پژوهش های کارشناسی ارشد در مورد بررسی عوامل مؤثر بر ... |
۱
۹۴۸/۳۵
۲۲۰/۱۳۲
۰۰۰/۰
خطا
۸۵۷/۱۰۳
۳۸۲
۲۷۲/۰
مجموع
۸۰۵/۱۳۹
۳۸۳
فرضیه چهارم: سرمایه کسبشده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری دارد.
برای آزمون این فرضیه، با بهره گرفتن از رگرسیون خطی ساده، بررسی میکنیم که آیا ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل ارزش کسبشده و متغیر وابسته تعهد به برند مثبت است یا خیر.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
آزمون دوربین واتسون
برای انجام رگرسیون باید همواره خطاها مستقل باشند، بهمنظور بررسی استقلال خطاها از آماره دوربین واتسون استفاده میکنیم و فرضیات زیر مورد آزمون قرار میگیرد:
فرض : خطاها مستقل نیستند.
فرض : خطاها مستقل هستند.
اگر مقدار آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ باشد فرض پذیرفته میشود و نتیجه میگیریم خطاها مستقل هستند.
در مدل کلی مقدار آماره دوربین واتسون ۵۹۳/۱ است، چون مقدار این آماره بین ۵/۱ تا ۵/۲ میباشد نتیجه میگیریم که میان خطاها استقلال وجود دارد و میتوانیم از رگرسیون استفاده کنیم.
معادله ساختاری
مدل رگرسیونی بهصورت زیر میباشد:
اگر متغیر مستقل سرمایه کسبشده را با و متغیر تعهد به برند را با نمایش دهیم، مدل رگرسیونی زیر را داریم:
(۴‑۷)
بطوریکه نشاندهنده عرض از مبدأ و نشاندهنده ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل سرمایه کسبشده و متغیر وابسته تعهد به برند است. در صورتی میتوان ادعا کرد که متغیر سرمایه کسبشده تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد به برند دارند که ضریب رگرسیونی مثبت باشد؛ بنابراین باید آزمون فرض زیر را انجام داده و فرض صفر و فرض مقابل را بهصورت زیر تعریف میکنیم:
فرض : سرمایه کسبشده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری ندارد. ( )
فرض : سرمایه کسبشده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری دارد. ( )
اگر سطح معنیداری از ۰۵/۰ کمتر باشد، فرض رد میشود و پذیرفته میشود.
در جدول (۴-۱۴) مشاهده میکنیم مقدار ضریب رگرسیونی میان متغیر سرمایه کسبشده و تعهد به برند ۸۹۳/۰ و سطح معنیداری ۰۰۰/۰ است که از ۰۵/۰ کمتر است، بنابراین با توجه به سطح معنیداری و مثبت بودن ضریب رگرسیونی نتیجه میگیریم فرض ازنظر آماری تأییدشده و فرضیه چهارم پذیرفته میشود و با اطمینان ۹۵ درصد سرمایه کسبشده تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد به برند دارد.
جدول ۴‑۱۴: جدول ضرایب رگرسیونی فرضیه چهارم
ضرایب
مقدار آماره آزمون T
سطح معنیداری
فرض مورد بررسی
نتیجه آزمون فرض
عرض از مبدأ
( )
۹۸۴/۰
۱۶۶/۶
۰۰۰/۰
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-29] [ 04:15:00 ق.ظ ]
|