آزمون چنین فرضیه ای آزمون معنی دار بودن سراسری خط رگرسیون تخمین زده شده ( مشاهده شده ) نام دارد (ابریشمی,دانشگاه تهران,۱۳۸۷).
۳-۸-۵)رگرسیون چند گانه( گام به گام) :
رگرسیون چند متغییره نشان دهنده رابطه خطی بین چند متغییر مستقل و متغییر وابسته می باشد.ویژگی روش گام به گام ، آن است که ابتدا متغیری که بیشترین ضریب همبستگی را با متغیر وابسته دارد ، وارد معادله می شود و سپس برای بقیه متغیرها ، همبستگی جذبی محاسبه شده و متغیری که بیشترین ضریب همبستگی را با متغیر وابسته دارد ، در مرحله دوم واردمعادله می شود و این عمل تا جایی ادامه می یابد که همه متغیرهایی که رابطه معناداری با متغیر وابسته دارند ،وارد معادله شوند. حسن انتخاب این روش ، عدم دخالت پژوهشگر در ترتیب ورود متغیرها به معادله رگرسیون است بلکه متغیرها بر اساس بیشترین ضریب همبستگی جذیی وارد معادله می شوند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

رگرسیون چند متغیره با بهره گرفتن از فر مول زیر محاسبه می شود:
پارمترهایی که در رگرسیون آنها را برآورد می کنیم بر اساس مشاهدات یک نمونه است .پارمتر های ما در تحقیق حاضر شامل : دارایی های مالی ، درآمد های دائمی، ارزش دفتری حقوق صاحبان سهام ،سر مایه گذاری ها ، بد هی ها ،خالص جریان های نقد عملیاتی می باشد.
لذا با توجه به فرضیه های تحقیق مدل رگرسیون چند متغیره به صورت زیر در تحقیق به کار برده شده است:
PAYOUT= β ۰+ β ۱PAYOUT-P+ β ۲DEP+ β ۳P-STD+ β۴ AGE +

PAYOUT سود سهام پرداختنی شرکت i در دوره t
PAYOUT-P سود سهام پرداختنی سال گذشته شرکت i در دوره t
DEP وابستگی به سرمایه و تامین مالی شرکت i در دوره t
P-STD میزان نابرابری اطلاعاتی شرکت i در دوره t
AGE طول عمر شرکت i در دوره t

خلاصه فصل:
در فصل سوم به بررسی روش شناسی تحقیق پرداخته شد، بر این اساس ابتدا فرضیات تحقیق بیان وسپس نحوه اندازه گیری متغیر های مدل تشریح شد و سپس در مورد نمونه و جامعه آماری بحث شد ودر نهایت مدلی را برای تشریح روابط بین متغیر ها بیان شد.
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات
۴-۱) مقدمه
داده های جمع آوری شده اعداد و ارقامی بدون معنی می باشند، که از آمار برای معنی دار کردن آنها به منظور تحقق اهداف پژوهشها و تحقیقات کمک گرفته می شود. تجزیه و تحلیل به عنوان مرحله ای از روش علمی از پایه های اساسی هر تحقیق به شمار می رود. که به وسیله آن کلیه فعالیت های تحقیقی تا رسیدن به یک نتیجه، کنترل و هدایت می شوند. به عبارت دیگر تجزیه و تحلیل نتایج تحقیق روشی است که به کمک آن کل فرایند تحقیق و پژوهش از انتخاب مساله تا رسیدن به نتیجه، مورد کنترل قرار می گیرد. در این فصل نیز هدف ما تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از روی صورتهای مالی شرکتهای نمونه، هفته نامه ها و سالنامه های بورس اوراق بهادار تهران و سیستم کامپیوتری بورس می باشد.
۴-۲- روش تجزیه و تحلیل داده ها
در این فصل، داده های جمع آوری شده با بهره گرفتن از روش های تئوریک مطرح شده و به کمک نرم افزار EXCEL و نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند. تحلیل های آماری با آزمونهای معنادار بودن ضریب همبستگی پیرسون، دوربین واتسون، آزمونهای F
(فیشر) و T برای بررسی معنی داری رگرسیون استفاده شده است. در این تحقیق سطح خطای مورد نظر ۵%=α تعیین شده است که در این صورت سطح اطمینان ۹۵% خواهد بود. آزمونهای فوق جهت ۴۵ شرکت و بر اساس فرضیات زیر انجام شده است.
۴-۳-توصیف آماری مدل:
همان طور که باتوجه به جدول( ۴-۱)ملاحظه می شود نتایج حاصل از توصیف آماری مدل ارائه شده است ،نتایج نشان می دهد متغییر سود سهام پرداختنی سال گذشته دارای بیشترین میانگین و سود سهام پرداختنی دارای کمترین میانگین می باشد.

جدول( ۴-۱):توصیف آماری مدل تحقیق
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...