دانلود منابع پایان نامه ها | هزینه حمل تا مقصد نهایی – 10 |
(۱/۱/۵)- عدم قابلیت دریانوردیکشتی یا شناور یا نا مناسب بودن کشتی یا شناور برای حمل ایمن کالای مورد بیمه ، مشروط بر اینکه هنگام بارگیری کالای مورد بیمه به وسیله حمل ، بیمه گذار از فقدان قابلیت دریانوردی یا نا مناسب بودن کشتی یا شناور آگاه باشد.
(۲/۱/۵)- نامناسب بودن کانتینریا وسیله حمل جهت حمل سالم مورد بیمه، مشروط بر اینکه بارگیری کالا درون یا برون این وسائط قبل از شروع این بیمه نامه انجام شده باشد یا توسط بیمه گذار یا کارکنان او انجام شده باشد و آن ها از نامناسب بودن وسائط مذکور در زمان بارگیری کالای مورد بیمه اطلاع داشته باشند.
(۲/۵)- در مواردی که قرارداد بیمه به طرف دیگری ( طرف مدعی خسارت) واگذار شده باشد و ایشان موضوع بیمه را با حسن نیت و تحت قرارداد الزام آور خریداری کرده یا با خرید آن توافق نموده است استثنای بند ۱/۱/۵ اعمال نمی گردد.
(۳/۵)- بیمه گران حق ادعای نقض تعهدات ضمنی راجع به قابلیت دریانوردی کشتی و مناسب بودن کشتی برای حمل مورد بیمه را از خود اسقاط میکنند.
۶- این بیمه به هیچ عنوان ،تلف شدن ، آسیب دیدن یا هزینه هایی را که علت اصلی آن ها یکی از موارد زیر باشد جبران نمیکند:
(۱/۶)- جنگ، جنگ داخلی، انقلاب، شورش، قیام و یا زد و خوردهای داخلی ناشی از این امور یا هر گونه عمل خصمانه توسط یا بر علیه یکی از دو قدرت متخاصم.
(۲/۶)- توقیف، ضبط، مصادره، تصرف( غیر از دزدی دریایی) یا اثرات ناشی از این امور یا اثرات ناشی از اقدام به شروع آن ها.
(۳/۶)- مین، اژدر و بمبهای متروکه یا سایر سلاحهای جنگی به جا مانده و متروکه.
۷- این بیمهنامه بههیچوجه تلف شدن، آسیب دیدن یا هزینه ناشی از موارد زیر را پوشش نمیدهد:
(۱/۷)- عمل اعتصاب کنندگان، جلوگیری از ورود کارگران یا عمل اشخاصی که در درگیری های کارگری، آشوب ها یا اغتشاشات داخلی شرکت میکنند.
(۲/۷)- اعتصاب، تعطیل محل کار، درگیریهای کارگری، آشوب ها و یا اغتشاشات داخلی.
(۳/۷)- هر گونه عمل تروریستی یا اقدام هر شخصی که مستقیما با هدف براندازی دولتی یا اعمال نفوذ از طریق توسل به زور یا خشونت بر علیه دولت یا از طرف یا در ارتباط با هر سازمانی که قانونی یا غیر قانونی تشکیل شده باشد.
(۴/۷)- عمل هر شخصی با انگیزه سیاسی عقیدتی یا مذهبی
مدت اعتبار بیمه نامه
شرط حمل
۸- (۱/۸)- مشروط به رعایت بند ۱۱ ، این بیمه از زمانیکه کالای مورد بیمه، انبار یا محل نگهداری مذکور در این بیمهنامه را به منظور بارگیری بدون وقفه بر روی وسیله نقلیه یا هر وسیله حمل دیگری برای شروع حمل برای اولین بار ترک میکند، آغاز و در طول جریان عادی حمل ادامه مییابد و در یکی از حالات زیر، هر کدام زودتر واقع شود، منقضی می شود:
(۱/۱/۸)- به مجرد تخلیه کامل کالا از وسیله حمل یا وسیله نقلیه دیگر در انبار یا محل نگهداری نهایی در مقصد مذکور در بیمهنامه.
(۲/۱/۸)- به مجرد تخلیه کامل کالا از وسیله حمل یا وسیله نقلیه دیگر به هر انبار یا محل نگهداری دیگر در مقصد مندرج در بیمه نامه یا قبل از آن ، که بیمهگذار یا کارکنان وی برای نگهداری کالا در خارج از مسیر حمل یا تقسیم و توزیع کالا در نظر گرفته باشد.
(۳/۱/۸)- هنگامی که بیمه گذار یا کارکنان او تصمیم می گیرند خارج از مسیر عادی حمل از هر یک از وسایل حمل زمینی یا سایر وسایل حمل یا کانتینر برای نگهداری کالای مورد بیمه استفاده کنند.
(۴/۱/۸)- به مجرد انقضای ۶۰ روز از تخلیه کامل کالای مورد بیمه از کشتی در آخرین بندر تخلیه.
(۲/۸)- هرگاه پس از تخلیه کالای مورد بیمه از کشتی در بندر نهایی تخلیه و قبل از انقضای مدت بیمه نامه قرار باشد که کالا به مقصد دیگری غیر از مقصد تعیین شده در بیمه نامه حمل شود، در این صورت بیمه طی مدت مقرر در بند ۱/۱/۸ الی ۴/۱/۸ به اعتبار خود باقی است ولی با شروع حمل به مقصد دیگر فاقد اعتبار است.
(۳/۸)- این بیمه (با توجه به موارد خاتمه مذکور در بند ۱/۱/۸ الی ۴/۱/۸ و مقررات بند ۹ مندرج در زیر) در صورت تأخیر خارج از اختیار بیمهگذار، هر نوع تغییر مسیر، تخلیه اجباری، ارسال مجدد یا انتقال کالا به کشتی دیگر و در جریان هر نوع تغییری که در سفر دریایی روی داده و ناشی از اختیاراتی باشد که طبق قرارداد باربری به مالکان یا اجاره کنندگان کشتی تفویض شده است، دارای اعتبار خواهد بود.
خاتمه قرارداد حمل و نقل
۹- هرگاه قرارداد حمل در اثر رویدادی خارج از اراده و اختیار بیمهگذار در بندر یا محلی غیر از مقصد مذکور در آن قرارداد خاتمه یابد یا حمل کالا بهنحو دیگری قبل از تحویل کالا در مقصد (بهشرح مندرج در شرط ۸ فوق)، خاتمه یابد یا حمل کالا به نحو دیگری قبل از تخلیه کالا در مقصد ( به شرح مندرج در شرط ۸ فوق ) خاتمه یابد ، این بیمه نیز منقضی میشود مگر آنکه مراتب فورا” به بیمهگر اطلاع و ادامه بیمه درخواست شود که در آنصورت در ازاء حقبیمه اضافی (درصورت درخواست بیمهگر) این بیمه تا یکی از مهلتهای مقرر در زیر به قوت خود باقی میماند:
(۱/۹)- تا زمانیکه کالا در چنین بندر یا محلی بهفروش رسیده و تحویل گردد یا چنانچه توافق خاص دیگری نشده باشد، تا انقضا مدت ۶۰ روز بعد از ورود کالای بیمه شده به چنین بندر یا محل، هر کدام زودتر واقع شود.
(۲/۹)- اگر کالای مورد بیمه ظرف همان مدت ۶۰ روز (یا هر مدت اضافی دیگری که توافق شده باشد) به مقصد مذکور در بیمهنامه یا هر مقصد دیگری ارسال گردد، در اینصورت بیمه طبق ضوابط مقرر در بند ۸ منقضی میشود.
تغییر سفر
۱۰- (۱/۱۰)- هر گاه پس از شروع این بیمه مقصد توسط بیمهگذار تغییر نماید، بقاء اعتبار این بیمه مشروط است به اینکه بیمهگذار مراتب را فورا به بیمهگر اعلام کند و شرایط و حقبیمه مورد توافق قرار گیرد. چنانچه خسارتی قبل از توافقات رخ دهد تحت پوشش خواهد بود مشروط به اینکه بر مبنای نرخ و شرایط متعارف بازار باشد.
(۲/۱۰)- هر گاه حمل کالای مورد بیمه طبق شرایط این بیمه ( مطابق بند ۱/۸) آغاز اما کشتی بدون اطلاع بیمه گذار یا کارکنان وی به مقصد دیگری حرکت کند ، با شروع حمل این بیمه به قوت خود باقیاست.
خسارات
نفع بیمه ای
۱۱- (۱/۱۱)- برای جبران خسارت تحت این بیمه، بیمهگذار باید هنگام بروز خسارت، نسبت به کالای مورد بیمه نفع بیمه ای داشته باشد.
(۲/۱۱)- مشروط به رعایت بند ۱/۱۱ فوق، بیمهگذار حق دارد خسارت ناشی از خطر بیمه شده را که در طول مدت این بیمه حادث میشود، دریافت دارد، حتی اگر خسارت قبل از انعقاد قرارداد بیمه اتفاق افتاده باشد مگر آنکه در مورد اخیر بیمهگذار از وقوع خسارت مطلع بوده و بیمهگر نسبت به آن بی اطلاع باشد.
هزینه حمل تا مقصد نهایی
۱۲- هرگاه در اثر تحقق یکی از خطرات تحت پوشش این بیمه، حمل موضوع بیمه در بندر یا محلی بهغیر از مقصد کالای بیمه شده خاتمه یابد، بیمهگر هر گونه هزینه های اضافی که به طور معقول و متعارف برای تخلیه، نگهداری و ارسال مورد بیمه به مقصد توسط بیمهگذار تحمل شده است را جبران خواهد نمود.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 11:14:00 ق.ظ ]
|