طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها – جدول شماره۴-۳۲: مربوط به بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش پوشش بیمهای” – 10 |
فراوانی
درصد
درصد خالص
کم
۲۱
۱۷٫۵
۱۷٫۵
متوسط
۴۷
۳۹٫۲
۳۹٫۲
زیاد
۴۹
۴۰٫۸
۴۰٫۸
خیلی زیاد
۳
۲٫۵
۲٫۵
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
“دزدی دریایی باعث اصلاحات حقوق دریایی کشورها شده است.”
جدول۴- ۲۵ : دزدی دریایی و اصلاحات حقوقی دریایی
فراوانی
درصد
درصد خالص
خیلی کم
۳
۲٫۵
۲٫۵
کم
۳۴
۲۸٫۳
۲۸٫۳
متوسط
۵۷
۴۷٫۵
۴۷٫۵
زیاد
۲۳
۱۹٫۲
۱۹٫۲
خیلی زیاد
۳
۲٫۵
۲٫۵
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
“افزایش دزدی دریایی باعث ایجاد قوانین جدید محلی و موافقت نامه های منطقه ای بین
دولت ها شده است.”
جدول۴-۲۶ : دزدی دریایی و قوانین جدید و موافقتهای منطقه ای
فراوانی
درصد
درصد خالص
خیلی کم
۳
۲٫۵
۲٫۵
کم
۲۲
۱۸٫۳
۱۸٫۳
متوسط
۴۷
۳۹٫۲
۳۹٫۲
زیاد
۴۵
۳۷٫۵
۳۷٫۵
خیلی زیاد
۳
۲٫۵
۲٫۵
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
” دزدی دریایی باعث وضع قوانین بینالمللی از سمت شورای امنیت شده است.”
جدول۴- ۲۷ : دزدی دریایی و وضع قوانین بینالمللی
فراوانی
درصد
درصد خالص
خیلی کم
۱۶
۱۳٫۳
۱۳٫۳
کم
۳۱
۲۵٫۸
۲۵٫۸
متوسط
۵۰
۴۱٫۷
۴۱٫۷
زیاد
۲۳
۱۹٫۲
۱۹٫۲
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
“دزدی دریایی باعث ایجاد تعارض بین قوانین یورک آنتورپ بلژیک و قانون دریا نوردی در مورد حفاظت از محموله ها در حین حمل شده است.”
جدول۴- ۲۸: دزدی دریایی و تعارض قوانین
فراوانی
درصد
درصد خالص
خیلی کم
۱۰
۸٫۳
۸٫۵
کم
۳۸
۳۱٫۷
۳۲٫۲
متوسط
۴۳
۳۵٫۸
۳۶٫۴
زیاد
۲۴
۲۰٫۰
۲۰٫۳
خیلی زیاد
۳
۲٫۵
۲٫۵
جمع
۱۱۸
۹۸٫۳
۱۰۰٫۰
بی پاسخ
۲
۱٫۷
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
“دزدی دریایی باعث طولانی شدن مسیر و افزایش سوخت حمل و نقل شده است”.
جدول۴- ۲۹ : دزدی دریایی و طولانی شدن مسیر تردد
فراوانی
درصد
درصد خالص
کم
۸
۶٫۷
۶٫۷
متوسط
۵۰
۴۱٫۷
۴۱٫۷
زیاد
۶۲
۵۱٫۷
۵۱٫۷
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
“دزدی دریایی باعث ایجاد مسیرهای جدید عبورومرور و در نتیجه افزایش کرایه کشتی ها شده است.”
جدول۴- ۳۰ : دزدی دریایی و ایجاد مسیر تردد جدید و افزایش کرایه کشتی ها
فراوانی
درصد
درصد خالص
کم
۱۴
۱۱٫۷
۱۱٫۷
متوسط
۳۲
۲۶٫۷
۲۶٫۷
زیاد
۷۴
۶۱٫۷
۶۱٫۷
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
“دزدی دریایی باعث کاهش مبادلات اقتصادی از راه دریا و در نتیجه کاهش تردد شده است.”
جدول۴- ۳۱ : دزدی دریایی و کاهش تردد و مبادلات دریایی کالا
فراوانی
درصد
درصد خالص
خیلی کم
۲۰
۱۶٫۷
۱۶٫۷
کم
۲۸
۲۳٫۳
۲۳٫۳
متوسط
۶۷
۵۵٫۸
۵۵٫۸
زیاد
۵
۴٫۲
۴٫۲
جمع
۱۲۰
۱۰۰٫۰
۱۰۰٫۰
۴-۲ یافته های تحلیلی:
برای بررسی وضعیت متغیرهای مورد سنجش در این تحقیق از مدل t تک نمونه ای استفاده گردید. در اجرای این مدل فرضیه های آماری چنین است:
H0: میانگین متغیر در جامعه مورد مطالعه برابر میانگین نظری آن متغیر است. (عدم معناداری فرضیه)
H1: میانگین متغیر در جامعه بیشتر (یا کمتر) از میانگین نظری آن متغیر است. (معناداری فرضیه)
انتخاب میانگین نظری به این صورت است که مجموع حد پایین سوالات را به علاوه مجموع حد بالای سوالات کرده سپس تقسیم بر ۲ مینمائیم. بنابرین اگر H0 (فرضیه خنثی) تأیید شود به این معنا است که انتخاب گزینه ها یکسان و متغیر در حد وسط است و اگر H0 رد شود نتیجه گرفته
می شود که میزان متغیر در جامعه با میانگین نمونه دارای تفاوت معنادار میباشد.
نتایج حاصل از اجرای مدل t تکنمونه ای برای تعیین متغیرهای تحقیق در مفهوم کلی در ادامه آمده است.
جدول شماره۴-۳۲: مربوط به بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش پوشش بیمهای”
One-Sample Statistics
متغیر
تعداد
میانگین
انحراف معیار
میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش پوشش بیمه ای
۱۱۲
۲۲٫۲۰
۲٫۹۶۵
One-Sample Test
متغیر
Test Value = 21
میزان آزمون t
درجه آزادی
df
سطح معناداری
Sig
اختلاف میانگین
میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش پوشش بیمه ای
۴٫۲۷۱
۱۱۱
.۰۰۰
۱٫۲۰
در جداول بالا نتایج آزمون آماری t تکنمونه ای برای بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش پوشش بیمهای” آورده شده است.
بر طبق مقدار آزمون t (4/271) و با توجه به درجه آزادی ۱۱۱=d.f، همچنین بر اساس معدل نظری متغیر (Test Value=21) با قبول خطای کمتر از ۰۱/۰ (Sig=0/000) و درجه اطمینان بیش از ۹۹/۰ میتوان نتیجه گرفت فرضیه معنادار شده و با میانگین نظری دارای تفاوت معناداری میباشد. یعنی فرضیه خنثی (۰H) که نشانگر عدم وجود رابطه است را نمیتوانیم بپذیریم و رد میکنیم.
بر اساس نتایج مندرج در جدول، میانگین میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش پوشش بیمهای ۲۲/۲۰ بوده و به میزان ۱/۲۰نمره بیشتر از میانگین نظری میباشد. بنابرین میتوان گفت میزان تأثیر دزدی دریایی بر افزایش پوشش بیمهای به صورت معناداری بالا میباشد.
جدول شماره ۴-۳۳: مربوط به بررسی متغیر “میزان تأثیر دزدی دریایی بر انتخاب مسیر تردد”
One-Sample Statistics
متغیر
تعداد
میانگین
انحراف معیار
میزان تأثیر دزدی دریایی بر انتخاب مسیر تردد
۱۲۰
۹٫۴۳
۱٫۶۴۸
Related Articles
دانلود متن کامل پایان نامه ارشد –
دیاگرام کارآزمایی بالینی
جهت ارزیابی رفتار نوزادان از جدول ارزیابی رفتار نوزاد برازلتون(Brazelton,1973) استفاده شده که شامل ۲۰پارامتر رفلکس عصبی و ۲۷ پارامتر دیگر از جمله عادات، هوشیاری، حرکات، ثبات وضعیت، تعادل و پایداری اتونومیکو رفلکسهای غیرعادی است. جهت ارزیابی رفتارهای مربوط به خواب نیز، روز اول و پایانی مطالعه توسط پژوهشگر رفتارهای خواب نوزاد به مدت […]
خرید متن کامل پایان نامه ارشد |
گفتار چهارم- بیمه اتکایی بدنه کشتی و کالا
بیمه نامه هایی که بر اساس مقدار و میزان معین ظرفیت ( تناژ) صادر می شود ، در بازار هواپیمایی هم وجود دارد و این در زمانی است که بیمه گر تعهد میکند که مبلغ معین و مشخصی را در هر حادثه سقوط هوایی که منجر به کشته شدن تعداد خاصی از مسافران میگردد […]
پایان نامه آماده کارشناسی ارشد –
قسمت 11
حال ممکن است سؤال شود که اگر این گونه است پس دلیل حذف این عبارت توسط قانونگذار چه بوده است ؟ در پاسخ اظهار می داریم که ، اولاً ، دلیل قانونگذار هر چه که باشد بر استنباط ما از قانون « فعلی » تأثیر چندانی نمی گذارد ، و ثانیاًً ، شاید […]
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1401-09-24] [ 12:47:00 ب.ظ ]
|