مطالب درباره : بررسی تأثیر احساسات بر رفتار مشتریان ... |
تأثیر نگرش سایت برنگرش خدمات به چه میزان میباشد؟
تأثیر نگرش خدمات بر قصد خرید به چه میزان میباشد؟
۱-۵ فرضیههای تحقیق
۱- لذت بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمی سایت تأثیر دارد.
۲- برانگیختگی بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات سایت و سرگرمی سایت تأثیر دارد.
۳- تسلط بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمی سایت تأثیر دارد.
۴- کارایی وبسایت بر نگرش سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.
۵- مفید بودن اطلاعات سایت بر قصد خرید و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.
۶- سرگرمی بر نگرش سایت و درگیر شدن با سایت تأثیر دارد.
۷- درگیر شدن با سایت بر نگرش سایت و قصد خرید تأثیر دارد.
۸- نگرش سایت برنگرش خدمات تأثیر دارد.
۹- نگرش خدمات بر قصد خرید تأثیر دارد.
۱-۶ مدل تحقیق
با توجه بهتمامی مطالب گفته شده در خصوص موضوع تحقیق مدل مفهومی تحقیق را به شکل ذیل بیان میداریم:
نگرش خدمات
کارایی
لذت
نگرش سایت
قصد خرید
مفید بودن اطلاعات
بر انگیختگی
درگیر شدن با سایت
سرگرمی
تسلط
نمودار ۱- ۱: مدل مفهومی تحقیق (مدل مظاهری، ریچارد و لارچ،۲۰۱۲)
مدل مفهومی این تحقیق بر گرفتهشده از مدل مفهومی تحقیق مظاهری، ریچارد و لارچ (۲۰۱۲) میباشد. در این مدل احساسات[۳] در سه بعد لذت[۴]، برانگیختگی[۵] و تسلط[۶] بیان شده است. منظور از تسلط در این تحقیق کنترل انتخاب و پردازش اطلاعات توسط مشتری میباشد. تأثیر احساسات مشتری بر کارایی[۷]، مفید بودن اطلاعات[۸] و سرگرمی[۹] سنجیده شده است، بهعلاوه تأثیر کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمی وبسایت بر نگرش سایت[۱۰]، درگیر شدن با سایت[۱۱] و قصد خرید[۱۲] سنجیده شده است. در مدل فوق تأثیر نگرش سایت بر قصد خرید با در نظر گرفتن ویژگی خدمات[۱۳] (جست و جو، تجربه و خدمات اعتباری) بهعنوان یکی از مهم ترین اجزای مدل مفهومی صورت پذیرفته است. استفاده از این مدل مفهومی با سنجش آن در کتابفروشیهای آنلاین تهران به منظور بومی سازی آن و کسب نتایج جدید در حوزهی تجارت الکترونیکی میباشد.
۱-۷ اهداف تحقیق
بررسی تأثیر لذت بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمی سایت.
بررسی تأثیر برانگیختگی بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات سایت و سرگرمی سایت.
بررسی تأثیر تسلط بر نگرش مشتری در مورد کارایی، مفید بودن اطلاعات و سرگرمی سایت.
بررسی تأثیر کارایی وبسایت بر نگرش سایت و درگیر شدن با سایت.
بررسی تأثیر مفید بودن اطلاعات سایت بر قصد خرید و درگیر شدن با سایت.
بررسی تأثیر سرگرمی بر نگرش سایت و درگیر شدن با سایت.
بررسی تأثیر درگیر شدن با سایت بر نگرش سایت و قصد خرید.
بررسی تأثیر نگرش سایت بر نگرش خدمات.
بررسی تأثیر نگرش خدمات بر قصد خرید.
تمام ارگان دولتی و خصوصی برای تجاری سازی کسبوکارشان در دنیای رقابتی امروز نیازمند استفاده از سیستم آنلاین هستند. شرکتهای مادر و همچنین شرکتهای نوپا برای موفقیت کسبوکارشان نیاز به برنامه ریزی و مدیریت بهصورت خلاقانه دارند. این سیستم میتواند به شرکتها برای دستیابی به سطح بالایی از عملکرد تجاری کمک کند.
( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
تصور میشود مسئولین مربوطه با مطالعه این تحقیق، نتایج حاصل از آن و درک تأثیر نقش احساسات بر رفتار مشتریان آنلاین به ارتقاء کیفی خدمات سایت خود بهویژه در ابعاد جستجو، تجربه و خدمات اعتباری پرداخته و توجه خود را متمرکز این مهم سازند.
استفاده کنندگان از نتایج این تحقیق میتواند شامل گروههای زیر باشد:
مدیران ارشد سازمانهای تجاری
بخش فروش و بازاریابی سازمانهای تجاری
بخش IT سازمانهای تجاری
اساتید و دانشجویان محقق در زمینه تجارت الکترونیک (تجارت الکترونیک نوع B to C)
اساتید و دانشجویان محقق در زمینه بازاریابی
۱-۸ روش و ابزار گردآوری اطلاعات
روش تحقیق صورت گرفته در این تحقیق از نوع روش تحقیق توصیفی- پیمایشی میباشد و دادهها از طریق پرسشنامه خرید اینترنتی کتاب که براساس طیف لیکرت طراحی شده جمع آوری شدهاند.
۱-۹ روش تجزیه و تحلیل داده ها
برای تجزیه و تحلیل دادههای بدست آمده آزمونهای آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است همچنین برای تجزیه و تحلیل دادههای حاصل از پرسشنامه از نرم افزار SPSS استفاده میشود.
۱-۱۰ قلمرو تحقیق (زمانی، مکانی، موضوعی)
فرم در حال بارگذاری ...
[دوشنبه 1400-09-29] [ 06:04:00 ق.ظ ]
|