۰٫۰۰۰

۲۷٫۹۳۷

.۰۹۴

۲٫۶۴۰

عدد ثابت

۰٫۰۰۰

۱۲٫۷۲۷

.۵۴۵

.۰۲۷

.۳۴۳

بازار یابی رابطه مند

همانطوریکه ملاحظه می شود ضریب تعیین مدل برابر با ۰٫۲۹۷و مقدار عدد معناداری آماره F نیز صفر می باشد و بدین معناست که ۲۹٫۷ % از تغییرات متغیر کیفیت خدمات توسط متغیر مستقل بازار یابی رابطه مند مدل تبیین و توضیح و پیش بینی می شود. آماره دوربین واتسون مدل برابر با ۲٫۱۰۶ می باشد که نشان دهنده وجود همبستگی مثبت قوی بین جملات اخلال ( باقی مانده ها) رگرسیون دارد که ناقض یکی از مفروضات رگرسیون خطی یعنی عدم وجود همبستگی(استقلال) بین جملات اخلال ( باقی مانده ها ) را نشان می دهد دارد.آماره دوربین واتسون نیز برابر با(۲٫۱۰۶ ) و در بازده (۱٫۵ تا۲٫۵)می باشد بنابراین می توان نتیجه گرفت که خطاهای مدل در این آزمون همبسته نیستند.و باتوجه به جدول رگرسیونی متوجه خواهیم شد که میزان تأثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت خدمات. ۰٫۵۴۵ می باشد. که نشان دهنده تأثیر مستقیم بازار یابی رابطه مند بر کیفیت خدمات می باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

بررسی فرضیه دوم: بازاریابی رابطه مند بر کیفیت رابطه مشتریان بیمه عمر درشرکت بیمه کار آفرین ، تأثیر مثبت و معناداری دارد.
فرض صفر: بین بازار یابی رابطه مند و کیفیت رابطه ، رابطه وجود ندارد.
فرض یک : بین بازار یابی رابطه مند و کیفیت رابطه ، رابطه وجود دارد
H0 : ρ = ۰ همبستگی معنی داری وجود ندارد
H1 : ρ ≠ ۰ همبستگی معنی داری وجود دارد
جدول۴-۹ :آزمون ضریب همبستگی بازار یابی رابطه مند و کیفیت رابطه

کیفیت رابطه

بازار یابی رابطه مند

همبستگی پیرسون

۰٫۷۶۲**

Sig

.۰۰۰

نتیجه آزمون Sig این متغیر کمتر از ۰٫۰۵ است بنابراین در سطح اطمنان ۹۵ فرض صفر را رد می کنیم ضریب همبستگی به دست آمده بین دو متغیر در سطح خطای (۰٫۰۵)و حتی (۰٫۰۱ ) است. همچنین میزان ضریب همبستگی به دست آمده، نشان دهنده وجود رابطه مثبت و شدید بین این دو متغیر است. بنابراین می توان بیان داشت که بین دو متغیر بازار یابی رابطه مند و کیفیت رابطه مشتریان ارتباط معنادار، مثبت و شدید (ضریب همبستگی بالای ۰٫۵ ) وجود دارد.
بررسی تأثیر بازاریابی رابطه مند بر کیفیت رابطه
فرض صفر: بازاریابی رابطه مند بر کیفیت رابطه مشتریان بیمه عمر درشرکت بیمه کار آفرین ، تأثیر مثبت و معناداری ندارد .
فرضمقابل: بازاریابی رابطه مند بر کیفیت رابطه مشتریان بیمه عمر درشرکت بیمه کار آفرین ، تأثیر مثبت و معناداری دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...