هموارسازی سود تقسیمی در شرکت­های با نوسان سود بالا، نسبت دارایی­ های مشهود بالا و نیز نسبت سود تقسیمی پایین، بیشتر است.

رد

تایید

شرکت­های دارای سرمایه ­گذاران کوتاه­مدت (دارای گردش سهام بالاتر)، شاهد هموارسازی سود تقسیمی بالاتری هستند.

رد

رد

مدیران شرکت­هایی که در صنایع دارای رقابت شدید قرار گرفته­اند، هموارسازی سود تقسیمی بالاتری انجام می­ دهند (افزایش رقابت در صنعت منجر به افزایش در هموارسازی سود تقسیمی می­گردد).

تایید

رد

مدیران شرکت­هایی که در صنایع با نوسان بازده شدید قرار دارند، هموارسازی سود تقسیمی بالاتری انجام می­ دهند.

رد

تایید

همانطور که در جدول فوق می­توان مشاهده کرد به غیر از فرضیات اول و چهارم تحقیق که در آن نتایج بدست آمده از هر دو مدل سنجش هموارسازی سود تقسیمی یکسان است، در سایر فرضیات بین نتایج دو مدل تفاوت قابل توجه وجود دارد
۴-۶ تحلیل نتایج ضریب همبستگی
همبستگی مدلی آماری است که به وسیله آن می‌توان درجه و جهت رابطه بین متغیرها را نشان داد. همبستگی بین متغیرهای تحقیق با بهره گرفتن از ضریب همبستگی پیرسون بررسی می­ شود که در واقع ریشه دوم ضریب تعیین در برازش مدل­های رگرسیون تک متغیره است. نحوه تصمیم ­گیری در خصوص رد و پذیرش فرض صفر و فرض مقابل آن در ضریب همبستگی پیرسون به شرح زیر است:

فرض صفر (H0) نشان دهنده عدم وجود همبستگی معنادار بین دو متغیر است و فرض مقابل آن نیز بیانگر وجود همبستگی معنادار می­باشد. چنانچه سطح معناداری همبستگی بین دو متغیر مورد نظر کمتر از ۵% باشد می­توان گفت فرض صفر فوق در سطح اطمینان ۹۵% رد شده و همبستگی معناداری بین دو متغیر وجود دارد.
در بخش­ گذشته با بهره گرفتن از مدل­ رگرسیون چندمتغیره و با الگوی داده ­های ترکیبی به بررسی فرضیات تحقیق پرداخته شد. در این بخش به منظور انجام تحلیل­های بیشتر، با بهره گرفتن از تحلیل ضریب همبستگی به بررسی وجود و نوع رابطه بین متغیرهای تحقیق پرداخته می­ شود تا چارچوب مناسبی را برای نتیجه ­گیری کلی تحقیق فراهم آورد. نتایج بدست آمده از آزمون همبستگی به شرح جدول زیر می­باشد. در این جدول سطر نخست نشانگر ضرایب همبستگی بین متغیرهای تحقیق و سطر دوم نیز احتمال آماره t (Prob) می­باشد که نشانگر سطح معناداری رابطه متغیرها (معنادار بودن) است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

Covariance Analysis: Ordinary

Sample: 1383 1392

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...