منابع پایان نامه در مورد اثر-ارزش-درک-شده،-ارزش-ویژه-درک-شده-و-کیفیت-درک-شده-بر-وفاداری-و-قصد-خرید-مجدد- فایل ۴۸ |
۰۰۹۵/۰-
قصد خرید مجدد (RE)
۵۹۷/۳
۵۳۷/۳
۰۵۹۸/۰
۶۲۹/۰
۵۳۰/۰
۱۲۷۲/۰-
۲۴۶۹/۰
وفاداری به برند (BL)
۹۹۸/۲
۰۸۰/۳
۰۸۲۵/۰-
۸۳۵/۰-
۴۰۴/۰
۲۷۶۸/۰-
۱۱۱۷/۰
فصل پنجم
نتیجهگیری و پیشنهادات
۵-۱ مقدمه
در این تحقیق محقق با پیروی از اصول و چارچوب نظری و پژوهشی، تلاش نموده است، تا به بررسی اثر ارزش ادراک شده، ارزش ویژه ادراک شده و کیفیت ادراک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد بپردازد. بر اساس مدل مفهومی تحقیق تعداد ۱۵ فرضیه برای این تحقیق ارائه شده است.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
پس از بررسی ادبیات موضوع، ارائه روش تحقیق و تجزیه تحلیلهای صورت گرفته در فصول قبل، در این فصل پژوهشگر به بیان نتایج حاصل از پژوهش با توجه به تحلیل دادههای جمع آوری شده و آزمونهای آماری میپردازد و پیشنهادهایی در سطح کلان و هم برای شرکتهای تولید کننده تلفن همراه و نیز پیشنهادهایی جهت انجام پژوهشهای آینده ارائه میدهد. باید در نظر داشت تحلیل یافتههای پژوهش، نتیجهگیریهای صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب، راهی برای تبدیل نظریات به عمل در آینده میباشد.
۵-۲ خلاصه تحقیق
فصل یک به بیان موضوع پژوهش، اهمیت و ضرورت، اهداف، قلمرو زمانی و مکانی پژوهش و توضیح واژگان پژوهش پرداخته است. در این فصل فرضیههایی با توجه به مدل مفهومی تحقیق تبیین شده است. سپس در ادامه و در فصل دوم به مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرداختهشد که در آن تعاریف هر یک از متغیرهای تحقیق و همچنین پژوهشهای مشابه انجامشده در حوزه مورد نظر بیانشدهاند.
در فصل سوم نیز روششناسی تحقیق و چارچوب پژوهشی تحقیق مشخص شد، جامعه آماری تحقیق متشکل از کلیه افرادی است که به یکی از مراکز اصلی خرید گوشی تلفن همراه: پاساژ علاءالدین، بازار موبایل ایران (خیابان حافظ) و سایر فروشگاههای موبایل محدودۀ خیابان جمهوری مراجعه میکردند. متغیرهای تحقیق توسط پرسشنامه اندازهگیری شد. تعداد ۳۰ پرسشنامه به صورت حضوری توزیع و جمع آوری شد. روایی و پایایی پرسشنامه نیز با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت.
در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل تمامی دادههای جمع آوری شده با بهره گرفتن از نرمافزار lisrel پرداخته شد که شامل دو بخش تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی میباشد:
بخش اول به توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی افراد نمونه در تحقیق شامل تحصیلات، سن، جنسیت و … . . پرداخته شد.
سپس در سطح استنباطی به منظور بررسی صحت و سقم فرضیه ها و روابط بین متغیر های تحقیق از “مدل معادلات ساختاری” و بطور اخص تکنیک تحلیل مسیر با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. در نهایت در بخش آزمونهای تکمیلی به منظور بررسی وضعیت هر یک از متغیرهای تحقیق، از «آزمون t یک نمونه ای»، به منظور بررسی تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق در دو جامعه (گروه)، از «آزمون مقایسه میانگین دو جامعه» و برای بررسی اینکه آیا بین میانگین های نمونه ای که از جامعههای مختلف گرفته شده است تفاوتهای واقعی وجود دارد و یا آن مقدار تفاوت قابل اغماض بوده و می توان آن را معلول تصادف دانست، از «آزمون تحلیل واریانس یک عامله» استفاده شده است.
پس از بررسی صورت گرفته و تجزیه تحلیلهای بعمل آمده تمامی ۱۵ فرضیه ارائه شده مورد تأیید قرار گرفت در نتیجه مدل مفهومی پیشنهادی تحقیق نیز به تأیید رسید. در انتها و با توجه به آزمونهای انجام شده پیشنهاداتی برای بهبود کسب و کار فعالان حوزه تلفن همراه و به طور خاص شرکتهای تولید کننده تلفن همراه ارائه گردید که در صورت توجه به آنان قطعا خواهند توانست از مزایای مشتریان وفادار بهرهمند گردند.
۵-۳ تحلیل جمعیت شناختی
۱/۶۸% از پاسخ دهندگان مرد و ۹/۳۱% زن بوده اند.
۶/۲% کمتر از ۲۰ سال، ۵/۶۲% بین ۲۱ تا ۳۰ سال، ۴/۲۴% بین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۵/۸% بین ۴۱ تا ۵۰ سال و۱/۲% دارای سنی بیش از ۵۰ سال بوده اند. در نتیجه میتوان اینگونه استنباط کرد که افراد با بازه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین مراجعه کنندگان به بازار موبایل میباشند.
۹/۳% زیر دیپلم، ۲/۲۴% دیپلم، ۴/۱۳% کاردانی، ۳۷% کارشناسی ، ۱۹% کارشناسی ارشد و ۳/۲% دارای مدرک تحصیلی دکتری بوده اند. بنابراین پاسخدهندگانی که دارای مدرک دیپلم و کارشناسی هستند، بیشترین تعداد را بین پاسخدهندگان دارا هستند.
قیمت گوشی پاسخ دهندگان به این قرار بوده است: ۵/۹% کمتر از ۱۰۰٫۰۰۰ تومان، ۵/۷% بین ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۲۰۰٫۰۰۰ تومان، ۵/۷% بین ۲۰۰٫۰۰۰ تا ۳۰۰٫۰۰۰ تومان، ۹/۴% بین ۳۰۰٫۰۰۰ تا ۴۰۰٫۰۰۰ تومان، ۱/۱۳% بین ۴۰۰٫۰۰۰ تا ۵۰۰٫۰۰۰ تومان، ۳/۲۹% بین ۵۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان و ۳/۲۸% بیش از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بوده است.
برند گوشی پاسخ دهندگان به این قرار بوده است: ۹/۱۳% Nokia، ۵/۱۰% HTC، ۶/۲۰% Sony، ۷/۷% Sony Ericsson، ۰/۲۶% Samsung، ۸/۲% LG ، ۶/۴% Huawei، ۰/۹% Apple، ۱/۳% iphone و ۸/۱% GLX. همانطور که ملاحظه می شود فراوانی برند Samsung و پس از آن Sony در بین پاسخ دهدگان از سایر برندها بیشتر بوده است.
۵-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه ها
همانگونه که در فصل چهارم بیان گردید با بهره گرفتن از روش معادلات ساختاری و مدلهای ساختاری به آزمون فرضیات پرداخته شد. در ادامه فرضیات تحقیق و نتایج حاصل از آزمون این فرضیات مجددا بیان میگردد.
فرضیه اول : « ارزش درک شده بر رضایت از برند اثر گذار است»
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-29] [ 04:38:00 ق.ظ ]
|