ضمن عرض سلام و خسته نباشید به استحضار می رساند که پرسشنامه ای که هم اکنون د ردست شما است پیرامون تحقیقی در باره ی عوامل مؤثر بر یادگیری دروس بخوانیم و بنویسیم دانش‌آموزان پایه اول و دوم می‌باشد. ضمن تشکر از شما خواهشمندم که به سئوالات به دقت پاسخ دهید.

راهنمایی :

پرسشنامه ای را که تنظیم نموده ام شامل ۳۰ سئوال می‌باشد که در هر سئوال ۵ مورد است که فقط به یک مورد آن پاسخ دهید. در قسمت انتها یک سئوال باز مطرح شده است که شما می‌توانید به آن پاسخ دهید :

الف :‌مشخصات فردی :

۱- جنس :‌ زن مرد

۲- مدرک تحصیلی : فوق دیپلم لیسانس فوق لیسانس

۳- رشته تحصیلی :‌

۴- سابقه اشتغال تدریس تدریس در پایه اول و دوم :

۱ تا ۵ سال ۵ تا ۱۰ سال ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر

۵- سابقه اشتغال تدریس در آموزش و پرورش :‌

۵ تا ۸ سال ۵ تا ۱۰ سال ۱۰ تا ۲۰ سال بیشتر

ب : سئوالات

به نظر شما دانش‌آموزی که از انگیزه و هدف برای یادگیری برخوردار است

خیلی زیاد

زیاد

متوسط

کم

خیلی کم

۱- چقدر در فعالیت های یادگیری کوشش می‌کند ؟

۲- چقدر به مطالب تدریس شده از سوی معلم توجه نشان می‌دهد ؟

۳- چقدر تشویق در دانش‌آموز مؤثر است ؟‌

۴- انجام دادن تکالیف نوشتاری از سوی دانش‌آموز چقدر به یادگیری وی کمک می‌کند ؟

۵- چقدر در امتحانات پایان سال می‌تواند موفق شود ؟‌

۶- چقدر توجه دانش‌آموز به یادگیری او کمک می‌کند؟‌

۷- داشتن هدف چقدر بر سرعت یادگیری او تأثیر می‌گذارد ؟‌

۸- چقدر جدی بودن معلم در تدریس مؤثر است ؟‌

۹- داشتن هدف چقدر در توجه دانش‌آموز به یادگیری تأثیر می‌گذارد ؟

۱۰-آمادگی بدنی دانش‌آموز چقدر در یادگیری مؤثر است؟‌

۱۱- آمادگی ذهنی دانش‌آموز چقدر در یادگیری مؤثر است؟

۱۲- آمادگی اجتماعی دانش‌آموز چقدر در یادگیری مؤثر است ؟‌

۱۳- علاقه به درس خواندن در بین دانش‌آموزانی که پیش دبستانی رفته اند چقدر است ؟

۱۴- چقدر رفتن به کلاس پیش دبستانی فهم درس را برای دانش‌آموزان کلاس اول راحت تر می‌کند

۱۵- آشنایی با رنگ‌ها در پیش دبستانی در فهم کارت واژه ها چقدر کمک می‌کند .

۱۶- رفتن به پیش دبستانی چقدر باعث می‌شود که ترس دانش‌آموز نسبت به مدرسه کم شود.

۱۷- روش های مشارکتی ‌در کلاس چقدر به دانش‌آموز در امر خواندن کمک می‌کنند ؟

۱۸- آشنایی معلم با روش های نوین یاددهی ـ یادگیری چه میزان در یادگیری درس تأثیر دارد ؟‌

۱۹- مشارکت در گروه خود چقدر به امر بهتر نوشتن دانش‌آموز کمک می‌کند ؟‌

۲۰- چقدر از دوستان خود در گروه مطالب می آموزد ؟

۲۱- چقدر ارتباط اجتماعی در بهتر صحبت نمودن او مؤثر است ؟‌

۲۲- تعامل و بحث و گفتگو در جریان یادگیری بین دو فراگیر ‌به چه میزان در یادگیری خواندن و نوشتن او مؤثر است.

۲۳- یادگیری کودکان به صورت مشارکتی دانش‌آموز محور به چه میزان در اختلالات خواندن و نوشتن دانش‌آموز کمک می‌کند.

۲۴- فراهم نمودن محیطی سالم و رقابتی چقدر در یادگیری خواندن و نوشتن مؤثر است.

۲۵- استفاده از کارهای عملی دانش‌آموزان در امر خواندن و نوشتن چقدر تأثیر دارد ؟

۲۶- استفاده از وسایل کمک آموزشی چقدر در یادگیری خواندن و نوشتن مؤثر است ؟

۲۷- استفاده ازکارت واژه های رنگی‌چقدر در خواندن دانش‌آموز مؤثر است ؟‌

۲۸- اطلاع معلم از فن آوریهای جدید به چه میزان در امر یادگیری دانش‌آموزان مؤثر است ؟

۲۹- تدریس مجسم یا در دل طبیعت به چه میزان مفاهیم را برای دانش‌آموزان قابل فهم تر می‌کند.

۳۰- تقویت حافظه به چه میزان در امر یادگیری و رفع مشکل خواندن و نوشتن دانش‌آموز مؤثر است ؟

سئوال باز :‌

همکار محترم هر گونه نظر و پیشنهادی در رابطه با موضوع تحقیق دارید بیان نمایئد ؟

« از شما سپاسگزارم »

منابع و مآخذ :‌ کتابها

    1. اسپارک ـ برنارد ـ آموزش در دوران کودکی ـ محمد حسین نظری نژاد ـ مشهد ـ شرکت به نشر ـ ششم ـ زمستان ۱۳۸۰

    1. افروز ـ غلامعلی ـ مقدمه ای بر روان شناسی آ‌. پ کودکان استثنایی ـ تهران ـ دانشگاه تهران ـ ۲۱ پاییز ۱۳۸۲ *

    1. آقازاده – محرم – راهنمای روش های نوین ـ تهران ـ نشر آییژ ـ اول ـ تابستان ۱۳۸۴

    1. ایینگورت ـ رونالد ـ کودک و مدرسه ـ شکوه نوابی نژاد ـ تهران ـ رشد ـ چهارم ـ پاییز ۱۳۸۲

    1. تبریزی ـ مصطفی ـ درمان اختلالات خواندن ـ تهران ـ گفتمان خلاق ـ اول ـ زمستان ۱۳۸۰

    1. زندی ـ بهمن ـ روش تدریس زبان فارسی دوره دبستان ـ تهران ـ سمت ـ پنجم ـ بهار ۱۳۸۳

    1. سیف ـ علی اکبر ـ روش های یادگیری و مطالعه ـ تهران ـ نشر دوران ـ دوم ـ بهار ۱۳۸۱

    1. سیف، نراقی مریم، نادری، عزت الله ـ نارسائیهای ویژه یادگیری ـ تهران ـ مکینال ـ دوم ـ مهرماه ۱۳۸۱ *

  1. شریعتمداری ـ علی ـ تفکر منطقی روش تعلیم و تربیت ـ تهران ـ سمت ـ پنجم. بهار ۱۳۸۰

۱۰-شهرآرای ـ مهرناز ـ روان شناسی کودک و نوجوان ـ تهران ـ رشد ـ دوم ـ پاییز ۱۳۸۱

    1. فرجانی رئیسی ـ شهلا ـ مشکلات رفتاری در کودکان و نوجوانان ـ تهران ـ تربیت ـ سوم ـ بهار ۱۳۸۲

    1. کالهون ـ امیلی ـ جویس مارشاویل ـ الگوهای تدریس ۲۰۰۰ محمد رضا بهرنگی ( برنجی ) تهران ـ کمال تربیت ـ چهارم – ۸۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...