شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد داری زیر مجموعه های متنوعی است که ما بر اساس موضوع پژوهش به بررسی موضوع در تعدادی از شرکت های زیر مجموعه می پردازیم.

۲-۳-۵-۲- شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ توکا فولاد

شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد داری۳۰ شرکت زیر مجموعه و جمعا ۵ گروه است.

۱-هلدینگ حمل و نقل و پیمانکاری

۲-هلدینگ بازرگانی و مالی

۳-هلدینگ تولیدی

۲-۳-۵-۲-۱- هلدینگ حمل و نقل وپیمانکاری

توکا ریل:این شرکت در تاریخ ۱۸/۱۲/۱۳۸۳ با سرمایه اولیه ۳۰۰ میلیارد ریال تأسيس گردید و در حال حاضر سرمایه آن به ۶۳۵ میلیارد ریال رسیده است .

فعالیت اصلی شرکت حمل و نقل و جابجایی بار و انواع کالا و مسافر با بهره گرفتن از امکانات حمل ونقل ریلی می‌باشد .

قرارداد اصلی شرکت  حمل و نقل مواد اولیه فولاد مبارکه به میزان ۰۰۰۶۰۰۶ تن راهبری واگن های حمل مواد اولیه و محصولات از ایستگاه حسن آباد به داخل مجتمع فولاد مبارکه و راهبری واگن های حامل مواد اولیه از ایستگاه تخلیه  قراردادحمل ریلی سرباره مذاب و قراردادحمل کوره بلند تا فولاد سازی در ذوب آهن و نیز قراردادتعمیرات ۳۰۰ دستگاه واگن لبه بلند می‌باشد .

همچنین این شرکت در کارگاه های وابسته در ایستگاه حسن آبادتوانایی تعمیر و نگهداری واگن و سایر تجهیزات ریلی را داشته و نیز قادر است با بهره گیری از ناوگان ریلی خود تا ۸ میلیون تن مواد معدنی را به مجتمع فولاد مبارکه و سایر واحدهای تولیدی حمل نماید .

حمل و نقل توکا : این شرکت در تاریخ ۷/۹/۱۳۷۰ به صورت سهامی خاص تأسيس گردید و در مجمع فوق العاده از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و سپس در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شد .

فعالیت عمده و اصلی شرکت انجام امور حمل ونقل جاده ای کالا  تأسيس شعبه و نمایندگی می‌باشد .

استراتژی شرکت انجام دقیق و کامل موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه و همچنین ایفای نقش سازنده در جرخه صنعت حمل و نقل وکمک به دستیابی کشور به اهداف کلان می‌باشد .

توکا EPC : این شرکت در سال ۱۳۷۶ با عنوان شرکت گزینه طرح سپاهان تأسيس و سپس بنام شرکت مهندسی ساخت و توسعه مدیریت صنایع توکا تغییر نام یافت .

فعالیت اصلی شرکت شامل مشاوره طراحی  مدیریت اجرای طرح ها نظارت و بازرسی فنی می‌باشد.

همچنین برنامه های بلند مدت شرکت شامل موارد زیر است :

    • توسعه کارهای فولاد و ورود به بازار غیر فولاد و جذب کارهای مهندسی

    • ارتقای کارایی واحد مهندسی و سطح دانش فنی پرسنل

  • اخذ گواهینامه EPC از سازمان مدیریت و برنامه ریزی

توکا سبز : شرکت تولیدی خدماتی توکا سبز (سهامی خاص ) در تاریخ ۷/۹/۱۳۶۹ به عنوان اولین شرکت از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد به نام شرکت توکا دام به ثبت رسید و طی صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده نام شرکت به توکا سبز تغییر یافت .

فعالیت این شرکت طبق اساسنامه عبارت است از انجام خدمات نظارت صنعتی تامین تجهیزات  تامین خودرو و نیروی انسانی فضای سبز و خدمات هتلداری می‌باشد .

توکا بتن : شرکت توکا بتن در ۱۱/۱/۱۳۷۱ به ثبت رسید و موضوع اصلی فعالیت ای شرکت سرمایه گذاری و ومدیریت در زمینه‌های تهیه و تولید مصالح ساختمانی  بتن آسفالت و اجرای پروژه ساختمانی و راهسازی می‌باشد.

از جمله پروژه های انجام شده توسط شرکت شامل موارد زیر است:

    • تهیه و تولید بتن در فولاد مبارکه و فولاد سبا

    • ساخت آزاد راه اصفهان – کاشان

    • اجرای اکثر پروژه های صنعتی در سطح فولاد مبارکه و فولاد سبا و …..

    • ساخت منازل مسکونی در شهر مجلسی، جزیره ابوموسی، بهداری صفائیه، فرمانداری مبارکه و …

  • تسویه حساب پروژه رشد و نطنز

از جمله برنامه های‌آتی شرکت فعال کردن دفتر اصفهان به منظور ایجاد کارگاه بتن و آسفالت دراطراف اصفهان وسرمایه گذاری در طرح های زود بازده می‌باشد.

شرکت راهبران فولاد اصفهان:

شرکت راهبران فولاد اصفهان در مورخ ۱۳/۱۱/۱۳۸۱ به ثبت رسیده است و فعالیت اصلی شرکت عبارت است از طراحی، ساخت و احداث کارخانه‌ها صنعتی و اداره، راهبری، مدیریت و بهره برداری کارخانه‌ها فولادی، خرید و فروش سهام شرکت‌ها و آموزش کادر فنی و تخصصی کارخانه‌ها و صنایع می‌باشد.

پروژه های انجام شده:

    • انجام عملیات نگهداری و تعمیرات واحد تولید فولاد در ناحیه فولاد سازی وریخته گری مداوم شرکت فولاد مبارکه

    • راهبری، نگهداری و تعمیرات واحدهای تولید ورق رنگی وورق گالوانیزه

  • عملیات راهبری، تعمیر و نگهداری واحد فولاد سبا، بهره برداری و نگهداری مربوط به خط برش و ورق قلع اندود.

این شرکت در حال حاضر و در برنامه های آتی خود تلاش جهت ورود به فهرست تأمین کنندگان مواد مصرفی فولد مبارکه، شرکت در مناقصات و گرفتن پروژه های EPC ‌و تاسیس خط تولید تسمه بسته بندی را دارد.

شرکت توکا نیرو سپاهان:

فعالیت اصلی شرکت:

    • تأمین نیروی انسانی موقت، تخصصی، فنی، خدماتی، مدیریتی، تأسیساتی، ساختمانی و تعمیر و نگهداری مورد نیاز شرکت‌ها و ادارات …

    • مشاوره فنی و تخصصی و ایمنی نیروهای مورد نیاز در بند بالا

  • انجام کلیه مبادلات بازرگانی، خرید و فروش ‌و صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز

توضیح اینکه: در حال حاضر قراردادهای در دست اجرا مربوط به بند یک موضوع فعالیت شرکت می‌باشد.

۲-۳-۵-۲-۲- هلدینگ بازرگانی و مالی

شرکت صنایع برش ورقهای فولادی مبارکه:

این شرکت در تاریخ ۲۱/۲/۱۳۷۷ به ثبت رسیده است. فعالیت اصلی شرکت برش و تقسیم نوار کردن کلاف های ورق فولادی و انجام خدمات مربوطه شامل سبک کردن کلاف به ورق تخت و لبه زنی، ساخت مصنوعات فلزی، سرمایه گذاری و انجام امور فنی، مهندسی و مالی می‌باشد.

شرکت توکا متال:

این شرکت به عنوان یک شرکت بازرگانی خارجی در دبی تشکیل شده و به طور مشخص به انجام واردات و صادرات فولاد می پردازد.

شرکت توکا تدارک:

این شرکت در تاریخ ۱۶/۰۲/۱۳۷۰ به ثبت رسیده است. فعالیت اصلی آن تأمین و تدارک مواد اولیه (قراضه) و بهینه سازی مورد نیاز سازمان‌ها، شرکت‌ها، کارخانه‌ها و انجام معاملات، مبادلات مالی و بازرگانی می‌باشد.

هدف اصلی شرکت تأمین قراضه ذوبی برای شرکت فولاد مبارکه بوده است. همچنین این شرکت در سال ۱۳۸۹ موفق به جذب تعداد ۳۰۳۱ خودرو اسقاطی اعم از سبک و سنگین به وزن ۲۸۲۱ تن گردید که پس از انجام مراحل قانونی خودروهای مذکور اسقاط و به حوضچه های فولاد مبارکه ارسال گردیده است.

شرکت آینده بهتر:

این شرکت در سال ۲۰۰۴ میلادی در دبی تأسیس گردید. فعالیت اصلی این شرکت تأمین و تدارک مواد اولیه و قطعات و تجهیزات مورد نیاز شرکت ها و دفتر مرکزی این شرکت در دبی می‌باشد.

توانمندی ها:

    • واردات مواد اولیه و تأمین قطعات و مواد معدنی صنایع فولاد کشور

    • صادرات محصولات شرکت فولاد مبارکه

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...