جدول۴-۸- بررسی مولفه های عوامل داخلی پرسشنامه ماتریس سوات……………………………………….. …۱۰۸
جدول۴-۹- بررسی مولفه های عوامل خارجی پرسشنامه ماتریس سوات………………………………………..۱۱۰
جدول۴-۱۰- بررسی مولفه های توان مالی پرسشنامه ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک……….۱۱۱
جدول۴-۱۱- بررسی مولفه های مزیت رقابتی پرسشنامه ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک….۱۱۲
جدول۴-۱۲- بررسی مولفه های ثبات محیط پرسشنامه ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک……۱۱۲
جدول۴-۱۳- بررسی مولفه های توان صنعت پرسشنامه ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک……۱۱۳
جدول۴-۱۴- نمره عوامل ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک حاصل از پرسشنامه………………..۱۱۳
جدول۴-۱۵- اطلاعات مالی و وضعیت رقابتی……………………………………………………………………………..۱۱۴
جدول۴-۱۶- نمره عوامل ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک حاصل از اطلاعات مالی………….۱۱۴
جدول۴-۱۷- نمره نهایی ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک………………………………………………۱۱۵
جدول۴-۱۸- نمره عوامل ماتریس سوات……………………………………………………………………………………..۱۱۶
عنوان صفحه
جدول۴-۱۹- ماتریس سوات………………………………………………………………………………………………………۱۱۸
جدول۴-۲۰- ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی عوامل داخلی…………………………………………………..۱۲۰
جدول۴-۲۱- ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی عوامل خارجی…………………………………………………۱۲۱
جدول۴-۲۲- اولویت بندی استراتژی ها………………………………………………………………………………………۱۲۱
فهرست نمودارها
عنوان صفحه
نمودار۴-۱- توزیع درصد فراوانی نمونه آماری برحسب جنسیت………………………….. ………………………..۱۰۰
نمودار۴-۲- توزیع درصد فراوانی نمونه آماری برحسب میزان سن………………………………………………….۱۰۱
نمودار۴-۳- توزیع درصد فراوانی نمونه آماری برحسب سطح تحصیلات…………………………………………۱۰۲
نمودار۴-۴- توزیع درصد فراوانی نمونه آماری برحسب رشته تحصیلی ……………………………………………۱۰۳
نمودار۴-۵- توزیع درصد فراوانی نمونه آماری برحسب سطح مدیریت……………………………………………۱۰۴
نمودار۴-۶- توزیع درصد فراوانی نمونه آماری برحسب سابقه مدیریت ……………………………………………۱۰۵
فهرست شکل ها
عنوان صفحه
شکل۲-۱- انواع استراتژی………………………….. ………………………………………………………………………………..۲۵
شکل۲-۲- الگوی مدیریت استراتژیک……………………………………………………………………………………………۲۷
شکل۲-۳- چارچوب جامع تدوین استراتژی…………………………………………………………………………………..۳۳
شکل۲-۴- عوامل محیطی …………………………………………………………………………………………………………….۳۵
شکل۲-۵- عوامل داخلی……………………………………………………………………………………………………………..۴۲
شکل۲-۶- ماتریس گروه مشاوران بستن(BCG) ……………………………………………………………………………..55
شکل۲-۷- ماتریس داخلی و خارجی نه خانه………………………………………………………………………………….۵۷
شکل۲-۸- ماتریس داخلی و خارجی چهارخانه………………………………………………………………………………۵۸
شکل۲-۹- ماتریس استراتژی اصلی……………………………………………………………………………………………….۵۹
شکل۲-۱۰- ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک………………………………………………………………….۶۲
شکل۲-۱۱- بررسی نواحی مختلف ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک…………………………………۷۶
شکل۲-۱۲- ابعاد استراتژی ها در ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک……………………………………۷۶
شکل۴-۱- ماتریس داخلی و خارجی شرکت………………………………………………………………………………..۱۱۱
شکل۴-۲- ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک شرکت………………………………………………………۱۱۵
چکیده
پیچیدگی روزافزون فعالیت ها و محیط شدیداً متغیر و متلاطم جهان امروز، مدیران را با آنچنان دشواری هایی مواجه ساخته که کوچکترین غفلت آنها نسبت به مسائل پیامدهایی غیرقابل جبران به دنبال خواهد داشت. با توجه به متغیر بودن محیط کاری، مدیران شرکت ها نیاز به ابزاری داشته تا بتوانند از طریق آن موقعیت استراتژیک خود را تشخیص داده و تمهیدات لازم را جهت رسیدن به اهداف آتی فراهم نمایند. از سویی دیگر امروزه مهم ترین دغدغه اکثر سازمان ها، طراحی، تدوین و پیاده سازی استراتژی هایی است که موفقیت و بقای آن ها را در شرایط متحول و پیچیده محیطی تضمین نماید. هدف از انجام این پژوهش شناسایی موقعیت استراتژیک شرکت آب و فاضلاب خوزستان و تدوین استراتژی های متناسب با موقعیت بدست آمده، بوده است. بدین منظور ابتدا نقاط قوت و ضعف شرکت و فرصت ها و تهدیدات پیش روی آن شناسایی شده و سپس با بهره گرفتن از ماتریس ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک SPACE و ماتریس داخلی و خارجی IE مشخص گردید شرکت در موقعیت استراتژیک تدافعی قرار دارد. در ادامه با کمک ماتریس سوات SWOT، استراتژی های بهینه برای شرکت تدوین شده اند که عبارتند از مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه ها، انتشار اوراق مشارکت جهت تکمیل طرح ها، برون سپاری بعضی از فعالیت های شرکت و مدیریت استراتژیک منابع انسانی. استراتژی های انتخاب شده با بهره گرفتن از ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی QSPM اولویت بندی و بهترین استراتژی برای شرکت استراتژی مدیریت مصرف و کاهش هزینه ها مشخص گردید.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

واژه های کلیدی: مدیریت استراتژیک، تدوین استراتژی، ارزیابی موقعیت و اقدام استراتژیک، شرکت آب و فاضلاب خوزستان
فصل اول:
کلیات
۱-۱ مقدمه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...