جدول ۴-۱۷: توصیف متغیر قابلیت اعتماد در بین افراد مورد بررسی

میانگین

میانه

مد

بیشترین

کمترین

بی پاسخ

تعداد

۲۷/۴

۴

۴

۵

۲

۳۱۷

جدول ۴-۱۸: توزیع نمرات قابلیت اعتماد به تفکیک فراوانی درصد

نمرات

فراوانی

درصد

۲

۳

۹/۰

۳

۵۱

۱/۱۶

۴

۱۶۴

۸/۵۱

۵

۹۹

۲/۳۱

جمع

۳۱۷

۱۰۰

نمودار ۴-۹: نمودار جعبه ای متغیر قابلیت اعتماد در میان پاسخگویان

۴-۲-۱۰ توصیف متغیر ملموس بودن

متغیر میموس بودن از ۳ سوال ۵ گزینه ای تشکیل شده است. میانگین مشاهده شده برابر با ۳۲/۴، میانه ۳۳/۴، مد ۴ ، بیشترین ۵ و کمترین ۳۳/۲ می‌باشد.

جدول ۴-۱۹: توصیف متغیر ملموس بودن در بین افراد مورد بررسی

میانگین

میانه

مد

بیشترین

کمترین

بی پاسخ

تعداد

۳۲/۴

۳۳/۴

۴

۵

۳۳/۲

۳۱۷

جدول ۴-۲۰: توزیع نمرات ملموس بودن به تفکیک فراوانی درصد

نمرات

فراوانی

درصد

۲

۴

۲/۱

۳

۳۹

۳/۱۲

۴

۲۱۰

۲/۶۶

۵

۶۴

۳/۲۰

جمع

۳۱۷

۱۰۰

نمودار ۴-۱۰: نمودار جعبه ای متغیر ملموس بودندر میان پاسخگویان

۴-۳- آزمون فرضیات

۴-۳-۱ بررسی رابطه بین هوش اجتماعی و کیفیت خدمات

H0: بین هوش اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود ندارد.

H1: بین هوش اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود دارد.

با توجه به اینکه –p مقدار به دست آمده هر دو آزمون کوچکتر از سطح معنا داری ۰۵/۰ می‌باشد، لذا فرض صفر رد می شود و می توان ادعا کرد بین این دو متغیر هوش اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه خطی معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن ضرایب موجود (۳۰/۰ و ۲۰/۰) این رابطه مستقیم می‌باشد لذا انتظار داریم با افزایش هوش اجتماعی در بین کارکنان کیفیت خدمات نیزافزایش می‌یابد.

جدول۴-۲۱: بررسی رابطه خطی بین هوش اجتماعی و کیفیت خدمات

متغیر

کیفیت خدمات

هوش اجتماعی

پیرسون

فراوانی

اسپیرمن

ضریب همبستگی

مقدار p

ضریب همبستگی

مقدار p

۳۰/۰

۰۰۰/۰

۳۱۷

۲۰/۰

۰۰۰/۰

نمودار ۴-۱۱: نمودار پراکنش هوش اجتماعی در برابر کیفیت خدمات

۴-۳-۲ بررسی رابطه بین پردازش اطلاعات اجتماعی و کیفیت خدمات

H0: بین پردازش اطلاعات اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود ندارد.

H1: بین پردازش اطلاعات اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود دارد.

جدول۴-۲۲: بررسی رابطه خطی بین پردازش اطلاعات اجتماعی و کیفیت خدمات

متغیر

کیفیت خدمات

پردازش اطلاعات اجتماعی

پیرسون

فراوانی

اسپیرمن

ضریب همبستگی

مقدار p

ضریب همبستگی

مقدار p

۲۵/۰

۰۰۰/۰

۳۱۷

۲۲/۰

۰۰۰/۰

با توجه به اینکه –p مقدار به دست آمده هر دو آزمون کوچکتر از سطح معنا داری ۰۵/۰می باشد، لذا فرض صفر رد می شود و می توان ادعا کرد بین دو متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه خطی معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن ضرایب موجود (۲۵/۰ و ۲۲/۰) این رابطه مستقیم می‌باشد. لذا انتظار داریم با افزایش پردازش اطلاعات اجتماعی در بین کارکنان کیفیت خدمات نیز افزایش یابد.

نمودار ۴-۱۲: نمودار پراکنش پردازش اطلاعات اجتماعی در برابر کیفیت خدمات

۴-۳-۳ بررسی رابطه بین آگاهی اجتماعی و کیفیت خدمات

H0: بین آگاهی اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود ندارد.

H1: بین آگاهی اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود دارد.

با توجه به اینکه –p مقدار به دست آمده هر دو آزمون کوچکتر از سطح معنا داری ۰۵/۰ می‌باشد، لذا فرض صفر رد می شود و می توان ادعا کرد بین دو متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه خطی معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن ضرایب موجود (۱۷/۰ و ۱۳/۰) این رابطه مستقیم می‌باشد. لذا انتظار داریم با افزایش پردازش اطلاعات اجتماعی در بین کارکنان کیفیت خدمات نیز افزایش یابد.

جدول۴-۲۳: بررسی رابطه خطی بین آگاهی اجتماعی و کیفیت خدمات

متغیر

کیفیت خدمات

آگاهی اجتماعی

پیرسون

فراوانی

اسپیرمن

ضریب همبستگی

مقدار p

ضریب همبستگی

مقدار p

۱۷/۰

۰۰۱/۰

۳۱۷

۱۳/۰

۰۱/۰

نمودار ۴-۱۳: نمودار پراکنش آگاهی اجتماعی در برابر کیفیت خدمات

۴-۳-۴ بررسی رابطه بین مهارت اجتماعی و کیفیت خدمات

H0: بین مهارت اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود ندارد.

H0: بین مهارت اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه وجود دارد.

با توجه به اینکه –p مقدار به دست آمده هر دو آزمون کوچکتر از سطح معنا داری ۰۵/۰ می‌باشد، لذا فرض صفر رد می شود و می توان ادعا کرد بین دو متغیر پردازش اطلاعات اجتماعی و کیفیت خدمات رابطه خطی معناداری وجود دارد و با توجه به مثبت بودن ضرایب موجود (۲۲/۰ و ۱۲/۰) این رابطه مستقیم می‌باشد. لذا انتظار داریم با افزایش پردازش اطلاعات اجتماعی در بین کارکنان کیفیت خدمات نیز افزایش یابد.

جدول۴-۲۴: بررسی رابطه خطی بین مهارت اجتماعی و کیفیت خدمات

متغیر

کیفیت خدمات

مهارت اجتماعی

پیرسون

فراوانی

اسپیرمن

ضریب همبستگی

مقدار p

ضریب همبستگی

مقدار p

۲۲/۰

۰۰۰/۰

۳۱۷

۱۲/۰

۰۲/۰

نمودار ۴-۱۴: نمودار پراکنش مهارت اجتماعی در برابر کیفیت خدمات

۴-۴- خلاصه

در فصلی که گذشت تحت عنوان یافته های تحقیق نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده های مربوطه در دو بخش سوالات تحقیق و یافته های اصلی تحقیق ارائه گردید و با جداول و نمودارهای متناسب به توصیف متغیرها پرداخته و همچنین با آزمون های آماری مورد نیاز فرضیات تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

فصل پنجم:

نتیجه گیری و پیشنهادات

    1. Social intelligence ↑

    1. Thorndike ↑

    1. Golman ↑

    1. Gardner ↑

    1. Lovelock & Wright ↑

    1. Barnes ↑

    1. Sternberg ↑

    1. Ford ↑

    1. Marlow ↑

    1. Kosmitzki & john ↑

    1. Bjorkqvisr & Oysterman & Kaukiainen ↑

    1. Social Intelligence ↑

    1. Processing Social Information ↑

    1. Social Skills ↑

    1. Social Awareness ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...