۴.۱۷

۲۳۹.۰۴-

۱

استراتژی های جدید شرکت های رقیب

۶.۰۸-

۶.۲۱

۵.۵۲

۲۴۸.۶۵-

۱۶

نرخ تورم

۶.۹۱-

۸.۲

۴.۵۲

۲۵۳.۴۷-

۱۳

وجود تحریم های اقتصادی و مشکلات تامین مواد اولیه ناشی از آن

۶.۶-

۸.۵۲

۴.۶۹

۲۸۱.۸۷-

۷

رکود اقتصادی

۸.۳-

۷.۶

۴.۹۵

۳۰۱.۰۴-

۱۲

وجود موانع تجاری خارجی

۷.۸۲-

۸.۳

۴.۷۳

۳۰۴.۷۸-

حال برای تشریح اعداد داخل جدول امتیاز های مربوط به سازه ” وجود پتانسیل های بالا در بازار داخل کشور و مشتریان بالقوه ” را تحلیل می‌نماییم :

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

ابتدا هر یک از مدیران و کارشناسان شرکت ریسندگی خاور با امتیازی که در ستون اول برای این سازه قائل شدند شناسایی نمودند که آیا این سازه از دیدگاه مدیران فرصت است یاتهدید ، همانطور که مشاهده می‌شود با استناد به جدول ۴.۴ میانگین امتیازی که از تحلیل داده های ۶۰ نفر مدیر جمع آوری شده و توسط نرم افزار EXEL تحلیل گشته است ۸.۰۴ می‌باشد که نشان دهنده فرصت بودن وجود پتانسیل های بالای در بازار داخل کشور و مشتریان بالقوه براس شرکت است ( امتیاز مثبت نشانه فرصت و امتیاز منفی بیانگر تهدید بودن سازه مذکور از دیدگاه مدیران است) در ستون دوم ، احتمال تعریف شدن این فاکتور در قالب فرصت در مقایسه با فاکتورهای دیگر برای شرکت نساجی ازدیدگاه مدیران شرکت بین امتیاز ۱ تا ۱۰، ۱۷/۷ می‌باشد در واقع هر یک از ۶۰ نفر مدیر بین ۱ تا ۱۰ برای این فاکتورامتیازی قائل شدند داده ها جمع آوری شد ومیانگین پاسخگویی ۶۰ مدیر توسط نرم افزار EXEL تحلیل گشته و امتیاز مذکور بدست آمده در ستون سوم نظر هر یک از مدیران در تمایلی که به بهره گیری از این فرصت دارند مورد بررسی قرار گرفت و امتیاز ۹۱/۵بدست آمد، نهایتاً با ضرب اعداد سه ستون اول، دوم و سوم امتیاز OPN ( عدد اولویت فرصت ) برای فاکتور مذکور بدست می‌آید ، همچنین لازم به توضیح است اولویت بندی فاکتورهای شناسایی شده در قالب فرصت برای شرکت خاور بر مبنای امتیاز فاکتورهای ستونی ( RPN / OPN ) می‌باشد.
حال به تحلیل فاکتور” بازشدن بازارهای خارجی ” می‌پردازیم با استناد به جدول ۴. ۴، امتیاز ۸. ۱۳ - بیانگر تهدید بودن این فاکتور از دیدگاه مدیران شرکت است و اهمیتی که برای احتمال وقوع این فاکتور از دیدگاه مدیران داده شده است ۴. ۱۷ است امتیاز ستون سوم بیانگر میزان سهولت و یا سختی شناسایی این فاکتور در قالب تهدید برای شرکت است با ضرب امتیاز سه ستون اول و دوم و سوم امتیازRPN (عدد اولویت ریسک) بدست آمد. لازم به توضیح است اولویت بندی فاکترهای شناسایی شده در قالب تهدید برای شرکت ریسندگی خاور بر مبنای امتیاز فاکتورهای ستون (RPN / OPN) می‌باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...