۶۰/۵

تامین فرصت رشد و امنیت مداوم

۷۵/۴

یکپارچگی و انسجام اجتماعی

۹۹/۴

وجود قانون گرایی در سازمان

۳۶/۴

فضای کلی زندگی کاری

۷۵/۲

وابستگی اجتماعی زندگی کاری

۱۶/۶

طبق نتایج جدول فوق از میان مولفه های کیفیت زندگی کاری، کارکنان بیشترین اهمیت و اولویت را به وابستگی اجتماعی زندگی کاری (با میانگین گروهی ۱۶/۶) داده اند و کمترین اهمیت نیز مربوط به فضای کلی زندگی (با میانگین گروهی ۷۵/۲) است.
فصل پنجم
نتیجه گیری و پیشنهادات
مقدمه
خلاصه تحقیق
بحث و تفسیر نتایج تحقیق
پیشنهادات تحقیق بر اساس آزمون فرضیه ها
محدودیت های تحقیق
پیشنهادات برای تحقیقات آتی

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۵ – ۱ مقدمه
در این فصل از تحقیق، ابتدا خلاصه ای از پژوهش حاضر به صورت اجمالی بیان می شود و سپس به بحث تفسیر نتایج به دست آمده از تحقیق در قالب دو بخش که بخش اول آن تفسیر نتایج توصیفی تحقیق می باشد که در آن به بحث و تفسیر نتایج به دست آمده از آمارهای توصیفی که در فصل چهارم از طریق تجزیه و تحلیل داده هایی که به وسیله ابزار پرسشنامه جمع آوری شده می پردازیم. و بخش دوم آن تفسیر نتایج استنباطی تحقیق می باشد که در آن به بحث و تفسیر نتایج به دست آمده از آمارهای استنباطی که جهت آزمون فرضیه ها از آنها استفاده شده است و در فصل چهارم از تجزیه و تحلیل داده ها حاصل شده است می پردازیم و سپس پیشنهادات خود را بر اساس نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها ارائه می دهیم سپس محدودیتهایی که در انجام تحقیق حاضر وجود داشت بیان داشته و پیشنهاداتی را که محققین در تحقیقات آتی می توانند از آن بهره بگیرند و یا در تحقیقات خود به آن بپردازند بیان می داریم.
۵ – ۲ خلاصه تحقیق
در تحقیق حاضر بررسی رابطه بین مولفه های کیفیت زندگی کاری با رفتار ضد بهره ور کارکنان بانک ملت استان اردبیل بر اساس مدل والتون مورد بررسی واقع گردیده است. کیفیت زندگی کاری با ۸ مولفه، که عبارتند از: ۱- پرداخت منصفانه و کافی ۲- محیط کاری ایمن و بهداشتی ۳– تامین فرصت رشد و امنیت مداوم ۴– قانون گرایی در سازمان کار ۵- وابستگی اجتماعی زندگی کاری ۶- فضای کلی زندگی ۷- یکپارچگی و انسجام در سازمان کار ۸- توسعه قابلیت‌های انسانی و رفتارهای ضد بهره ور نیز با ۴ بعد که عبارتند از: ۱– پرخاشگری فردی ۲– انحرافات از تولید ۳- انحرافات سیاسی ۴ – انحرافات شخصیتی مورد اندازه گیری و تجزیه و تحلیل واقع شده است.
جامعه آماری در این پژوهش شامل کلیه کارکنان بانک ملت استان اردبیل بوده که به تعداد ۲۸۲ نفر می باشد و حجم نمونه آماری با بهره گرفتن از فرمول کوکران محاسبه و تعداد ۱۶۳ نفر به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب گردید. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردید که مشتمل بر ۴۶ سوال و در دو بخش طراحی شده بود که بخش اول مربوط به گویه های کیفیت زندگی کاری بود و بر اساس پرسشنامه استاندارد ریچارد والتون تهیه شده بود و بخش دوم مربوط به گویه های رفتار ضد بهره ور بود. در ارتباط با روایی پرسشنامه به مشاوره و تایید اساتید مجرب و متخصص اکتفا شده است و پایایی پرسشنامه با بهره گرفتن از روش ضریب آلفای کرونباخ (برای گویه های متغیر رفتار ضد بهره ور ۸۶/۰ و برای گویه های متغیر کیفیت زندگی کاری ۹۲/۰) مورد تایید واقع گردید. در تجزیه و تحلیل داده ها، برای توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی و طبقه بندی و تهیه نمودارها و جداول فراوانی از آمار توصیفی استفاده شده و برای آزمون روابط بین متغیرها از آمار استنباطی استفاده کرده ایم، بدین صورت که برای آزمون فرضیه اصلی و فرضیه های ۱ تا ۸ ابتدا با بهره گرفتن از فرمول ضریب همبستگی اسپیرمن شدت رابطه را بدست آورده و سپس به آزمون معنی داری آن پرداخته ایم و برای آزمون فرضیه ۹ فرعی جهت اولویت بندی مولفه های کیفیت زندگی کاری از روش “فریدمن” استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که بین کیفیت زندگی کاری و همچنین مولفه های آن (به غیر از حقوق منصفانه و کافی و فضای کلی زندگی) با رفتار ضد بهره ور کارکنان بانک ملت استان اربیل رابطه معنادار و معکوس وجود دارد. وهمچنین مولفه های کیفیت زندگی کاری از دید کارکنان بانک ملت استان اردبیل از اولویت و اهمیت یکسانی برخوردار نیستند و کارکنان بیشترین اهمیت و اولویت را به وابستگی اجتماعی زندگی کاری (با میانگین گروهی ۱۶/۶) داده اند و کمترین اهمیت نیز مربوط به فضای کلی زندگی (با میانگین گروهی ۷۵/۲) است.
۵ – ۳ بحث و تفسیر نتایج تحقیق
۵ – ۳ – ۱ تفسیر نتایج توصیفی تحقیق:
از کل نمونه آماری کارکنان بانک ملت استان اردبیل تعداد ۱۴۹ نفر (۹۳ درصد) از پاسخگویان مرد و تعداد ۱۱ نفر (۷ درصد) ‌از پاسخگویان زن بوده است. و همچنین در توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سن مشاهده می‎شود که بیشترین فراوانی مربوط به گروه سنی ۴۱ تا ۵۰ سال بوده که به تعداد ۷۶ نفر (۵/۴۷ درصد)‌ و کمترین فراوانی مربوط به گروه سنی بالای ۵۰ سال به تعداد ۲ نفر (۳/۱ درصد) می باشد. و تعداد پاسخگویان گروه سنی زیر ۳۰ سال و ۳۰ تا ۴۰ سال نیز به ترتیب ۱۵ نفر (۴/۹)‌ و ۶۷ نفر (‌۹/۴۱ درصد) ‌می باشد.
در توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب میزان تحصیلات شاهده می شود که بیشترین فراوانی مربوط به لیسانس با تعداد ۹۰ نفر (۳/۵۶ درصد) و کمترین فراوانی مربوط به فوق لیسانس با تعداد ۵ نفر (۱/۳ درصد) بوده و تعداد پاسخگویان دیپلم و زیر دیپلم ۴۳ نفر (۹/۲۶ درصد) و فوق دیپلم ۲۲ نفر (‌۸/۱۳ درصد) می باشد. و همچنین در توزیع فراوانی پاسخگویان برحسب سابقه خدمت شاهده می شود که بیشترین فراوانی را افراد با سابقه خدمت ۱۵ سال به بالا با تعداد ۸۹ نفر (۶/۵۵ درصد) ‌و کمترین فراوانی را افراد با سابقه خدمت زیر ۵ سال با تعداد ۴ نفر (۵/۲ درصد) تشکیل می دهند.
میانگین بدست آمده از مجموع گویه ها در کیفیت زندگی کاری از دیدگاه کارکنان بانک ملت استان اردبیل، ۲/۱۰۳ (از حداقل ۳۵ و حداکثر ۱۵۰) می باشد که مقداری بالاتر از حد متوسط است و بیانگر این است که وضعیت کیفیت زندگی کاری از دید پاسخگویان بالاتر از حد متوسط می باشد. و همچنین میانگین بدست آمده از تک تک مولفه های کیفیت زندگی کاری نیز بیانگر این است که به غیر از مولفه های پرداخت منصفانه و فضای کلی زندگی کاری که در حد پایین تر از متوسط قرار دارند، بقیه مولفه ها در حد متوسط می باشند.
میانگین بدست آمده از مجموع گویه ها در رفتار ضد بهره ور از دیدگاه کارکنان بانک ملت استان اردبیل، ۵۳/۱۹ (از حداقل۱۱ و حداکثر ۵۰) می باشد که مقداری پایین تر از حد متوسط است و بیانگر این است که رفتارهای ضد بهره ور در سازمان از دید پاسخگویان در حد پایین تر از متوسط قرار دارد و همچنین میانگین بدست آمده از تک تک مولفه های رفتار ضد بهره ور نیز بیانگر این است که تمامی مولفه های رفتار
ضد بهره ور نیز در حد پایین تر از متوسط قرار دارند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...