فایل های مقالات و پروژه ها | قسمت 27 – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
-
- – سوره ملک، آیه ۲٫ ↑
-
- – سوره نحل، آیه ۹۷٫ ↑
-
- سوره طلاق، آیه ۹۷٫ ↑
-
- – سوره نحل، آیه ۹۷؛ نساء، آیه ۱۲۴؛ سوره غافر، آیه ۴۰؛ سوره اسراء آیه ۱۹؛ سوره آل عمران، آیه ۱۹۵، سوره عصر، آیه ۲-۱٫ ↑
-
- – سوره مجادله، آیه ۱۱؛ سوره زمر، آیه ۹، سوره بقره، آیه ۱۵۱٫ ↑
-
- – سوره واقعه، آیه ۱۱-۱۰٫ ↑
-
- – سوره حجرات، آیه ۱۳٫ ↑
-
- – سوره آل عمران، آیه ۱۹۵٫ ↑
-
- – سوره نساء، آیه ۹۶-۹۵٫ ↑
-
- – سوره حمد، آیه ۵، سوره یس، آیه ۶۱؛ سوره بقره، آیه ۱۴۲-۲۱۲، سوره مریم، آیه ۳۶٫ ↑
-
- – سوره یوسف، آیه ۵؛ سوره یس، آیه ۶۰٫ ↑
-
- – سوره بقره، آیه ۳۵-۳۴؛ سوره اعراف، آیه ۱۹-۲۲، سوره طه، آیه ۱۲۱-۱۱۷٫ ↑
-
- – سوره بقره، آیه ۱۸۷٫ ↑
-
- – سوره تحریم، آیه ۱۲-۹٫ ↑
-
- – سوره آل عمران، آیه ۱۹۵٫ ↑
-
- – سوره نساء، آیه ۳۱-۳۰٫ ↑
-
- – سوره توبه، آیه ۷۱٫ ↑
-
- – سوره ممتحنه، ایه ۱۲٫ ↑
-
- – سوره نور، آیه ۳۰-۳۱٫ ↑
-
- – سوره تکویر، آیه ۸-۹٫ ↑
-
- – سوره نحل، آیه ۵۸-۵۹٫ ↑
-
- – سوره احقاف، آیه ۱۵٫ ↑
-
- – سوره لقمان، آیه ۱۴٫ ↑
-
- – رجوع شود به: بحارالانوار، ج ۱۰۰، ص ۲۲۴، وسایل الشیعه، ج ۱۴، ص ۱۲۲؛ مستدرک الوسائل، ج ۲، ص ۲۴۹، سنن الترمزی، ج ۳، ص ۴۶۶٫ ↑
-
- – مختصر تاریخ دمشق، ج ۷، ص ۵۰٫ ↑
-
- – وسایل الشیعه، ج ۱۴، ص ۱۲۱، م ۴٫ ↑
-
- – سوره آل عمران، آیه ۱۵۹٫ ↑
-
- – الحیاه، ج ۱، ص ۳۱۴ «فارسی» ↑
-
- – سوره شوری، آیه ۳۸٫ ↑
-
- – سوره بقره، آیه ۲۳۳٫ ↑
-
- – شیخ طوسی، مجمع البیان، ج ۲، ص ۲۳۵٫ ↑
-
- – تفسیر نور الثقلین، ج ۵، ص ۳۷۲، حدیث ۱۹، ۲۰و۲۱٫ ↑
-
- – همان، ج ۵، ص ۳۷۳، حدیث ۱۸٫ ↑
-
- – – سوره ی نساء، آیه ی ۳۴٫ ↑
-
- – مفردات راغب، واژه ی «قوم» با تلخیص. ↑
-
- – معجم مقاییس اللغه، واژه ی «قوم». ↑
-
- – – لسان العرب، واژه ی «قوم». ↑
-
- – در کتاب «التحقیق فی کلمات القرآن الکریم» از این نوع فضیلت، به «فضل و برتری ابتدایی تکوینی» تعبیر شده است. مانند آیه ی ۲۵۳ سوره بقره که فرمود: «ما بعضی از رسولان را بر بعضی دیگر برتری دادیم» و همینطور آیه ی محل بحث. این نوع فضیلت ها که برای برخی از پیامبران و برای مـردان اسـت، به خاطر تکلیف و وظایف دشواری است که بر عهده ی آنان گذاشته شده، و روشن است که این نوع تکالیـف به خـاطر استعـداد و آمادگی ذاتـی این افراد اسـت. بنابرین، مـرد به سبب استعداد فطری، سرپرستی زنان به او سپرده شده است و از این نظر، آنان بر زنان برتری دارند «التحقیق، واژه ی فضل»ج۱،ص۲۵۱٫ ↑
-
- – مفردات راغب، واژه فضل، ج ۲، ص ۱۱۶٫ ↑
-
- – معجم مقاییس اللغه واژه ی «فضل»، ج ۳، ص ۱۹۲٫ ↑
-
- – لسان العرب، واژه ی «فضل»، ج ، ص ۱۴۹ ↑
-
- – شرح و تفسیر لغت قرآن بر اساس تفسیر نمونه، جلد ۳، ص ۴۷۱، واژه ی «فضل». ↑
-
- – مفردات راغب، واژه ی «قنت»، ج ۲، ص ۶۰۰٫ ↑
-
- – معجم الوسیط، واژه «قنت»، ج ۵، ص ۹۲٫ ↑
-
- – معجم مقاییس اللغه، واژه ی «قنت»، ج ۳، ص ۱۲۰٫ ↑
-
- ۱۳۶- لسان العرب، واژه ی «قنت»، ج ۲، ص ۱۲٫ ↑
-
- ۱۳۸- مجمع البیان، ج ۳، ص ۷۹، تفسیر الدّر المنثور، ج ۲، ص ۱۵۱٫ ↑
-
- – – تفسیر تبیان، ج ۳، ص ۱۸۹٫ ↑
-
- – روح المعانی، ج ۵، ص ۲۳٫ ↑
-
- – تفسیر کبیر فخررازی، ج ۱۰، ص ۸۷٫ ↑
-
- – تفسیر قاسمی، ج ۳، ص ۱۳۰، دار الفکر، بیروت. ↑
-
- – تفسیر مراغی، ج ۵، ص ۲۶٫ ↑
-
- – تفسیر صافی، ج ۱، ص ۴۴۸٫ ↑
-
- – فی ظلال القرآن، ج ۲، ص ۳۴۱٫ ↑
-
- – الفرقان فی تفسیر القرآن، ج ۵، ص ۳۰٫ ↑
-
- – تفسیر شبّر، ص ۱۱۳٫ ↑
-
- – … قال له: ما فضل الرّجال علی النساء؟ فقال النبی «ص»: کفضل السماء علی الارض و کفضل الماء علی الأرض، فالماء یحیی الأرض؛ لولا الرجال ما خلق الله النساء؛ یقول الله عزّوجلّ: «الرجال قوامون علی النساء» تفسیر برهان، ج ۱، ص ۳۶۷، حدیث ۲٫ ↑
-
- – تفسیر مخزن العرفان، ج ۴، ص ۶۲، ↑
-
- – التفسیر المنیر، ج ۵، ص ۵۴، ↑
-
- – تفسیر تقریب القرآن إلی الاذهان، ج ۵، ص ۲۴ ↑
-
- – مواهب الرحمن فی تفسیر القرآن، ج ۸، ص ۸۷۴ ↑
-
- – تفسیر قاسمی، ج ۳، ص ۱۳۰٫ ↑
-
- – مواهب الرحمن، ج ۸، صص ۱۷۴-۱۸۷٫ ↑
-
- – همان. ↑
-
- – همان، ص ۱۷۵٫ ↑
-
- – مجمع البیان، ج ، ص ۷۹ «شبیه به همین، در تفسیر کبیر فخر رازی، ج ۱۰، ص ۷۸؛ تفسیر الدرالمنثور، ج ۲، ص ۱۵۱ و تفسیر ابوالفتوح رازی، ج ۳، ص ۳۷۹، نقل شده است.» ↑
-
- – المیزان، ج ۲، ص ۲۳۲٫ ↑
-
- – بقره، ۲۲۸-۲۲۹-۲۳۳ «دوبار»، ۲۳۴-۲۳۶-۲۴۰-۲۴۱ و نساء/۱۹٫ ↑
-
- – ر. ش. الف ـ تفسیر امام حسن عسکری «ع» ب ـ تفسیر حبری ج ـ تفسیر فرات کوفی د ـ تفسیر عیّاشی. هـ ـ تفسیر صدرالمتألهین شیرازی. ↑
-
- – فی ظلال القرآن، ج ، ص ۳۶۰، همچنین تفسیرهای دیگری نیز، همین سخن را معتقدند و یا آن را احتمال دادهاند: الف ـ بیان السعاده، ج ، ص ۲۰۱؛ ب ـ تقریب القرآنی الی الاذهان، ج ، ص ۸۱٫ ↑
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 11:01:00 ق.ظ ]
|