برآورد f

معناداری f

T

درجه آزادی

سطح معناداری

سابقه شغلی

پرستاران

۰۸/۱۱

۹۸/۵

۸۸/۵

۰۲/۰

۶۱/۴-

۱۴۰/۹۲

۰۰۱/۰

معلمان

۴۶/۱۷

۷۴/۷

در محاسبه تفاوت سابقه شغلی، میزان برآورد F لوین که به منظور بررسی برابری واریانس‌های دو گروه مورد استفاده قرار گرفته است، برابر با ۸۸/۵ میباشد که با توجه به سطح معناداری (۰۲/۰)، در سطح (۰۵/۰≥P) معنادار میباشد. بنابراین فرض برابری واریانسها رد می‌شود و باید از آزمون t مستقل در حالت واریانسهای نابرابر استفاده کنیم.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

میزان t در محاسبهی تفاوت میانگینهای سابقه شغلی در دو گروه پرستاران و معلمان درحالت واریانسهای نامساوی، برابر با (۶۱/۴-) میباشد که با توجه به درجهی آزادی (۱۴۰/۹۲)، در سطح (۰۰۱/۰≥P)، معنادار میباشد. با مقایسهی میانگین سابقه شغلی در دو گروه (گروه پرستاران برابر با ۰۸/۱۱، گروه معلمان برابر با ۴۶/۱۷)، ملاحظه میگردد که بین میزان سابقه شغلی گروه پرستاران نسبت به گروه معلمان به طور معنادار تفاوت وجود دارد.
۲ـ۴ تحلیل یافته های تأییدی و استنباطی
در این بخش به منظور تحلیل اطلاعات از یک مدل آنالیز واریانس چند متغیره با بهره گرفتن از متغیرهای کمکی کوواریانس استفاده شده است. در این طرح تحلیلی، متـــغیرهای سرشت و منش (نوجویی، آسیبپرهیزیی، پاداش وابستگی، پشتکار، خودراهبری، همکاری و خودفراروی) به عنوان متغیر وابسته و گروه های پرستاران و معلمان و جنسیت (زنان و مردان) به عنوان متغیر مستقل وارد محاسبه شدند. همچنین از سن، سالهای تحصیلات رسمی و سابقه شغلی به عنوان متغیر کمکی و کوواریانس بهره گرفته شد. این مدل بهطور یکجا همه،ی ویژگی‌ها را توضیح میدهد، که نتایج آنها به ترتیبی که در پی میآید ارائه شده است.
ابتدا در جدول ۷ـ۴ میانگین و انحراف استاندارد نمرات ویژگیهای سرشت و منش در دو گروه پرستاران و معلمان ارائه شده است، سپس در جدول ۸ـ۴ میانگین و انحراف استاندارد در گروه ها (پرستاران و معلمان) به تفکیک جنسیت (زنان و مردان) ارائه شده است. همچنین نتایج این تحلیل آماری در جدول ۸ـ۴ تحلیل واریانس نشان داده شده است.
جدول ۷ـ۴. میانگین و انحراف استاندارد ویژگیهای سرشت و منش
در گروه پرستاران و معلمان

خودفراروی
M (SD)

همکاری
M (SD)

خودراهبری
M (SD)

پشتکار
M (SD)

پاداش‌وابستگی
M (SD)

آسیب‌پرهیزی
M (SD)

نوجویی
M (SD)

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...