: بین سرمایه انسانی و عملکرد سازمانی در بانک قوامین استان تهران رابطه معنادار وجود ندارد.
:بین سرمایه انسانی و عملکرد سازمانی در بانک قوامین استان تهران رابطه معنادار وجود دارد..
برای بررسی این فرضیه ابتدا میانگین پاسخ های دریافتی از پاسخ دهندگان در رابطه با عملکرد و سرمایه انسانی محاسبه می گردد. درصورتی که بین میانگین پاسخ های دریافتی اختلاف معناداری وجود نداشته باشد می توان ادعا کرد، بین سرمایه انسانی و عملکرد سامانی رابطه وجود دارد به این منظور فرضیاتی به شرح ذیل تدوین می گردد:

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

:میانگین پاسخ های دریافتی در رابطه با سرمایه انسانی و عملکرد سازمانی کارکنان بانک قوامین اختلاف معناداری با یکدیگر ندارند.
: میانگین پاسخ های دریافتی در رابطه با سرمایه انسانی و عملکرد سازمانی کارکنان بانک قوامین اختلاف معناداری با یکدیگر دارند.
نتایج آزمون t در جدول ذیل به صورت خلاصه ارائه شده است.
تعداد نمونه بیش از ۳۰ می باشد، لذا می توان برای آزمون فرضیه از آزمون های آماری پارامتریک T استیودنت استفاده نمود. اما قبل از اجرای این آزمون باید آزمون بررسی یکسان بودن واریانس در دو جامعه بررسی گردد:
جدول۴-۸: خروجی آزمون برابری واریانس ها

آماره آزمون لوین مقادیر P-Value نتیجه گیری
۲۴۴/۰ ۶۲۱/۰ واریانس در دو جامعه برابر می باشد

جدول۴-۹:خروجی آزمون تی استیودنت

مقادیر آماره t استیودنت درجه آزادی آماره مقادیر P-Value اختلاف میانگین فاصله اطمینان نتیجه گیری
۰٫۰۰ ۱۳۹۸ ۰۰/۱ ۰۰/۰ (۱۱/۰۱۱/۰-) فرض صفر رد نمی شود.

همانطور که از جدول فوق مشهود است، در رابطه با تاثیر سرمایه انسانی بر عملکرد سازمانی کارکنان، اولا مقادیر آماره t بدست آمده از مقادیر متناظر آن در جدول(   )کوچکتر بوده ثانیا مقادیر P-Valueمحاسبه شده نیز بیش از ۵ درصد سطح معناداری بوده لذا فرض صفر رد نمیشود. بنابراین با اطمینان ۹۵ درصد از پاسخ های بدست آمده میتوان گفت میانگین پاسخهای دریافتی در رابطه با سرمایه انسانی و عملکرد سازمانی کارکنان بانک قوامین اختلاف معناداری با یکدیگر ندارند.لذا پس از مشخص شدن عدم اختلاف در پاسخها به منظور بررسی ارتباط بین عملکرد سازمانی و سرمایه انسانی و میزان این ارتباط از جداول توافقی استفاده شده است.
برای برسی فرضیه فوق از آزمون جدول توافقی استفاده می گردد:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...