وی ۵ ، زیومینگ۶ و پن ۷ (۲۰۰۹) در پژوهش خود به بررسی اثرات عمده بر پاسخ های رفتاری کاربران تلفن همراه به منظور روشن ساختن سیر تکاملی تلفن همراه به عنوان یک رسانۀ مناسب، پرداخته اند.بررسی های آنها بر روی ۴۰۷ کاربر تلفن همراه در سنگاپور، نشان داد که دریافت تبلیغات پیامکی شایع شده است با وجود اینکه تعداد پیامک های دریافتی کم است. نتایج این پژوهش نشان داد که انگیزه های ابزاری و سرگرمی، موافقت اولیه و ملاحظات حریم شخصی، مستقیماً بر احتمال اینکه کاربران، تبلیغات پیامکی را به دیگران بفرستند، موثر است. همچنین زمانیکه کاربران به تبلیغات پیامکی پاسخ مثبت می دهند، این تبلیغات می تواند درتحریک به خرید، بسیار اثربخش باشد

۱ Rittippant
۲ Witthayawarakul
۳ Limpiti
۴ Lertdejdecha
۵ Wei
۶ Xiaoming
۷ Pan

مظفر۱ و کامران۲ (۲۰۱۱) به بررسی نگرش جوانان به تبلیغات پیامکی در دو شهر راولپندی
و اسلام آباد پاکستان، پرداخته اند. در این تحقیق نمونه آماری، دانشجویان ۱۸ تا ۳۹ سال بودند که داده ها از طریق پرسشنامه گردآوری و تحلیل داده ها توسط تحلیل رگرسیون و همبستگی صورت گرفته است.این دو محقق بدنبال یافتن ارتباط بین نگرش نسبت به تبلیغات پیامکی به عنوان متغیر مستقل و متغیرهای آگاهی دهنده بودن ادارک شدۀ تبلیغات، آزردگی از تبلیغات و اعتبار تبلیغات به عنوان متغیرهای وابسته بودند.یافته های آنها نشان داد که آگاهی دهنده بودن تبلیغات و اعتبار تبلیغات بر نگرش جوانان نسبت به تبلیغات پیامکی موثر است در حالیکه آزردگی از تبلیغات بر نگرش جوانان نسبت به تبلیغات پیامکی تاثیر قابل توجهی ندارد.
پارک۳ ، شینوی۴ و سالوندی۵ (۲۰۰۶) در پژوهش خود به بررسی تبلیغات موثر بر روی تلفن همراه از طریق مروری بر ادبیات و با توجه به نتایج ۵۹ مطالعۀ موردی، پرداختند.آنها چهارچوبی برای درک ویژگیهای تبلیغات از طریق تلفن همراه، ارائه دادند.برای این منظور به بحث پیرامون ویژگیهای تبلیغات آنلاین و مقایسۀ آن با دیگر رسانه های تبلیغاتی پرداختند و همچنین مروری بر مدلهای مفهومی متفاوت که برای تبلیغات ارائه شده است، داشته و یک مدل برای تبلیغات بر روی تلفن همراه پیشنهاد کردند. آنها مروری بر عوامل موثر بر تاثیر تبلیغات موبایلی داشته و سه گروه از عوامل را پیشنهاد کردند: تبلیغات، مخاطب و محیط.در مجموع ۵۹ مطالعۀ موردی را جمع آوری و بر اساس طبقۀ محصول، هدف کسب و کار، مخاطبان هدف و نوع محیط ، آنها را طبقه بندی کردند. در آخر چهار مشاهده از دیدگاه سه عاملی مدل ، از این مطالعات موردی حاصل شد.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در متون تبلیغات موبایل ،تی سانگ و همکاران۶ (۲۰۰۵) پی بردند که سرگرمی، اعتبار،آزردگی وآگاهی دهندگی عوامل مهم در نگرش مصرف کنندگان نسبت به تبلیغات موبایل هستند.
اکس یو۷ (۲۰۰۷) ، عامل شخصی بودن را هم اضافه کرد و فهمید که تنها سرگرمی ، اعتبا ر و شخصی بودن عوامل موثر هستند .

۱ Muzaffar
۲ Kamran

۳Park
۴ Shenoy
۵ Salvendy
۶ T.sang et al
۷ Xu ,et al
دروسوس۱ ، گیاگلیس۲ و والچس۳(۲۰۰۹) در تحقیقی به بررسی فاکتورهای موثر بر اثربخشی تبلیغات پیامکی با بهره گرفتن از رویکرد سلسله مراتب تاثیرات پرداختند.در این مطالعه یک مدل جامع به منظور پیش بینی نگرش مشتریان و تمایلات خرید آنها تحت تاثیر تبلیغات پیامکی ، ارائه شده است.آنها یک مطالعۀ میدانی بر روی ۷۹۶ پاسخ دهنده انجام دادند تا چگونگی واکنش مشتریان به تبلیغات پیامکی را بررسی کرده و نیز عوامل موثر بر نگرش آنها نسبت به تبلیغات، نسبت به برندها و تمایلات خرید را شناسایی کنند.نتایج این تحقیق نشان داد که اعتبار ادارک شدۀ تبلیغات، نگرش نسبت به تبلیغات موبایلی، جذابیت پیام، کیفیت استدلال، مشوق و تعاملی بودن ، مقدمات تبلیغات هستند.آنها همچنین دریافتند که نگرش نسبت به تبلیغات بر نگرش نسبت به برند تاثیر دارد در حالیکه تمایلات خرید تحت تاثیر هردوست.
بامبا ۴ و بارنز۵ (۲۰۰۷) در پژوهش خود به بررسی تمایل مشتریان به دادن اجازه برای دریافت تبلیغات پیامکی پرداختند.آنها از یک رویکرد تحقیق چند روشی که شامل اطلاعات کیفی و کمی، از طریق گروه کانون و پژوهش سناریو پایه ، استفاده کردند.نتایج این پژوهش نشان داد که حتی اگر تبلیغات بسیار مرتبط باشد، به تنهایی نمی تواند منجر به وادار ساختن مشتریان به دادن اجازه ، شود؛ بلکه نیاز است که همراه با کنترل مشتری بر شرایط دریافت پیام باشد تا به مشتریان اطمینان دهد و اجازه آنها را کسب کند.در مورد آشنایی با برند، نتایج این تحقیق نشان داد که تاثیر اندکی بر تمایل مشتریان به دادن اجازه برای دریافت تبلیغات پیامکی دارد.همچنین نتایج این پژوهش نشان داد که شرایطی که به منظور دادن اجازه برای دریافت تبلیغات پیامکی برای مشتریان ،بیشترین اهمیت را دارد عبارتند از: امکان خروج یا عدم دریافت پیامک ها در هر زمان، افشاء اطلاعات شخصی تنها با موافقت فرد و اپراتور تلفن همراه به عنوان یک فیلتر اولیۀ تبلیغات.

 

۱ Drossos
۲ Giaglis
۳ Vlachos
۴ Bamba
۵ Barnes
اسکارل۱ ، دیکینجر۲ و مورفی۳ (۲۰۰۵) در پژوهش خود به بررسی عوامل موفقیت و گسترش بازاریابی موبایلی پرداختند.آنها ابتدا به مروری بر بازاریابی موبایلی پرداخته و سپس به بررسی موفق ترین نوع بازاریابی موبایلی، پیامک ، پرداختند.آنها برای اینکار از تحلیل محتوای کمی۵۰۰ وب سایت جهانی فورچون و مصاحبه های کیفی با کارشناسان اروپایی استفاده کردند.از طریق تحلیل محتوا به بررسی گسترش تکنولوژی پیامک و نیز کمپین های بازاریابی سازمان های بزرگ جهانی پرداختند. و در نهایت از طریق مرور ادبیات و نتایج حاصل از پژوهش های کیفی، یک مدل مفهومی برای تبلیغات بازاریابی موبایلی موفق ارائه دادند.
۲-۴-۲٫ تحقیقات داخلی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...