Tlist

TRANSLIST

لیست تراکنش‌هایی را نمایش می‌دهد که قفلی از نوع ELock بر روی منبعی که می‌خواهد توسط دستور جاری استفاده شود را دارند.

ULpoint

BOOLEAN

نقطه قفل هر تراکنش را نشان می‌دهد و تا زمانی که هنوز اولین قفل تراکنش مورد نظر باز نشده است، مقدار true و در صورتی که اولین قفل باز شود مقدار falseرا خواهد داشت.

این تابع رکوردی با چهار فیلد را به عنوان نتیجه باز می‌گرداند. در جدول ۵-۴، پارامترهای خروجی آن مشاهده می‌شوند.
جدول ۵-۴- پارامترهای خروجی تابع checklock برای مدل ۲PL

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شماره فیلد

نوع colset

عملکرد

۱

TRANSLIST

لیستی از تراکنش‌هایی که بعد از اجرای دستور جاری، بر روی منبع قفل خواهند داشت را نشان می‌دهد (در حالتی که فیلد سوم true باشد، لیست قبلی گاهی بدون تغییر می‌ماند و گاهی تغیییر می‌کند، اما در حالتی که فیلد سوم false باشد همان لیست قبلی را برمی‌گرداند).

۲

LOCK

نوع قفل نهایی بر روی منبع را بعد از اجرای دستور جاری نشان خواهد داد. لازم به ذکر است در صورت وجود خطا این فیلد شامل پیغام خطا برای شناسایی خطاهای دستورهای تراکنش در زمان اجرا خواهد بود.

۳

BOOLEAN

وقتی دستور جاری می‌تواند اجرا شود، تابع برای پارامتر سوم true را بازمی‌گرداند. تابع مقدار false را در دو مورد مختلف بازمی‌گرداند؛ مورد اول، زمانی است که دستور جاری براساس قفل‌های موجود روی منابع و قوانین سازگاری قفل‌ها، مجاز نیست که اجرا شود و بعد از اجرای برخی دستورهای دیگر ممکن است این دستور بتواند اجرا شود؛ مورد دوم زمانی رخ می‌دهد که دستورات تراکنش، براساس الگوریتم ۲PL دارای اشتباه باشند. به عنوان مثال اگر تراکنش بخواهد بر روی منبعی عمل نوشتن را قبل از تقاضای قفل انحصاری بر روی آن انجام دهد (در چنین حالاتی فیلد دوم رکورد خروجی شامل پیغام خطا برای شناسایی و تعیین بهتر خطاهای دستورهای تراکنش برای ردیابی[۶۳] آسان‌تر مدل در زمان اجرا است).

۴

BOOLEAN

برای هر تراکنش وضعیت نقطه قفل را بعد از انجام دستور جاری نشان می‌دهد.

شرح توابع مدل‌های WW و WD
توابع بیان شده در زیر فقط در مدل‌های WW و WD استفاده شده‌اند.

  • تابع MAXrequ3Select
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...