•  -کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی /۱/۴۷۲،کتاب الحجه ↑
  •  - طوسی محمد بن حسن، رجال(الابواب)/۱۵۴ ↑
  •  - محلاتی ذبیح الله، ریاحین الشریعه /۳/۳۸۹ ↑
  •  - محلاتی ذبیح الله، ریاحین الشریعه /۳ /۲۹۸ ↑
  •  - برقی، احمد بن محمد، رجال / ۶۲ ↑
  •  - محلاتی ذبیح الله، ریاحین الشریعه /۳ /۱۸، امام صادق(ع) ایشان را از هر پلیدی و آلودگی منزه می دانستند و می فرمودند: «‌حمیده مصفّاه من الادناس . .» امام باقر(ع)نیز نسبت به او فرمود:«حمیده فی الدنیا محمود فی الاخره . .» کلینی، الکافی/۱/۴۷۷کتاب الحجه ↑
  •  - برقی، احمد بن محمد، رجال /۶۲ ↑
  •  - برقی، احمد بن محمد، رجال /۶۲ ↑
  •  - برقی، احمد بن محمد، رجال /۶۲ ↑
  •  - طوسی محمد بن حسن، رجال(الابواب)/۳۲۷؛ برقی، احمد بن محمد، رجال /۶۲ ↑
  •  - طوسی محمد بن حسن، رجال(الابواب) /۳۵۰؛ برقی، احمد بن محمد، رجال /۶۲(به نام سهره ذکر شده است) ↑
      •  - ایشان به معصومه ملقب گشتند. حسن بن محمد قمی گوید: بزرگان قم از پدرانشان برای من گفته اند: پس از آن که امام رضا علیه السلام به دعوت مأمون در سال دویست هجری از مدینه به مرو رفت، ‌در سال دویست خواهرش فاطمه به قصد دیدار آن حضرت حرکت کرد، وقتی به ساوه رسید، ‌بیمار شد و پرسید که فاصله آن جا تا قم چقدر است؟ گفتند : ده فرسخ . فرمود : مرا به آن جا ببرید . پس از هفده روز اقامت در قم ، به جوار رحمت حق پیوست و در همان جا مدفون گردید . تاریخ قم/۲۱۳ ↑

    ( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

  •  - برقی، احمد بن محمد، رجال /۶۲؛ معجم رجال الحدیث /۲۳/۱۸۷ ↑
  •  -روایتی از ایشان در صدوق، عیون اخبار الرضا /۲/ ۷۶ می باشد. ↑
  •  -رجال نجاشی /۱۹۸ ↑
  •  - طوسی محمد بن حسن، رجال(الابواب)/۳۸۲ ↑
  •  - طوسی محمد بن حسن، رجال(الابواب)/۳۹۶ ؛ برقی، احمد بن محمد، رجال /۶۲ ؛ معجم رجال الحدیث /۲۳/۱۹۹ ↑
  •  -محلاتی ذبیح الله، ریاحین الشریعه /۴/ ۱۵۷ ↑
  •  -از شرح حال و خاندان او اطلاعی در دست نیست و تنها نام وی از روایتی که شیخ صدوق نقل کرده ، به دست می آید . صدوق، کمال الدین /۲/۴۳۰ ↑
  •  - صدوق، کمال الدین ↑
  •  - غروی نائینی نهلا، محدثات شیعه /۱۰۴ ↑
  •  - غروی نائینی نهلا، محدثات شیعه /۲۵۷ ↑
  •  - افندی اصبهانی عبدالله، ریاض العلماء‏ /۵/۴۰۹ ↑
  •  - افندی اصبهانی عبدالله، ریاض العلماء‏ /۵/۴۰۹ ؛ کحاله عمر رضا، اعلام النساء/۲/۲۹۵ ↑
  •  - غروی نائینی نهلا محدثات شیعه/۲۵به نقل از مستدرک اعیان الشیعه /۳/۱۵۹ ↑
  •  - افندی اصبهانی عبدالله، ریاض العلماء‏ /۵/۴۰۸ ↑
  •  - افندی اصبهانی عبدالله، ریاض العلماء‏ /۵/۴۰۸ ↑
  •  -ر.ک : اعیان الشیعه /۸/۳۸۸ ↑
  •  -خویی، معجم رجال الحدیث/۲۳/۱۹۶ ↑
  •  - افندی اصبهانی عبدالله، ریاض العلماء‏ /۵/۴۰۶ ↑
  •  -آغا بزرگ تهرانی، الذریعه /۱/۱۸۶ ↑
  •  - افندی اصبهانی عبدالله، ریاض العلماء‏ /۵/۴۰۴ ↑
  •  -آغا بزرگ تهرانی، الذریعه /۲/۱۵ ↑
  •  - غروی نهلا ، محدثات شیعه /۱۸۱ به نقل از مستدرک اعیان الشیعه /۳/۸۳ ↑
  •  - غروی نهلا ، محدثات شیعه /۲۴۸ به نقل از مستدرک اعیان الشیعه /۳ / ۱۵۹ ↑
  •  - غروی نهلا ، محدثات شیعه /۲۶۱ به نقل از مستدرک اعیان الشیعه /۳ /۱۵۹ ↑
  •  - مستدرک اعیان الشیعه /۳ / ۱۶۴ ↑
  •  - غروی نهلا ، محدثات شیعه /۱۲۶ به نقل از الاجازه الکبیره/۲۴۶ ↑
  •  - غروی نهلا ، محدثات شیعه /۲۸۸ به نقل از اعلام النساء المؤمنات /۲۳۳ ↑
  •  - غروی نهلا ، محدثات شیعه /۵۴ به نقل از اعلام النساء المؤمنات /۱۳۲ ↑
  •  - غروی نهلا ، محدثات شیعه /۸۶ به نقل از اعلام النساء المؤمنات /۱۷۱ ↑
  •  - انگلس فردریک، الکساندر کولنتای، کلارا زتکین، ئولین رید، زنان در جامعه /۶۸( با اندکی دخل و تصرف) ↑
  •  - انگلس فردریک، الکساندر کولنتای، کلارا زتکین، ئولین رید، زنان در جامعه /۷۲ ↑
  •  - انگلس فردریک، الکساندر کولنتای، کلارا زتکین، ئولین رید، زنان در جامعه /۸۵( با دخل و تصرف) ↑
  •  - راین هاردکونل در اثر خود به نام «‌لیبرالیسم» در باره نیاز اقتصاد صنعتی به نیروی کار ارزان زنان و نحوه برخورد این ساختار(اقتصاد)با زنان می نویسد: «سرمایه داری . . .به کار مزدوری آزاد، نیازمند بود. یعنی وجود افرادی که نه تنها از نظر حقوقی آزاد باشند، بلکه از لحاظ اقتصادی نیز ناگریز به فروش نیروی کار خود گردند . . .بر اساس این دیدگاه، استفاده از ساعات کار ارزان زنان و خردسالان و بهره کشی بی ملاحظه از طبقات فاقد مالکیت، صورت پذیرفت. هاردکونل راین، ‌لیبرالیسم/۱۰۰-۹۸ بدین روی سرمایه داری پیشرفته، با توجه به چرخه رشد شتابان اقتصادی، هیچ نیروی بالقوه ای را کنار نگذاشت و از نیروی کار ارزان زنان برای کسب سود هرچه بیشتر و جذب آن ها به بازار کار و تولید غفلت نکرد. احمد خراسانی نوشین، « برخی موانع ساختاری در راه مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان »/ ۴۹-۴۶ زنان نیز پس از آن که، از ظلمی که آن ها را در محیط خانه و افکار جامعه برگرفته بود، آگاه شدند. سر به شورش برداشتند و حق خود را مطالبه نمودند و علاوه بر آن، اعتراضات خود را در قالب اتحادیه های کارگری نمایان نمودند و تلاشی بی نظیر برای رسیدن به استقلال اقتصادی و در نهایت آزادی فردی انجام دادند. ↑
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...