مشتریان متعهد: اینگونه مشتریان هم رفتار و هم نگرش مثبتی نسبت به سازمان دارند. میتوان آنها را باغبان و شیفتگان برند هم خواند. این مشتریان را میتوان از خریدهای متوالی و تبلیغات و پشتیبانی خستگی ناپذیر آنها برای برند شناسایی کرد. در مورد بحث خدمات میتوان آنها را از نقش فعالی که در یافتن مشتریان جدید برای سازمان به عهده میگیرند، شناخت. آنها همچنین در مورد مشتریان جدید عهدهدار بخشی از خدمات میشوند و این امر، یعنی ارتباط مشتری به مشتری برای خدمات و ادامۀ آن یک فرصت استثنایی پدید میآورد. در این حالت، مشتریان برای سازمان ایجاد ارزش افزوده میکنند. مشتریان متعهد نسبت به تبلیغات رقبا از خود مقاومت مطلوبی نشان میدهند و بیشتر آنها از برندهای رقبا متنفرند. به روشنی پیداست که بیشتر صاحبان حرف و مشاغل علاقمندند مشتریان به افرادی متعهد تبدیل شوند. آنها مشتریان واقعی هستند و ارزش افزودهای که ایجاد میکنند، به خاطر میل و ارتباطی است که آنها میخواهند با فروشندگان داشته باشند و شدت آن به اندازۀ شدت اشتیاق فروشندگان به در ارتباط بودن با این دسته از مشتریان است. هر دو طرف در این رابطه میدانند که برای رسیدن به سود بیشتر باید ریسک ارتباطی خود را کاهش دهند. مشتریان وفادار تمایل بسیاری به گسترش ارتباط خود با سازمان دارند و میخواهند که این ارتباط تنها محدود به یک دورۀ زمانی خاص نباشد. مشتریان متعهد و وفادار، مشتریانی هستند که سازمان مایل به حفظ آنهاست و هرگونه سرمایهگذاری برای حفظ آنها مثلاً برای پرهیز از نقص تأمین خدمات، به خوبی برگشت پذیر است. البته این مشتریان به شدت نسبت به کوتاهی مؤسسه در باز پس گیری محصولات ناقص، واکنش منفی نشان میدهند و انتظار دارند که بنگاه هم وفاداری قابل ملاحظهای در برابر آنها از خود به نمایش گذارد(رشیدی, ۱۳۸۰)

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۲-۷ معرفی “هایپر می”
هایپر می ” “Hyper ME مخفف"Middle East Hyper” به معنای هایپر خاورمیانه است؛ این فروشگاه بزرگ با تنوع کالایی در گروه‌های موادغذایی و آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی، لوازم خانگی سبک و سنگین، پوشاک و منسوجات، لوازم تحریر و ورزشی و تجهیزات رایانه‌ای در سه طبقه با بیش از ۱۱هزار متر مربع سطح فروش و دو طبقه پارکینگ اختصاصی در تیرماه سال ۱۳۹۱ راه اندازی شد. 
از خصوصیات برجسته “هایپرمی” استفاده از تجهیزات پیشرفته، ویژه و استاندارد و تنوع چشمگیر کالایی در بخش‌های مختلف است که برای مشتریان امکان خرید تمام اقلام مورد نیاز را در زیر یک سقف به راحتی فراهم می‌کند. چیدمان جذاب کالاها از طریق تلفیق رنگ‌ها به همراه پخش موسیقی آرام، از دیگر ویژگی‌های این فروشگاه است.
با وجود ویژگی‌های فوق، قرار گرفتن محل فروشگاه در مجاورت ایستگاه مترو، مزیت رقابتی مناسبی را برای فروشگاه ایجاد کرده است.
طبقه همکف به مواد غذایی و بهداشتی اختصاص یافته است. از ویژگی‌های قابل توجه در این طبقه، عریض بودن راهروها ، قفسه‌ها و یخچال‌های مواد غذایی است که در معرض دید مشتریان قرار دارد.
طبقه اول به پوشاک زنانه و مردانه، بچه گانه، سیسمونی و نوزاد، وسایل خانگی، لوازم برقی، لوازم صوتی- تصویری، لوازم ورزشی، اسباب بازی، لوازم اداری و تحریر، ساعت و زیور آلات اختصاص داده شده است.
طبقه دوم نیز به تجهیزات رایانه‌ای نظیر لپ تاپ، تبلت، دوربین، لوازم جانبی و… اختصاص یافته است.
در اجرای برنامه‌های توسعه، شرکت سامان اندیشان امرتات، به موازات افتتاح فروشگاه هایپر می، اقدام به احداث دومین فروشگاه در استان البرز، منطقه عظیمیه کرج نموده است.
این شعبه از فروشگاه در بهمن ماه سال۱۳۹۲ با دارا بودن سطح فروشی معادل ۲۳۰۰مترمربع، تنوع کالایی بیش از ۱۵۰۰ قلم در گروه‌های کالایی موادغذایی و آشامیدنی، بهداشتی و آرایشی، میوه و تره بار و امکانات تسهیلاتی شامل سه طبقه پارکینگ، دپوی نگهداری کالا در متراژ ۱۰۰۰مترمربع و تعداد ۱۲ صندوق چک اوت عادی و اکسپرس، رمپ برقی افتتاح شده است.
فروشگاه‌های “هایپر” تخفیف ویژه و دائمی و عرضه برندهای معروف و با کیفیت عالی ملی و بین المللی، فضای مناسب و رضایت بخش خرید در مشتریان را فراهم کرده است. اجرای جشنواره‌های مختلف، استقرار کیوسک خدمات و باشگاه مشتریان از جمله ویژگی‌های بارز این فروشگاه‌ها بشمار می‌رود.
همچنین سیاست‌های توسعه‌ای، مدیران ارشد فروشگاه را بر آن داشته تا سومین شعبه را در شهرچالوس، منطقه نمک آبرود راه اندازی کنند و اکنون این فروشگاه در دست احداث و تجهیز می‌باشد.
فروشگاه “هایپر می” (شعبه تهران) در بزرگراه شهید ستاری، فاز۲ اکباتان، مجتمع مگامال(خط۴ مترو- ایستگاه شهرک اکباتان) واقع شده است. (www.hyperme.ir, 1393)
۲-۸ پیشینه تحقیق
بر اساس جستجوهایی که از میان پایان نامه‌ها و مقاله‌های متعدد صورت گرفت، ۱۴موضوع مرتبط داخلی و خارجی برگزیده شد که در جدول ۲-۱۰ نشان داده شده است:
جدول۲-۱۰: پیشینه تحقیق‌های خارجی و داخلی

محقق عنوان نتایج
۱ (Miller & Berry, 1998) برجسته بودن برند در برابر تصویر برند نتایج حاکی از آن بود که هزینه های تبلیغاتی بر روی تصویر مثبت از شرکت و برند تاثیرگذار است.
۲ (Yoo & Donthu, 2000) بررسی رابطه بین عناصر آمیخته بازاریابی و برابری برند محققان نتیجه گرفتند که صرف هزینه های بالا برای تبلیغات و تصویر شرکت بر روی برابری برند(وفاداری و کیفیت) موثر است.
۳ (Moorthy & Zhao, 2000) مطالعه ای پیرامون هزینه های تبلیغاتی و کیفیت خدمات نتایج حاکی از آن است که تکرار پیام های تبلیغاتی بر روی قضاوت در مورد کیفیت خدمات موثر است .
۴ (Lee, 2009) بررسی تاثیر کیفیت خدمات دریافت شده بر تصویر برند و قصد خرید نتایج نشان داد که یک رابطه مثبت و معناداری بین کیفیت خدمات دریافت شده با تصویر برند و قصد خرید وجود دارد.
۵
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...