رفتار شهروندی سازمانی

 

۲۰

 

۷۸/۰

 
 

حمایت سازمانی ادراک شده

 

۸

 

۷۱/۰

 

ب) تعیین روایی پرسشنامه :
برای اطمینان از اینکه آیا پرسشنامه‌ها واقعاً به اندازه‌گیری همان مفاهیم مورد نظر پرداخته‌اند، به تعیین روایی ابزار اندازه‌گیری اقدام گردید. برای روایی محتوایی، پرسشنامه‌های تحقیق بین ۱۳ نفر از اساتید دانشگاه‌ها و صاحب‌نظران متخصص این رشته توزیع گردید که پیشنهادات رسیده با همفکری اساتید راهنما و مشاور در ویرایش نهایی پرسشنامه‌ها لحاظ گردید و بدین ترتیب اطمینان حاصل گردید که پرسشنامه ها همان خصیصه مورد نظر محققین را می سنجد.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۳-۴) روش های آماری تجزیه و تحلیل داده ها:

در بخش اول، به منظور توصیف داده ها از جدول توزیع فراوانی، شاخص مرکزی میانگین و شاخص پراکندگی انحراف استاندارد و در بخش دوم نیز جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون های کلموگروف اسمیرنوف(برای تعیین نرمال بودن داده ها)، ضریب همبستگی پیرسون(برای بررسی روابط بین متغیرها)، آزمون های t تک نمونه ای و t مستقل و مانووا “تحلیل واریانس چند متغیره"(برای بررسی تفاوت بین میانگین ها) ، رگرسیون خطی(برای پیش بینی متغیرها) و آزمون فریدمن(برای الویت بندی مولفه ها) استفاده گردید. در بررسی آزمون فرضیه‌ها، سطح معنی‌داری برابر با (۰۵/۰≥P) در نظر گرفته شد. و عملیات آماری با بهره گرفتن از نرم‌افزار SPSS انجام گردید.

۳-۵) روش اجرای تحقیق:

پس از هماهنگی با حراست و ریاست محترم اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، مجوز لازم برای اجرای تحقیق در این اداره کل دریافت گردید. برای تکمیل پرسشنامه توسط کارمندان، با مراجعات مکرر به اداره کل و توزیع آنها و دادن اطلاعات لازم و رفع هرگونه ابهام، پرسشنامه ها توسط کارمندان تکمیل و جمع آوری گردید.

 

فصل چهارم

یافته های تحقیق

یکی از قسمت های مهم هر تحقیق تحلیل داده های آن است. این فصل شامل دو بخش می باشد.

۴-۱) توصیف آماری داده ها:

۴-۱-۱) متغیر سن:
جدول ۴-۱) توزیع فراوانی سن

 

شاخص

 

تعداد

 

حداقل

 

حداکثر

 

میانگین

 

انحراف استاندارد

 
 

سن

 

۷۹

 

۲۲

 

۶۲

 

۷۳/۶۲

 

۲۵/۸

 

با مشاهده جدول۴-۱، مشخص می شود که حداقل سن برابر با۲۲ سال، حداکثر سن برابر با ۶۲ سال، میانگین سن برابر با ۷۳/۶۲ و انحراف استاندارد سن برابر با ۲۵/۸ می باشد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...