زمان اجراء کردن

اکتسابی

تولید شده

تولید شده

تولید شده

سیگنال ورودی

فرکانس نمونه

اسمبلی

اسمبلی

اسمبلی

زبان برنامه نویسی

شبیه‌سازی ممیز شناور

ممیز ثابت

ممیز ثابت

ممیز ثابت

نوع اطلاعات

امنیت سطح بالا

مجهول

مجهول

مجهول

امنیت در برابر پارازیت

۲-۱-۱۰-۲ بررسی حلقه قفل شده فاز (PLL) برای بار نامتعادل

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در اینجا هدف عملکرد یک PLL سه فاز در یک ساختار تبادل توان اکتیو بین منبع DC و شبکه می‌باشد. در این راستا ابتدا ساختار یک PLL متعارف سه فاز به‌طور مختصر مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس پاسخ این PLL تحت شرایط عدم تعادل در ورودی مشاهده می‌گردد. برای نشان دادن تبعات عدم تعادل، عملکرد یک مبدل متصل به‌شبکه تحت شرایطی که PLL آن جبران نشده نشان داده می‌شود. در ادامه روش مقابله با عدم تعادل توضیح داده‌ می‌شود.
۲-۱-۱۰-۳ معرفی حلقه قفل فاز برای کمیت های سه فاز
شکل (۲-۱۸) مرسوم‌ترین ساختار برای یک PLL سه‌فاز را نشان می‌دهد [۱۹]. همانطور که مشاهده می‌گردد مجموعه سه فاز ورودی به ‌حلقه قفل فاز ابتدا به ‌مختصات گردان یا dq0 منتقل می‌گردد. این عمل از طریق ماتریس تبدیل که در آن رابطه (۲-۲۳) آمده انجام می‌پذیرد.
(۲-۲۲)
(۲-۲۳)
که در آن ورودی‌های این بلوک در مختصات abc و خروجی‌های آن در مختصات qd0 هستند.

شکل(۲-۱۸) : بلوک دیاگرام حلقه قفل فاز برای کمیت سه‌فاز [۱۹]
ورودی بلوک PI در شکل (۲-۱۸) می‌تواند به‌دلخواه و بسته به‌ کاربرد مورد نظر به ‌خروجی یا متصل گردد. با توجه به‌ اینکه در حالت دائمی‌(حلقه قفل شده) ورودی کنترل کننده PI به‌علت وجود انتگرال‌گیر به‌سمت صفر میل می‌کند، عملا تخمین فاز در حلقه قفل فاز به‌گونه‌ای خواهد بود که کمیت سه فاز ورودی تنها در راستای یکی از دو محور یا مقدار غیر صفر داشته باشد. خروجی بلوک PI مطابق شکل (۲-۱۸) برابر تخمین فرکانس زاویه‌ای لحظه‌ای کمیت سه فاز مورد نظر، یا ، می‌باشد و بنابراین با انتگرال‌گیری از آن تخمین فاز لحظه‌ای به‌دست می‌آید. از این تخمین به‌عنوان زاویه در رابطه (۲-۲۳) استفاده شده و به ‌این ترتیب حلقه بسته می‌شود. واضح است که ضرایب کنترل کننده PI و انتگرال‌گیر تعیین کننده سرعت پاسخ حلقه فاز می‌باشند.
شکل (۲-۱۹) نوع دیگری از PLL سه ‌فاز موسوم به‌pPLL را نشان می‌دهد که بر اساس مفهوم توان لحظه‌ای مجازی عمل می‌کند [۲۰]. رابطه زیر بیانگر توان لحظه‌ای در یک سیستم سه‌فاز می‌باشد.
(۲-۲۴)
رابطه (۲-۲۴) را می‌توان بر اساس مقادیر مجازی جریان‌ها نوشت. رابطه توان لحظه‌ای مجازی بصورت زیر تعریف می‌شود :
(۲-۲۵)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...