۲۲

۱/۶

۱۰۰

جمع

۳۵۹

۱۰۰

از آنجایی که نمونه گیری این پژوهش از نوع تصادفی متناسب بوده است نسبت نمونه ها در هر دانشکده برابر با نسبت جمعیت آن دانشکده به کل دانشگاه می باشد. توزیع فراوانی و درصد پاسخگویان بر حسب دانشکده های مختلف در جدول زیر ارائه گردیده است. در مجموع از ۸ دانشکده دانشگاه شاهد تعداد ۳۵۹ پرسشنامه قابل قبول به دست آمد که توزیع آن مشاهده می گردد. بیشترین تعداد مربوط است به دانشکده انسانی که با ۱۳۸ نفر ۴/۳۸ درصد از کل نمونه را به خود اختصاص داده است. پس از آن دانشکده فنی و مهندسی و دانکده علوم پایه در رتبه های بعدی قرار دارند.کمترین میزان نیز مربوط است به دانشکده پرستاری.
پس از مرور توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب متغیرهای زمینه‌ای، حال در اینجا وضعیت نمونه آماری از حیث متغیر مستقل و وابسته تشریح می گردد. ابزار سنجش متغیر کیفیت زندگی و گرایشهای معنوی و شیوه نمره گزاری آن در فصل سوم به تفصیل توضیح داده شده. پس از گرد‌آوری داده‌ها و محاسبه نمرات پاسخگویان در هر یک از متغیرهای اصلی و ابعاد آن بوسیله نرم‌افزار آماری spss ، برای هر پاسخگو در هر کدام از متغیرهای مذکور یک نمره به دست می‌آید بنابر این سطح سنجش این متغیرها در مرحله اول فاصله می باشد. لیکن جهت نمایش نمایی کلی از توزیع پاسخگویان بر حسب این متغیر‌ها هر کدام از آنها به سه طبقه با فاصله‌های برابر تقسیم گردیدند این طبقه‌ها با نام‌های کم، متوسط و زیاد نامگذاری گردیدند که معرف رتبه پاسخگویان در آن متغیر نیز می باشند. کیفیت زندگی متغیر وابسته می باشد که دارای چهار بعد جسمانی، روانی، محیطی و روابط اجتماعی می باشد بنابر این ابتدا ابعاد چهارگانه و سپس متغیر کیفیت زندگی ارائه می گردد. آماره‌های توصیفی مرتبط نیز پس از جداول توزیع فراوانی ارائه گردیده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول ۴-۱۴ توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب بعد جسمانی کیفیت زندگی نشان می‌دهد.
جدول ۴-۱۴- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب بعد جسمانی کیفیت زندگی

فراوانی

درصد

درصد تجمعی

کم

۱۹

۳/۵

۳/۵

متوسط

۲۱۸

۷/۶۰

۶۶

زیاد

۱۲۲

۳۴

۱۰۰

جمع

۳۵۹

۱۰۰

اولین بعد کیفیت زندگی بعد جسمانی می باشد. همانگونه که مشاهده می گردد بیشترین تعداد از پاسخگویان در سطح متوسط قرار دارند. میانگین این بعد در کل نمونه برابر است با ۸۲/۲۳ ، واریانس آن ۹۲۰/۱۹و انحراف معیار ان برابر با ۴۶/۴ می باشد.
جدول ۴-۱۵ توزیع فراوانی پاسخگویان را بر حسب بعد روانی کیفیت زندگی نشان می‌دهد.
جدول ۴-۱۵- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب بعد روانی کیفیت زندگی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...