۱

۹۴۸/۳۵

۲۲۰/۱۳۲

۰۰۰/۰

خطا

۸۵۷/۱۰۳

۳۸۲

۲۷۲/۰

مجموع

۸۰۵/۱۳۹

۳۸۳

فرضیه چهارم: سرمایه کسب‌شده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری دارد.
برای آزمون این فرضیه، با بهره گرفتن از رگرسیون خطی ساده، بررسی می‌کنیم که آیا ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل ارزش کسب‌شده و متغیر وابسته تعهد به برند مثبت است یا خیر.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

آزمون دوربین واتسون
برای انجام رگرسیون باید همواره خطاها مستقل باشند، به‌منظور بررسی استقلال خطاها از آماره دوربین واتسون استفاده می‌کنیم و فرضیات زیر مورد آزمون قرار می‌گیرد:
فرض  : خطاها مستقل نیستند.
فرض  : خطاها مستقل هستند.
اگر مقدار آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ باشد فرض  پذیرفته می‌شود و نتیجه می‌گیریم خطاها مستقل هستند.
در مدل کلی مقدار آماره دوربین واتسون ۵۹۳/۱ است، چون مقدار این آماره بین ۵/۱ تا ۵/۲ می‌باشد نتیجه می‌گیریم که میان خطاها استقلال وجود دارد و می‌توانیم از رگرسیون استفاده کنیم.
معادله ساختاری
مدل رگرسیونی به‌صورت زیر می‌باشد:
اگر متغیر مستقل سرمایه کسب‌شده را با  و متغیر تعهد به برند را با  نمایش دهیم، مدل رگرسیونی زیر را داریم:
(‏۴‑۷)
بطوریکه  نشان‌دهنده عرض از مبدأ و  نشان‌دهنده ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل سرمایه کسب‌شده و متغیر وابسته تعهد به برند است. در صورتی می‌توان ادعا کرد که متغیر سرمایه کسب‌شده تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد به برند دارند که ضریب رگرسیونی مثبت باشد؛ بنابراین باید آزمون فرض زیر را انجام داده و فرض صفر و فرض مقابل را به‌صورت زیر تعریف می‌کنیم:
فرض  : سرمایه کسب‌شده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری ندارد. (  )
فرض  : سرمایه کسب‌شده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری دارد. (  )
اگر سطح معنی‌داری از ۰۵/۰ کمتر باشد، فرض  رد می‌شود و  پذیرفته می‌شود.
در جدول (۴-۱۴) مشاهده می‌کنیم مقدار ضریب رگرسیونی میان متغیر سرمایه کسب‌شده و تعهد به برند ۸۹۳/۰ و سطح معنی‌داری ۰۰۰/۰ است که از ۰۵/۰ کمتر است، بنابراین با توجه به سطح معنی‌داری و مثبت بودن ضریب رگرسیونی نتیجه می‌گیریم فرض  ازنظر آماری تأییدشده و فرضیه چهارم پذیرفته می‌شود و با اطمینان ۹۵ درصد سرمایه کسب‌شده تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد به برند دارد.
جدول ‏۴‑۱۴: جدول ضرایب رگرسیونی فرضیه چهارم

ضرایب

مقدار آماره آزمون T

سطح معنی‌داری

فرض مورد بررسی

نتیجه آزمون فرض

عرض از مبدأ
(  )

۹۸۴/۰

۱۶۶/۶

۰۰۰/۰

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...