۴-۳-۲-۱-مقایسه میانگین گویه های شاخص شفافیت در منطقه ۴
همان گونه که در جدول (۹-۴) مشخص شده است در میان ۱۰ گویه شاخص شفافیت برای شهروندان منطقه۴ گویه (از قوانین موجود در حوزه شهرداری آگاه هستم و رعایت می کنم )با ۳۲/۲ بالاترین میانگین و گویه (درصورت وجود فساد در حوزه شهرداری وشورای شهر برخورد لازم صورت می گیرد .) ۷۱/۱پایین ترین میانگین می باشند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نمودار (۱۲-۴) :مقایسه میانگین گویه های شاخص شفافیت در منطقه ۴
منبع :یافته های تحقیق ، ۱۳۹۳
۴-۳-۲-۲-مقایسه میانگین گویه های شاخص شفافیت در منطقه ۸
همان گونه که در جدول (۹-۴) و نمودار (۱۳-۴)مشخص شده است در میان ۱۰ گویه شاخص شفافیت برای شهروندان منطقه۸ گویه(از قوانین موجود در حوزه شهرداری آگاه هستم و رعایت می کنم )۸۸/۲بالاترین میانگین وگویه (شهروندان از روند فعالیت شهرداری آگاهی مستمر و مداوم دارند) ۲۸/۲پایین ترین میانگین می باشد .
نمودار (۱۳-۴): مقایسه میانگین گویه های شاخص شفافیت در منطقه ۸
منبع :یافته های تحقیق ۱۳۹۳
در شاخص شفافیت نیز شهروندان منطقه ۴ معتقدند درصورت وجود فساد در حوزه شهرداری وشورای شهر برخورد لازم صورت نمی گیرد و امتیاز کمی به این سوال قائل شده اند و این نشان دهنده وضعیت ناخوشایند ودر جه پایین شفافیت در این منطقه است در صورتی که شهروندان منطقه ۸ به گویه ی شهروندان از روند فعالیت شهرداری آگاهی مستمر و مداوم دارند ،امتیاز پایینی قائل شدند براین اساس می توان به پیشرفت این شاخص در این منطقه امیدوار بود .
۴-۳-۳بینش راهبردی در گروه شهروندان
این متغیر شامل۵ گویه برای شهروندان می باشد که در پرسشنامه سوالات ۳۳تا ۳۷ می باشد .همانگونه که در جدول (۱۰-۴) مشخص شده است متغیر بینش راهبردی بین شهروندان منطقه ۴ و ۸ مقایسه گردیده است .به طور کلی میانگین کل گویه در منطقه ۴،۲۸/۲ودر منطقه ۸ ، ۶۶/۲ می باشد بنابراین به نظر شهروندان هر دومنطقه این شاخص از حکمروایی خوب شهری در این مناطق وجود ندارد ولی به طور کلی منطقه ۸ نسبت به منطقه ۴ از میانگین بهتری برخوردار است .
جدول (۱۰-۴ ) :توزیع درصدی پاسخگویان مناطق ۴ و۸ برحسب متغیربینش راهبردی

گویه ها

گروها

خیلی کم

کم

متوسط

زیاد

خیلی زیاد

میانگین

انحراف معیار

۱-شورای شهر وشهرداری برنامه های خوبی برای آینده مشهد دارند .

منطقه ۴

۱۹.۹

۳۱.۷

۴۳.۵

۵

۲.۳۴

۰.۸۵۱

منطقه ۸

۱۳.۷

۱۸.۶

۴۸.۴

۱۱.۲

۸.۱

۲.۸۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...