تاثیر نوستالژی بر تمایل به خرید هواداران ... |
۱
۴۷۳/۰
۲۲۴/۰
۲۲۱/۰
۹۶۴/۱
۸۲۲/۸۸
۰۰۱/۰
با توجه به مقدار آماره دوربین واتسون فرض استقلال خطاها تایید میشود. جدول فوق ضریب رگرسیونی تأثیر نوستالژی برانگیخته بر تمایل به خرید را نشان میدهد و موید این است ضریب همبستگی بین این دو متغیر ۴۷۳/۰ است که با توجه به مقدار ضریب تعیین ۲۲۴/۰ R2= میتوان گفت حدود ۲۲ درصد از تغییرات میزان تمایل به خرید توسط نوستالژی برانگیخته قابل تبیین است.
جدول ۴-۲۵: ضریب رگرسیونی تاثیر نوستالژی برانگیخته بر تمایل به خرید
شاخص آماری
متغیر
ضریب رگرسیونی استاندار نشده
خطای استاندارد
ضریب رگرسیونی استاندارد شده
t
سطح معنیداری
عدد ثابت
۷۹۷/۲۲
۵۰۹/۴
-
۰۵۶/۵
۰۰۱/۰
نوستالژی برانگیخته
۲۵۰/۱
۱۳۳/۰
۴۷۳/۰
۴۲۵/۹
۰۰۱/۰
۴۷۳/۰
نمودار تاثیر رگرسیونی تاثیر نوستالژی برانگیخته بر تمایل به خرید
میتوان معادله رگرسیونی زیر را برای پیش بینی تمایل به خرید از طریق نوستالژی برانگیخته تنظیم کرد:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
نوستالژی برانگیخته (۲۵۰/۱) + ۷۹۷/۲۲ = تمایل به خرید
یافتههای رگرسیونی فوق حاکی از این است که ، بین نوستالژی برانگیخته و تمایل به خرید رابطه معنیداری وجود دارد. همچنین با توجه به ضریب رگرسیونی استاندارد شده میتوان گفت، به ازای یک واحد تغییر در نوستالژی برانگیخته ، ۴۷۳/۰ واحد تغییر در تمایل به خرید به وجود می آید. ( این فرضیه تحقیق با دلالت بر رابطه مستقیم بین نوستالژی برانگیخته و تمایل به خرید تایید شد).
فرض صفر: نوستالژی برانگیخته با سن هواداران فوتبال رابطه نداشته و سن قابلیت پیش بینی نوستالژی برانگیخته را ندارد. H0: r=0
فرض پژوهشی: نوستالژی برانگیخته با سن هواداران فوتبال رابطه داشته و سن قابلیت پیش بینی نوستالژی برانگیخته را دارد. Ha: r≠۰
برای بررسی این رابطه پس از در نظر گرفتن ملاحظات لازم از آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد که نتایج آن به قرار زیر است.
جدول ۴-۲۶: جدول ماتریس همبستگی رابطه بین سن با نوستالژی برانگیخته
سن
نوستالژی برانگیخته
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-29] [ 04:11:00 ق.ظ ]
|