهای و میدانی و مصاحبه استفاده میشود. روش کتابخانهای، عمدتاً به منظور مطالعه ادبیات موضوع و بررسی سابقه تحقیق و آشنایی با طنین برند و ارزش ویژه برند و ابعاد هریک از آنها و بررسی کاربردی که طنین برند در سایر سازمان ها استفاده خواهد شد و سپس با بررسی ادبیات موضوع مدل اولیه طراحی گردیده و ابعاد و شاخصهای مدل براساس شاخص های استاندارد کلر و گوردن و مصاحبههای عمیق با صاحب نظران علمی و عملی موضوع مورد بررسی قرار میگیرد و مدل نهایی باتوجه به پرسشنامه کمی میگردد.
جامعه آماری، روش نمونه‏گیری و حجم نمونه (در صورت وجود و امکان)
جامعه آماری این پژوهش را با توجه موضوع تحقیق دانشجویان سال آخر دوره تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای تهران، تربیت مدرس، شریف و امیرکبیر که در سال های اخیر همواره در لیست ۱۰ دانشگاه برتر در بین دانشگاه های ایران بوده اند، تشکیل خواهند داد و از روش نمونه گیری تصادفی استفاده شد.
روش و ابزار گردآوری اطلاعات:
روش گردآوری اطلاعات برای ادبیات تحقیق و مبانی نظری، کتابخانهای و میدانی و ابزارگردآوری اطلاعات مصاحبه و پرسشنامه میباشد. همچنین در تجزیه و تحلیل اطلاعات از تکنیکهای آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده میشود.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

قلمرو پژوهش:
به طور کلی سه قلمرو اصلی هر پژوهش عبارت است از :
قلمروی موضوعی:
قلمروی موضوعی تحقیق پیش رو، در حیطه مباحث ایجاد و مدیریت برند است. همچنین کانون اصلی این تحقیق، بر حوزه ایجاد و حفظ ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری متمرکز بوده است.
قلمروی مکانی:
قلمروی مکانی تحقیق پیش رو، در برگیرنده کلیه دانشجویان سال آخر در مقاطع کارشناسی ارششد و دکتری در ۴ دانشگاه(امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و شریف) می باشد.
قلمروی زمانی:
زمان انجام فرایند این پژوهش از آبان ماه ۱۳۹۱ تا آذر ماه ۱۳۹۲ می باشد. ضمن اینکه محقق از تابستان ۱۳۹۱مطالعه خود را در رابطه با برند و ارزش ویژه برند شروع کرده است. مرحله گردآوری اطلاعات نیزطی ۳ ماه تیر و شهریور ۱۳۹۲ تحقق یافته است.
روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها
در این پژوهش، مهمترین ابزار تحلیل داده ها، نرم افزار LISREL خواهد بود و جهت بررسی پایایی داده ها از آزمون آلفا کرونباخ استفاده خواهد شد. از سوی دیگر از آزمون همبستگی بین متغیرها و از آزمون معادلات ساختاری جهت بررسی روابط بین متغییرها و آزمون تحلیل عاملی تائیدی برای تبیین متغیرهای تحقیق و آزمون فردمن جهت مقایسه طنین برند در بین دانشگاه ها استفاده شد.
تعاریف واژگان کلیدی تحقیق

اصطلاحات تعاریف
برند نام، علامت اختصاری، طرح یا مرکی است که ارزش محصول را فراتر از اهداف کاربردی محصول ارتقاء می دهد. (Farquhar, 1989)
ارزش ویژه برند ارزش افزوده ای که بواسطه ی نام در بازار از طریق حاشیه ی سود بهتر یا سهم بازار برای محصول ایجاد می شود. که این ارزش افزوده بوسیله ی مشتریان و سایر اعضای کانال می تواند بعنوان دارایی مالی و مجموعه ای از روابط و رفتارهای مطلوب تلقی گردد.(انجمن علمی بازاریابی ۱۹۹۸) (Yasin ,etal,2005)
آگاهی برند توانایی بالقوه خریدار برای شنایایی و به یادآوردن برند در بین طبقه ی خاصی از یک محصول می باشد. (Aaker, 1996)
تداعی برند دربرگیرندۀ قدرت، مطلوبیت و منحصر به فرد بودن ویژگی‌های درک شده و مزیت‌های حاصل از برند است (Keller & Lehmann, 2003)
برتری برند[۱۳] بیانگر اثر محنصربه فرد و متفاوتی که برند بر مشتریان می گذارد. (Keller, 2003).
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...