پایان نامه ها و مقالات تحقیقاتی | قسمت 16 – پایان نامه های کارشناسی ارشد |
هوسوآن[۱۳۳] و چی هانگ[۱۳۴](۲۰۰۸) در تحقیقی در مورد انواع افرادی که دست به انتخاب دانشگاه میزنند با روشی که آن را فرایند طبقه بندی تحلیلی مینامند اظهار میدارند که نتیجه فرایند طبقه بندی تحلیلی تأیید می کند دانش آموزان داوطلب دانشگاه ملی شیلیی به شهریهی کمتر، موضوعات کمتر برای آزمون ورودی، نمرهی حد نصاب قبولی پایینتر، و فارغالتحصیلی آسانتر اهمیت می دهند.
ای وی(۲۰۰۹) در مقالهای تحت عنوان یک آمیخته بازاریابی جدید در دانشگاه برای رشته MBA[135]، P7 را پیشنهاد داد که به شرح زیر است: پاداش عمل(پاداش عمل چیزهایی هستند که به عنوان یک تشویقی عمل می کند. مانند توانایی اقامت در محوطه پردیس دانشگاه، فرصتهای بین المللی تبادل دانشجو، تنوع نژادی دانشجویان ثبتنام شده در این رشته. برتری(ایجاد تصویری ذهنی از دانشگاه در نظر دانشجو برای جذب آنها. مانند شهرت و اعتبار کارکنان آکادمیک، و جایگاه دانشگاه در میان جداول اتحادیه یا مجلات انتشاراتی و وبسایت مؤسسه. ترفیع(ارتباطات بازاریابی به دوسطح شکافته می شود. اطلاعنامه(شامل پست مستقیم مرتبط با ترفیعات، پست مستقیم از سوی دانشگاه و مدت زمان دوره آموزش). قیمت (انعطافپذیری پرداخت در هزینه های تدریس و انعطافپذیری رویکرد تدریس). مردم(مهیاسازی تدریس چهره به چهره درجایی که شخص زندگی می کند، تماس شخصی با فارغ التحصیلان این رشته، و روزهای باز). در این آمیخته مهمترین عنصر برنامه بود، عامل برتری مدرک، دومین عنصر مهم بود. ترفیع و اطلاعنامه سوم و چهارم بودند، عنصر قیمت در آمیخته بازاریابی جدید همانند عنصر قیمت در آمیخته سنتی بوده و بدون تغییر باقی مانده است. سپس عنصر مردم و کماهمیتترین عنصر نیز آمیخته پاداش عمل پیشنهاد شد.
در تحقیقی که در سال ۲۰۱۰ برای چند دانشگاه انگلستان سو و الیوت انجام دادند، بررسی کردند که آیا شهریه دانشگاه بر تمایل دانشجویان به ثبتنام اثر می گذارد یا خیر؟ نتایج این تحقیق که برای دوره زمانی ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ است؛ نشان میدهد که در انگلستان نمی توان ارتباط معناداری را بین شهریه و میزان ثبتنام یافت، بلکه ارتباط قویتری بین کیفیت و رتبه دانشگاه و میزان تمایل برای ثبتنام وجود دارد(سو[۱۳۶] و الیوت[۱۳۷]،۲۰۱۰).
کیمینگ[۱۳۸]، (۲۰۱۰) در پژوهش خود عنوان “چارچوب مفهومی تأثیر عوامل دانشگاهی بر تصمیم گیری دانش آموزان در مورد انتخاب دانشگاه مالزی” عوامل مؤثر بر انتخاب را طی ده عامل بررسی می کند و گزارش میدهد که کشور مالزی رقابتی فزاینده را در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی برای جذب دانشجو چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی تجربه کردهاست. محقق با استناد به پژوهشهای پیشین ۱۰ فرضیه را آزمون کردهاست. وی در این تحقیق ارتباط میان مکان دانشگاه، برنامه های دانشگاه، شهرت دانشگاه، تسهیلات آموزشی، هزینه دانشگاه، دسترسی به کمکهای مالی دانشگاه، فرصتهای اشتغال، تبلیغات دانشگاه، میزان نفوذ دانشگاه بر دانش آموزان و زیبای فضای دانشگاه با تصمیم بر انتخاب دانشگاه از سوی داوطلبان را بررسی می کند و همه ده عامل را در قالب ده فرضیه به تأیید میرساند.
در مطالعات بیکرین[۱۳۹](۲۰۱۱) نشان داده شد که دانش آموزان بر مبنای عواملی همچون “محیط و خانواده و یا حتی بدون آگاهی” دست به انتخاب دانشگاه میزنند(بیکرین، ۲۰۱۱).
در یک بررسی توسط اوزگاون[۱۴۰] (۲۰۱۱) مشخص شد که دلایل انتخاب یک دانشگاه بر حسب “شهریه”، “سهمیه” و “مؤسسه” بود. که بعلاوه “اعتبار دوره، تعداد سالهای که دانشگاه خدمات ارائه کردهاست، امتحان و نمره ورودی، ساختار فیزیکی ساختمانها، محوطه دانشگاه و فعالیتهای ساختاری دانشگاه بود”(اوزگاون، ۲۰۱۱). این نشان میدهد که دانش آموزان از دانشگاهها و ادارات مختلف ممکن است اولویتهای را داشته باشند و دانشگاهی را بر دانشگاه های دیگر ترجیح دهند.
مطالعه ای در لتونی توسط زاکسا (۲۰۱۱) انجام شد، پنج گروه از عوامل آمیخته بازاریابی یا ۵P برنامه، محل، اعتبار یا شهرت ، قیمت و ارزش اضافی و یا حق بیمه معرفی کردهاست
برنامه، محل، که شامل مکان یا موقعیت جغرافیایی و محیط یادگیری در سازمان است. ارزش اضافی و یا حق بیمه. در این مورد به عنوان یک ارزش اضافی برای به دستآوردن فرصت تجربه های بین المللی برای دانش آموزان اشاره کرده اند .تجزیه و تحلیل عوامل نیز نشان داد که ارزش افزوده توسط خدمات پشتیبانی، نگرش کارکنان اداری و فرصت برای دانش آموزان به کار در گروه های کوچک سمینار که به نوبه خود باعث ترویج یادگیری عمیقتر و رویکرد فردی به آموزش می شود، ایجاد میگردد .
اعتبار یا شهرت: آموزش عالی اهمیت فزایندهای به ارائه دهنده خدمات میدهد، که معمولاً به عنوان یک محصول و یا شکل یک نماینده خدمات مهم است و جنبه مالی یا قیمت.
نتیجه گیری اصلی از مطالعه ذکر شده در بالا این میباشد که برای دانش آموزان انتخاب یک دانشگاه و برنامه مطالعاتی به وسیله پنج عامل تعیین شده است :برنامه، مکان، قیمت، ارزش افزوده و یا حق بیمه، شهرت ارائهدهنده خدمات و عوامل مالی و یا قیمت. علاوه بر این، مهمترین عامل برای دانش آموزان با تجربه در انتخاب یک برنامه مطالعه، محتوای برنامه(برنامه درسی با کیفیت) و کارکنان دانشگاه است، و پس از این عوامل ارزش اضافی، اعتبار، و جنبه های مالی و مکان یا محیط آموزشی) مورد بررسی قرار میگیرد. این نتایج نشان میدهد که دانش آموزان بالقوه برای انتخاب مناسبترین برنامه درسی، ارزیابی کیفیت و محتوای آن را مورد هدف قرار داده اند. این نتیجه گیری توجه به ارائهدهندگان آموزش عالی برای توسعه استراتژی که بر کیفیت برنامه آموزش متمرکز شده است را نشان میدهد.
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 12:08:00 ب.ظ ]
|