•  
  •  
          1. ضریب خوشه بندی محلی[۱۱۲]

         

     

در سال های اخیر معیار ضریب خوشه بندی محلی چه در حوزه تئوری و چه در حوزه عملی در میان محققان بسیار مورد توجه بوده است. در حوزه شناسایی اجتماعات، با کمک این معیار می توان تعیین کرد که گره ها تا چه میزان تمایل به شرکت در یک اجتماع را دارند. به عبارت دیگر معیار ضریب خوشه بندی نشان می دهد که همسایگی یک گره تا چه میزان همبند بوده و به یک اجتماع شبیه است. این معیار توسط Ding و دیگران جهت شناسایی نفوذگران در شبکه استفاده شده و در این پژوهش تنها به عنوان مقایسه استفاده می شود. برای محاسبه این معیار از فرمول زیر استفاده می شود:

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در فرمول فوق نشان دهنده درجه گره مورد نظر و نشان دهنده لبه میان گره i و گره j می باشد. در قسمت صورت تعداد همسایه های گراف که با دیگر همسایه ها دارای ارتباط می باشند، نوشته می شود. در قسمت مخرج نیز تعداد ارتباطاتی که می تواند میان همسایه ها شکل بگیرد نوشته می شود. به عبارت دیگر این معیار تعیین می کند که محیط اطاف یک گره تا چه میزان همبند می باشد. هر چه محیط اطراف یک گره همبندتر باشد، آن گره قابل اطمینان تر است. زمانی که یک گره با اجتماعات متعدد در ارتباط است، دارای همسایگی با درجه همبندی پایین می باشد و دارای درجه اطمینان کمتری است.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • ضریب خوشه بندی وزن دار محلی[۱۱۳]

تعمیم ضریب خوشه بندی محلی به گراف های وزن دار توسط Opsahl و Panzarasa انجام گرفته است[۳]. ما با بهره گرفتن از این معیار به شناسایی نفوذگران در شبکه پرداخته ایم. پس از تبدیل گراف دو سویه به یک سویه، لبه های میان هر دو گره بر مبنای تعداد مقصدهای مشترک آن ها وزن دهی می شود. در نهایت بر مبنای وزن ها میزان ضزیب خوشه بندی هر گره محاسبه می شود. برای محاسبه ضریب خوشه بندی وزن دار محلی از فرمول زیر استفاده می شود.
در فرمول بالا متغییر نشان دهنده وزن تخمین زده شده برای سه گره - i و j و k - مرتبط با هم می باشد. در قسمت صورت مجموع تخمین وزن همسایه های از گره مورد نظر که خود با هم در ارتباطند آورده می شود. در قسمت مخرج نیز مجموع تخمین وزن هر دو همسایه گره مورد نظر، فارغ از ارتباطشان با یکدیگر آورده می شود. این تخمین وزن بر اساس چهار معیار انجام می شود:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...