کاهش تبعیض بین پست ها

۲۲/۰ = ۴۰/۰ *۵۶/۰

۳۳/۰ = ۶۱/۰ * ۹۷/۰ * ۵۶/۰

۵۵/۰

فصل پنجم
بحث و نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه
هدف این تحقیق، بررسی تأثیر بازاریابی داخلی و برآیند آن ( امنیت شغلی، رضایت از حقوق و مزایا، توانمند سازی، اطلاع رسانی ، حمایت کاری- خانوادگی، رابطه رهبر- پیرو، کاهش تبعیض بین پست ها) بر رفتار شهروندی مشتری با توجه به نقش هوش اخلاقی کارکنان است و از نوع تحقیقات کاربردی محسوب میشود، با توجه به نتایج حاصل از تحقیق، موضوع و مسئله موردبحث و تحلیل قرار گرفته و به طور واضح تشریح می گردد. نتایج استنتاج شده از مطالعه در راستای رفع مشکل، بهبود و یا ارتقای مساله مورد مطالعه گام بر میدارد و با ارائه پیشنهادات کاربردی منجر به توسعه و شناخت دانش می گردد.
۵-۲ بحث و نتیجه گیری
۵-۲-۱ نتایج حاصل از بررسی فرضیه های اصلی پژوهش
نتایج حاصل از فرضیه ۱-۱
یافته : این فرضیه به این صورت بیان شده است که هوش اخلاقی کارکنان بر رفتار شهروندی مشتری تأثیر مثبت معنی داری دارد.بررسی این فرضیه نشان داد که هوش اخلاقی کارکنان بر رفتار شهروندی مشتری تأثیر مثبت معنی داری دارد و t.value بدست آمده (۱۵/۴) می باشدو مدل ساختاری نشان می دهد هوش اخلاقی کارکنان با ضریب ۶۱/۰ تاثیر معناداری بر رفتارشهروندی مشتری دارد.
نتایج مشابه: چون این فرضیه جنبه نوآوری پژوهش ما می باشد لذا نتایج مشابهی ندارد.و با توجه به نتایج آزمون آماری می توان نتیجه گرفت که هوش اخلاقی کارکنان بر رفتار شهروندی مشتری تاثیر مثبتی دارد،این امر احتمالا بدلیل این است که رعایت اصول اخلاقی و در رأس کار قرار دادن رفتار اخلاقی بر رفتار مشتریان تاثیر می گذارد. به زعم ترنر و بارلینگ (۲۰۰۲) افراد با هوش اخلاقی بالا، همواره کارهای درست را انجام می دهند، اعمال آنها پیوسته با ارزشها و عقایدشان هماهنگ است، عملکرد بالایی دارند و همیشه کارها را با اصول اخلاقی پیوند میدهند . وینسنت (۲۰۰۳) بر این باور است که در عصر حاضر دغدغه و نگرانی مدیران سازمانها و شرکت ها، بروز مشکلات و مسایل پیچیدهای است که از طریق رعایتنشدن اصول اخلاقی توسط زیردستان شکل می گیرد. در این راستا مؤثرترین پدیدهای که میتواند یاور مدیران و راهگشای مسایل و مشکلات باشد، شواهد بسیاری وجود دارند که تعیین اصول و ارزشها مبنایی برای کار در این راه می تواند موثر واقع شود. آنچه مشهود است شکست شرکتها و خسارات وارده به آنها نشان می دهد که در نهایت لحاظ کردن اخلاقیات و حساسیت های اجتماعی در فرایند تصمیم گیری و تدوین استراتژی موجب افزایش سودآوری شرکت خواهد شد. باکلی (۲۰۰۱) اذعان نموده است که اکثر مدیران عالی شرکت های برتر تجاری بر این باورند که رعایت اصول اخلاقی موجب افزایش تصویر مثبت و شهرت سازمان در نزد مشتریان شده، و منبعی برای افزایش مزیت رقابتی بشمار می آید.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نتایج حاصل از فرضیه ۱-۲
یافته: این فرضیه به این صورت بیان شده است که بازاریابی داخلی بر رفتار شهروندی مشتری تأثیر مثبت معنی داری دارد.بررسی این فرضیه نشان داد که بازاریابی داخلی بر رفتار شهروندی مشتری تأثیر مثبت و معنی داری دارد و t-value بدست آمده ۷۵/۲ می باشد و مدل ساختاری نشان می دهد بازاریابی داخلی با ضریب ۴۰/۰ تاثیر معناداری بر رفتارشهروندی مشتری دارد.
نتایج مشابه: نتایج این تحقیق با نتایج اکبر پورسماکوش(۱۳۹۲) مطابقت دارد. اگر بازاریابی داخلی به طور مؤثر اجرا شود،سازمان، کارکنان راضی خواهد داشت و این باعث می شود کارکنان به منظور بهبود تجربه خدمات مشتریان خارجی،رفتار مثبتی درطول تعامل از خود نشان دهند، که این رفتار منجر به ارزش درک شده ی بالاتری از سوی مشتریان و همچنین رضایت آن ها می شود. برنامه های بازاریابی داخلی با انتشار اطلاعات مربوط به سازمان،مشتریان و رقبا بین همه ی افراد و بخش های سازمان به منظور ایجاد بینش صحیح از نیازها و خواسته های کارکنان و مشتریان بطوری که به طور مستمر به خلق ارزشهای برتر برای مشتریان منجر شود ،موجب ایجاد رفتارشهروندی سازنده ازطرف مشتریان خواهد شد.از طرفی، تئوری مبادلات اجتماعی بیان می دارد،افراد هنگامی که از فعالیت ها و اقدامات هر موجودیتی سود و منفعت کسب می کنند، خود را متعهد به ادای دین می دانند و سعی در جبران و واکنش متقابل دارند. بدین ترتیب اگر

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...