۰۰۹۵/۰-

قصد خرید مجدد (RE)

۵۹۷/۳

۵۳۷/۳

۰۵۹۸/۰

۶۲۹/۰

۵۳۰/۰

۱۲۷۲/۰-

۲۴۶۹/۰

وفاداری به برند (BL)

۹۹۸/۲

۰۸۰/۳

۰۸۲۵/۰-

۸۳۵/۰-

۴۰۴/۰

۲۷۶۸/۰-

۱۱۱۷/۰

فصل پنجم
نتیجه‌گیری و پیشنهادات

۵-۱ مقدمه

در این تحقیق محقق با پیروی از اصول و چارچوب نظری و پژوهشی، تلاش نموده است، تا به بررسی اثر ارزش ادراک شده، ارزش ویژه ادراک شده و کیفیت ادراک شده بر وفاداری و قصد خرید مجدد بپردازد. بر اساس مدل مفهومی تحقیق تعداد ۱۵ فرضیه برای این تحقیق ارائه شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

پس از بررسی ادبیات موضوع، ارائه روش تحقیق و تجزیه تحلیل­های صورت گرفته در فصول قبل، در این فصل پژوهشگر به بیان نتایج حاصل از پژوهش با توجه به تحلیل داده‌های جمع‌ آوری شده و آزمون‌های آماری می‌پردازد و پیشنهاد‌هایی در سطح کلان و هم برای شرکتهای تولید کننده تلفن همراه و نیز پیشنهاد‌هایی جهت انجام پژوهش‌های آینده ارائه می­دهد. باید در نظر داشت تحلیل یافته‌های پژوهش، نتیجه‌گیری‌های صحیح و پیشنهادات مربوط و مناسب، راهی برای تبدیل نظریات به عمل در آینده می‌باشد.

۵-۲ خلاصه تحقیق

فصل یک به بیان موضوع پژوهش، اهمیت و ضرورت، اهداف، قلمرو زمانی و مکانی پژوهش و توضیح واژگان پژوهش پرداخته است. در این فصل فرضیه­هایی با توجه به مدل مفهومی تحقیق تبیین شده است. سپس در ادامه و در فصل دوم به مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرداخته‌شد که در آن تعاریف هر یک از متغیرهای تحقیق و همچنین پژوهش‌های مشابه انجام‌شده در حوزه مورد نظر بیان‌شده‌اند.
در فصل سوم نیز روش‌شناسی تحقیق و چارچوب پژوهشی تحقیق مشخص شد، جامعه آماری تحقیق متشکل از کلیه افرادی است که به یکی از مراکز اصلی خرید گوشی تلفن همراه: پاساژ علاءالدین، بازار موبایل ایران (خیابان حافظ) و سایر فروشگاه­های موبایل محدودۀ خیابان جمهوری مراجعه می­کردند. متغیرهای تحقیق توسط پرسشنامه اندازه‌گیری شد. تعداد ۳۰ پرسشنامه به صورت حضوری توزیع و جمع‌ آوری شد. روایی و پایایی پرسشنامه نیز با بهره گرفتن از آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت.
در فصل چهارم به تجزیه و تحلیل تمامی داده‌های جمع‌ آوری شده با بهره گرفتن از نرم‌افزار lisrel پرداخته شد که شامل دو بخش تحلیل توصیفی و تحلیل استنباطی می‌باشد:
بخش اول به توصیف ویژگی‌های جمعیت شناختی افراد نمونه در تحقیق شامل تحصیلات، سن، جنسیت و … . . پرداخته شد.
سپس در سطح استنباطی به منظور بررسی صحت و سقم فرضیه ها و روابط بین متغیر های تحقیق از “مدل معادلات ساختاری” و بطور اخص تکنیک تحلیل مسیر با بهره گرفتن از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. در نهایت در بخش آزمون­های تکمیلی به منظور بررسی وضعیت هر یک از متغیرهای تحقیق، از «آزمون t یک نمونه ای»، به منظور بررسی تفاوت میانگین متغیرهای تحقیق در دو جامعه (گروه)، از «آزمون مقایسه میانگین دو جامعه» و برای بررسی اینکه آیا بین میانگین های نمونه ­ای که از جامعه­های مختلف گرفته شده است تفاوت­های واقعی وجود دارد و یا آن مقدار تفاوت قابل اغماض بوده و می توان آن را معلول تصادف دانست، از «آزمون تحلیل واریانس یک عامله» استفاده شده است.
پس از بررسی صورت گرفته و تجزیه تحلیل­های بعمل آمده تمامی ۱۵ فرضیه ارائه شده مورد تأیید قرار گرفت در نتیجه مدل مفهومی پیشنهادی تحقیق نیز به تأیید رسید. در انتها و با توجه به آزمونهای انجام شده پیشنهاداتی برای بهبود کسب و کار فعالان حوزه تلفن همراه و به طور خاص شرکتهای تولید کننده تلفن همراه ارائه گردید که در صورت توجه به آنان قطعا خواهند توانست از مزایای مشتریان وفادار بهره­مند گردند.

۵-۳ تحلیل جمعیت شناختی

۱/۶۸% از پاسخ ­دهندگان مرد و ۹/۳۱% زن بوده ­اند.
۶/۲% کمتر از ۲۰ سال، ۵/۶۲% بین ۲۱ تا ۳۰ سال، ۴/۲۴% بین ۳۱ تا ۴۰ سال، ۵/۸% بین ۴۱ تا ۵۰ سال و۱/۲% دارای سنی بیش از ۵۰ سال بوده ­اند. در نتیجه می­توان اینگونه استنباط کرد که افراد با بازه سنی ۲۱ تا ۳۰ سال بیشترین مراجعه کنندگان به بازار موبایل می­باشند.
۹/۳% زیر دیپلم، ۲/۲۴% دیپلم، ۴/۱۳% کاردانی، ۳۷% کارشناسی ، ۱۹% کارشناسی ارشد و ۳/۲% دارای مدرک تحصیلی دکتری بوده ­اند. بنابراین پاسخ‌دهندگانی که دارای مدرک دیپلم و کارشناسی هستند، بیش‌ترین تعداد را بین پاسخ‌دهندگان دارا هستند.
قیمت گوشی پاسخ ­دهندگان به این قرار بوده است: ۵/۹% کمتر از ۱۰۰٫۰۰۰ تومان، ۵/۷% بین ۱۰۰٫۰۰۰ تا ۲۰۰٫۰۰۰ تومان، ۵/۷% بین ۲۰۰٫۰۰۰ تا ۳۰۰٫۰۰۰ تومان، ۹/۴% بین ۳۰۰٫۰۰۰ تا ۴۰۰٫۰۰۰ تومان، ۱/۱۳% بین ۴۰۰٫۰۰۰ تا ۵۰۰٫۰۰۰ تومان، ۳/۲۹% بین ۵۰۰٫۰۰۰ تا ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان و ۳/۲۸% بیش از ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان بوده است.
برند گوشی پاسخ ­دهندگان به این قرار بوده است: ۹/۱۳% Nokia، ۵/۱۰% HTC، ۶/۲۰% Sony، ۷/۷% Sony Ericsson، ۰/۲۶% Samsung، ۸/۲% LG ، ۶/۴% Huawei، ۰/۹% Apple، ۱/۳% iphone و ۸/۱% GLX. همانطور که ملاحظه می­ شود فراوانی برند Samsung و پس از آن Sony در بین پاسخ دهدگان از سایر برندها بیشتر بوده است.

۵-۴ تجزیه و تحلیل فرضیه ­ها

همان‌گونه که در فصل چهارم بیان گردید با بهره گرفتن از روش معادلات ساختاری و مدل‌های ساختاری به آزمون فرضیات پرداخته شد. در ادامه فرضیات تحقیق و نتایج حاصل از آزمون این فرضیات مجددا بیان می‌گردد.
فرضیه اول : « ارزش درک شده بر رضایت از برند اثر گذار است»

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...