1. مقدمه

     

برای ارزیابی کارایی روش جدید پیشنهادی ، در این فصل ترانسفورماتورهای یکی از پست‌های انتقال ۶۳/۲۳۰ کیلوولت کشور شبیه سازی شده و مورد مطالعه قرار گرفته است. برای مطالعات بهینه‌سازی بهره‌برداری از ترانسفورماتورها مبتنی بر مفاهیم قابلیت اطمینان و اعمال خروج عمدی یکی از ترانسفورماتورها در صورت لزوم ،λUp=0.011 (f/yr) ،λS=0.0011( f/yr) ، μ=۷۲۰ (r/yr) و همچنین بهای فروش انرژی بطور متوسط ۴۳۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است. هزینه های انرژی انتظاری تأمین نشده و هزینه تلفات مبنای تصمیم‌گیری جهت خروج عمدی یکی از ترانسفورماتورها از مدار می‌باشد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

در ادامه‌ی این فصل برای درک بهتر اثر این روش‌ بهره‌برداری بر قابلیت اطمینان ترانسفورماتورهای پست، روابط مدل حرارتی برای محاسبه دمای نقطه داغ و متعاقب آن بدست آوردن ضریب تسریع فرسودگی در شبیه‌سازی گنجانده شده تا مدل قابلیت اطمینان ترانسفورماتور در مرحله فرسایش بدست آمده و بوسیله آن، رفتار حالت‌های مختلف بارگذاری از قبیل بارگذاری سبک و سنگین روی قابلیت اطمینان هر کدام ترانسفورماتورها و کل سیستم در روش‌های بهره‌برداری متداول و جدید و بویژه متوسط عمر ترانسفورماتورها مورد مطالعه قرار خواهد گرفت. در پایان این فصل اثر جریان هجومی بر مسائل عایقی ترانسفورماتور نیز بررسی خواهد شد.

      1. مدل‌سازی ترانسفورماتورها

     

جهت مدل‌سازی دو ترانسفورماتور قدرت در یکی از پست های تبدیل کشور با اطلاعات داده شده در جدول (۴-۱) برای نمونه انتخاب گردیده است. اطلاعات داده شده در این جدول داده های لازم برای شبیه‌سازی می‌باشد. با تعمیم داده‌های بارگذاری یک سال این ترانسفورماتور برای مدت چندین سال، تأثیر روش جدید بر قابلیت اطمینان سیستم، قابلیت اطمینان در مرحله فرسایش و مخصوصا متوسط عمر ترانسفورماتورها مورد بررسی قرار گرفته است، که در ادامه مراحل شبیه‌سازی تشریح خواهد شد.
جدول ۴-۱: مشخصات ترانسفورماتورها

 

پارامتر
مقادیر
پارامتر
مقادیر

 

توان نامی
MVA180
τoil
۵/۳ساعت

 

ضریب توان
۹۵/۰
R
۳/۵

 

نسبت تبدیل
Kv63 /230
m
۸/۰

 

سیستم خنک کنندگی
ONAF
n
۹/۰

 

∆θhst,rated
°۴۵
Jn
A/mm28/3

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...