ضرایب رگرسیون

 

بتا

 

t

 

سطح معنی‌داری

 
 

ضریب ثابت

 

۲٫۶۵۶

 
 

۱۱٫۸۶۳

 

.۰۰۰

 
 

ملاحظات فردی

 

-.۲۱۵

 

-.۲۶۵

 

-۳٫۳۷۴

 

.۰۰۱

 

* متغیر وابسته: رفتار شهروندی سازمانی
همان طور که از جدول ۲۵-۴ استنباط می‌شود از بین عوامل مختلف رهبری تحول آفرین؛ ملاحظات فردی شرط ورود به معادله را پیدا اکرده و متغیرهای دیگر مستقل بیرون از معادله مانده اند.
جدول ۲۶ -۴ محاسبه رگرسیون گام به گام رفتار شهروندی سازمانی از روی مولفه های رهبری تحول آفرین

 

گام

 

متغیر

 

ضریب همبستگی چندگانه
®

 

ضریب تعیین

 

F

 

سطح معنی‌داری

 

بتا

 
 

۱

 

ملاحظات فردی

 

.۲۶۵(a)

 

.۰۷۰

 

۱۱٫۳۸۳

 

.۰۰۱(a)

 

-.۲۶۵

 

در مجموع و با توجه به تجمع اطلاعات در جدول ۲۶-۴ می توان گفت که مولفه های ویژگیهای آرمانی، رفتار های آرمانی، انگیزش الهام بخش، ترغیب ذهنی به دلیل اینکه نقش معنی داری در پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی نداشته اند وارد معادله پیش بینی نشده اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت از بین مولفه های پیش بین تنها ملاحظات فردی نقش معنی داری در پیش بینی رفتار شهروندی سازمانی دارد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۱-۵ مقدمه
با عنایت به مباحث فصول قبل می توانیم نتیجه گیری کنیم که برای موفقیت و تحقق اهداف، سازمانها به کارکنانی نیاز دارند که فراتر از وظایف معمول و انتظارات سازمان در سازمانها کار کنند و به عبارت دیگر بیشتر از انتظارات رسمی در سازمان کار و فعالیت داشته باشند. علاوه بر آن این افراد ضمن افزایش اطلاعات برای بهبود عملکرد و نیز بر عهده گرفتن وظایف و مسئولیت های اضافی در کار ؛ به همکاران خود نیز کمک کرده و در بیرون از سازمان نیز به اطلاع رسانی تولیدات و خدمات سازمان می پردازند؛ بی شک مدیریت و هماهنگ کردن این کارکنان نیازمند رویکرد مدرن مدیریت نیروی انسانی در سازمانها است به عبارت دیگر سبک رهبری متفاوت و جدیدی برای استفاده بهینه از این فرصت نیاز است رهبرانی که توانایی عمل مؤثر در شرایط پیچیده و متفاوت را داشته و در برابر چالش ها و موقعیت های مخاطره آمیز واکنش مناسب از خود بروز دهند تا موجب افزایش تعهد، مشارکت داوطلبانه و تلاش بیشتر را در زیردستان فراهم نمایند. این تحقیق در صدد بررسی رابطه رفتار شهروندی سازمانی بر اساس مولفه های رهبری تحول آفرین است.
گزارش این پژوهش با پیروی از یک چارچوب منظم و در قالب پنج فصل به بررسی این موضوع پرداخته است؛ در ادامه فصول ۱ تا ۴، فصل پنجم، نتایج حاصل از پژوهش را با توجه به داده های جمع آوری شده و آزمونهای آماری مورد استفاده در فصل چهارم، در قالب موارد زیر ارائه می کند:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...