۳۳

۱۶۶

۲۰۰

درصد

۰/۰

۰/۰

۵/۰

۵/۱۶

۰/۸۳

۰/۱۰۰

نمودار۴- ۱۰ نمودار میله ای حاصل از نظر سنجی از افراد پاسخ دهنده در مورد فرضیه چهارم
۳-۴-۷ نتایج استنباطی داده ها
نتایج استنباطی ارائه شده در این قسمت شامل بررسی فرضیه های تحقیق و رتبه بندی آنها می باشد. برای بررسی فرضیات تحقیق از آزمونt تک گروهی استفاده شده است. لازم به ذکر است آزمون t تک گروهی شامل پیش فرض نرمال بودن مشاهدات است. در مورد پیش فرض نرمال بودن مشاهدات، در صورتی که تعداد مشاهدات بیشتر از ۳۰ باشد، با استناد به قضیه حد مرکزی در آمار که بیان می کند ” اگر  ، n متغیر تصادفی مستقل باشند، مشروط بر آنکه n به اندازه کافی بزرگ باشد آنگاه متغیرهای تصادفی  و  دارای توزیع نرمال هستند.” نیاز به بررسی نرمال بودن مشاهدات نبوده و آزمون معتبر است.همچنین برای رتبه بندی فرضیه های تحقیق از روش رتبه بندی فریدمن استفاده شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

  • بررسی فرضیه اول

فرضیه اول تحقیق بشرح زیر می باشد:
“ موتیف‌ها و طرح‌های اسلامی و ایرانی گذشته به تازگی به عنوان نقشمایه‌هایی جهانی مطرح گشته است. این طرح‌ها و نقش مایه‌ها در قالب‌های متفاوتی چون زیور‌آلات، البسه، فرش‌ها و … نمود یافته‌اند. استقبال جهانی تجربه شده درباره‌ی این نوع نقوش چنین تصوری را بوجود می‌آورد که ارائه‌ زیورآلات آبگینه در قالب طرح‌ها و نقش مایه‌های ایرانی- اسلامی نیز می‌تواند با موفقیت در بازار‌های جهانی مواجه شود. و به نظر می رسد با ارائه آثار منحصر به فرد و خلاقانه، همچنین استفاده از موتیف ها و نمادهای ایرانی اسلامی بتوان زیورآلات آبگینه را در بازارهای جهانی ارائه کرد.”
با توجه به فرضیه بیان شده فرض صفر (H0) و فرض مقابل (H1) را می توان به صورت زیر بیان کرد.
H0 : ” به نظر نمی رسد با ارائه آثار منحصر به فرد و خلاقانه، همچنین استفاده از موتیف ها و نمادهای ایرانی اسلامی بتوان زیورآلات آبگینه را در بازارهای جهانی ارائه کرد.”
H1 : ” به نظر می رسد با ارائه آثار منحصر به فرد و خلاقانه، همچنین استفاده از موتیف ها و نمادهای ایرانی اسلامی بتوان زیورآلات آبگینه را در بازارهای جهانی ارائه کرد.”
درجدول زیر، آمار توصیفی مربوط به فرضیه اول در حالت کلی ارائه شده است.
جدول۴- ۱۱ آمار توصیفی مربوط به آزمون T فرضیه اول تحقیق

نام متغیر

تعداد افراد

میانگین

انحراف معیار

خطای میانگین

ارائه زیورآلات آبگینه را در بازارهای جهانی با ارائه آثار منحصر به فرد و خلاقانه، همچنین استفاده از موتیف ها و نمادهای ایرانی اسلامی

۲۰۰

۷۰/۳

۳۴/۰

۰۲۴/۰

با توجه به جدول۴-۱۱، مشاهده می‌شود که ۲۰۰ نفر از افراد نمونه در بین پاسخ دهندگان، نظر خود را در مورد ارائه زیورآلات آبگینه را در بازارهای جهانی با ارائه آثار منحصر به فرد و خلاقانه، همچنین استفاده از موتیف ها و نمادهای ایرانی اسلامی بیان داشته‌اند. میانگین این متغیر (۷۰/۳) نشان می‌دهد که این میزان بالاتر از متوسط بوده‌است. انحراف استاندارد این متغیر ۳۴/۰ و خطای میانگین ۰۲۴/۰ است.
در بیان آماری فرض صفر و فرض مقابل بیان شده را می توان به صورت زیر نوشت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...