خرید متن کامل پایان نامه ارشد | « از شما سپاسگزارم » – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
ضمن عرض سلام و خسته نباشید به استحضار می رساند که پرسشنامه ای که هم اکنون د ردست شما است پیرامون تحقیقی در باره ی عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم دانشآموزان پایه اول و دوم میباشد. ضمن تشکر از شما خواهشمندم که به سئوالات به دقت پاسخ دهید.
راهنمایی :
پرسشنامه ای را که تنظیم نموده ام شامل ۳۰ سئوال میباشد که در هر سئوال ۵ مورد است که فقط به یک مورد آن پاسخ دهید. در قسمت انتها یک سئوال باز مطرح شده است که شما میتوانید به آن پاسخ دهید :
الف :مشخصات فردی :
۱- جنس : زن مرد
۲- مدرک تحصیلی : فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس
۳- رشته تحصیلی :
۴- سابقه اشتغال تدریس تدریس در پایه اول و دوم :
۱ تا ۵ سال ۵ تا ۱۰ سال ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر
۵- سابقه اشتغال تدریس در آموزش و پرورش :
۵ تا ۸ سال ۵ تا ۱۰ سال ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر
ب : سئوالات
به نظر شما دانشآموزی که از انگیزه و هدف برای یادگیری برخوردار است
خیلی زیاد
زیاد
متوسط
کم
خیلی کم
۱- چقدر در فعالیت های یادگیری کوشش میکند ؟
۲- چقدر به مطالب تدریس شده از سوی معلم توجه نشان میدهد ؟
۳- چقدر تشویق در دانشآموز مؤثر است ؟
۴- انجام دادن تکالیف نوشتاری از سوی دانشآموز چقدر به یادگیری وی کمک میکند ؟
۵- چقدر در امتحانات پایان سال میتواند موفق شود ؟
۶- چقدر توجه دانشآموز به یادگیری او کمک میکند؟
۷- داشتن هدف چقدر بر سرعت یادگیری او تأثیر میگذارد ؟
۸- چقدر جدی بودن معلم در تدریس مؤثر است ؟
۹- داشتن هدف چقدر در توجه دانشآموز به یادگیری تأثیر میگذارد ؟
۱۰-آمادگی بدنی دانشآموز چقدر در یادگیری مؤثر است؟
۱۱- آمادگی ذهنی دانشآموز چقدر در یادگیری مؤثر است؟
۱۲- آمادگی اجتماعی دانشآموز چقدر در یادگیری مؤثر است ؟
۱۳- علاقه به درس خواندن در بین دانشآموزانی که پیش دبستانی رفته اند چقدر است ؟
۱۴- چقدر رفتن به کلاس پیش دبستانی فهم درس را برای دانشآموزان کلاس اول راحت تر میکند
۱۵- آشنایی با رنگها در پیش دبستانی در فهم کارت واژه ها چقدر کمک میکند .
۱۶- رفتن به پیش دبستانی چقدر باعث میشود که ترس دانشآموز نسبت به مدرسه کم شود.
۱۷- روش های مشارکتی در کلاس چقدر به دانشآموز در امر خواندن کمک میکنند ؟
۱۸- آشنایی معلم با روش های نوین یاددهی ـ یادگیری چه میزان در یادگیری درس تأثیر دارد ؟
۱۹- مشارکت در گروه خود چقدر به امر بهتر نوشتن دانشآموز کمک میکند ؟
۲۰- چقدر از دوستان خود در گروه مطالب می آموزد ؟
۲۱- چقدر ارتباط اجتماعی در بهتر صحبت نمودن او مؤثر است ؟
۲۲- تعامل و بحث و گفتگو در جریان یادگیری بین دو فراگیر به چه میزان در یادگیری خواندن و نوشتن او مؤثر است.
۲۳- یادگیری کودکان به صورت مشارکتی دانشآموز محور به چه میزان در اختلالات خواندن و نوشتن دانشآموز کمک میکند.
۲۴- فراهم نمودن محیطی سالم و رقابتی چقدر در یادگیری خواندن و نوشتن مؤثر است.
۲۵- استفاده از کارهای عملی دانشآموزان در امر خواندن و نوشتن چقدر تأثیر دارد ؟
۲۶- استفاده از وسایل کمک آموزشی چقدر در یادگیری خواندن و نوشتن مؤثر است ؟
۲۷- استفاده ازکارت واژه های رنگیچقدر در خواندن دانشآموز مؤثر است ؟
۲۸- اطلاع معلم از فن آوریهای جدید به چه میزان در امر یادگیری دانشآموزان مؤثر است ؟
۲۹- تدریس مجسم یا در دل طبیعت به چه میزان مفاهیم را برای دانشآموزان قابل فهم تر میکند.
۳۰- تقویت حافظه به چه میزان در امر یادگیری و رفع مشکل خواندن و نوشتن دانشآموز مؤثر است ؟
سئوال باز :
همکار محترم هر گونه نظر و پیشنهادی در رابطه با موضوع تحقیق دارید بیان نمایئد ؟
« از شما سپاسگزارم »
منابع و مآخذ : کتابها
-
- اسپارک ـ برنارد ـ آموزش در دوران کودکی ـ محمد حسین نظری نژاد ـ مشهد ـ شرکت به نشر ـ ششم ـ زمستان ۱۳۸۰
-
- افروز ـ غلامعلی ـ مقدمه ای بر روان شناسی آ. پ کودکان استثنایی ـ تهران ـ دانشگاه تهران ـ ۲۱ پاییز ۱۳۸۲ *
-
- آقازاده – محرم – راهنمای روش های نوین ـ تهران ـ نشر آییژ ـ اول ـ تابستان ۱۳۸۴
-
- ایینگورت ـ رونالد ـ کودک و مدرسه ـ شکوه نوابی نژاد ـ تهران ـ رشد ـ چهارم ـ پاییز ۱۳۸۲
-
- تبریزی ـ مصطفی ـ درمان اختلالات خواندن ـ تهران ـ گفتمان خلاق ـ اول ـ زمستان ۱۳۸۰
-
- زندی ـ بهمن ـ روش تدریس زبان فارسی دوره دبستان ـ تهران ـ سمت ـ پنجم ـ بهار ۱۳۸۳
-
- سیف ـ علی اکبر ـ روش های یادگیری و مطالعه ـ تهران ـ نشر دوران ـ دوم ـ بهار ۱۳۸۱
-
- سیف، نراقی مریم، نادری، عزت الله ـ نارسائیهای ویژه یادگیری ـ تهران ـ مکینال ـ دوم ـ مهرماه ۱۳۸۱ *
- شریعتمداری ـ علی ـ تفکر منطقی روش تعلیم و تربیت ـ تهران ـ سمت ـ پنجم. بهار ۱۳۸۰
۱۰-شهرآرای ـ مهرناز ـ روان شناسی کودک و نوجوان ـ تهران ـ رشد ـ دوم ـ پاییز ۱۳۸۱
-
- فرجانی رئیسی ـ شهلا ـ مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان ـ تهران ـ تربیت ـ سوم ـ بهار ۱۳۸۲
-
- کالهون ـ امیلی ـ جویس مارشاویل ـ الگوهای تدریس ۲۰۰۰ محمد رضا بهرنگی ( برنجی ) تهران ـ کمال تربیت ـ چهارم – ۸۳
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 11:13:00 ق.ظ ]
|