1. آزمایش بررسی تاثیر نرخ آمیزش و جهش در یافتن پاسخ برتر

         

     

برای اینکه بهترین نرخ آمیزش و جهش برای این روش به‎دست آید، آزمایش­هایی بر روی نرخ عملگر آمیزش و جهش صورت می­گیرد که نتایج به‎دست آمده، در جدول ۳-۹ نمایش داده می­ شود. برای انجام آزمایش تعداد نسل و تعداد جمعیت کروموزوم­ها ۳۰، بازه بررسی نرخ برش از ۱/۰ تا ۱ به فاصله هر ۱/۰ و بازه بررسی نرخ جهش از ۰ تا ۱ به فاصله هر ۱/۰ در نظر گرفته شده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۳-۹ نتایج به‎دست آمده از جفت های مختلف نرخ آمیزش و جهش
هریک از سطر ها اطلاعات نتیجه آزمایش نرخ جهش و هریک از ستون ها اطلاعات نتیجه آزمایش نرخ آمیزش را نشان می دهد. براساس این جدول مشخص است که بهترین پاسخ به‎دست آمده مربوط به نرخ جهش ۲/۰ و نرخ آمیزش۹/۰ و نرخ جهش ۳/۰ و نرخ آمیزش ۸/۰ است.

  •  
          1. قابلیت اطمینان و همگرایی

         

     

برای آزمایش قابلیت اطمینان ۴ نمونه متفاوت بررسی می‏شود که پارامترهای ژنتیک عبارتند از:

  • نرخ آمیزش : ۸/۰
  • نرخ جهش : ۲/۰
  • سایز جمعیت : ۵۰
  • تعداد نسل : ۱۰

شکل ۳-۸ نمای کلی الگوریتم پیشنهادی

  • نمونه ۱:

در این نمونه تعدادی از خانه‏های هم­جوار که در شکل ۳-۹ نشان داده شده است، با بیشترین ارزش مقدار‏دهی می‏شوند. مقدار بیشترین ارزش برابر با ۹۱۱/۰ فرض شده است. در این نمونه برنامه ۱۰ بار برای جستجوی ۱ دفتر پیشخوان اجرا می‏شود. در شکل‏های ۳-۱۰، ۳-۱۱ و ۳-۱۲ به ترتیب نتیجه اجراهای ۱، ۲ و ۳ برای نمونه به نمایش گذاشته شده است.
شکل ۳-۹ نمونه اول-تعدادی از خانه‏های همجوار مقدار اهمیت بیشتری دارند.
شکل ۳-۱۰ نتیجه اجرای ۱ از نمونه اول برای آزمایش قابلیت اطمینان
شکل ۳-۱۱ نتیجه اجرای ۲ از نمونه اول برای آزمایش قابلیت اطمینان
شکل ۳-۱۲ نتیجه اجرای ۳ از نمونه اول برای آزمایش قابلیت اطمینان

  • نمونه ۲:

در این نمونه تعدادی از خانه‏های هم­جوار در چند ناحیه مختلف با بیشترین ارزش مقدار‏دهی می‏شوند. این نمونه از آزمایش قابلیت اطمینان به سه نوع انجام می­ شود، که برای هر نوع، آزمایش ۴ بار تکرار می‏شود. در مجموع ۱۲ آزمایش صورت می‏گیرد که در ادامه هر یک شرح داده می‏شود.

  • نوع A:

در این نوع ۲ ناحیه در نظر گرفته شده است که این ۲ ناحیه در کرانه‏های نقشه قرار دارند و در شکل ۳-۱۳ نشان داده شده است. در این نوع برای هر یک از پیشخوان‏ها و اداره‏های ثبت احوال ۱ مکان جستجو خواهد شد. ۲ اجرا از این نمونه برای آزمایش قابلیت اطمینان در شکل‏های ۳-۱۴ و ۳-۱۵ نشان داده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...