۰۰۰/۰

تائید فرضیه

جهت گیری بلند مدت- کوتاه مدت

۶۱/۰

۰۰۰/۰

تائید فرضیه

اجتناب از عدم اطمینان

۸۶/۰

۰۰۰/۰

تائید فرضیه

فرد گرایی- گروه گرایی

۶۲۵/۰

۰۰۰/۰

تائید فرضیه

مردسالاری- زن سالاری

۸۸/۰

۰۰۰/۰

تائید فرضیه

همانطوری که جدول (۴-۷) نشان می دهد نتیجه آزمون ضریب همبستگی پیرسون در مورد همه فرضیه ها در سطح تشخیص ۰۵/۰ معنادار است، یعنی فرض صفر آماری در مورد آن ها رد شده است بنابراین با احتمال ۹۵ درصد این فرضیه ها تائید می شوند. لازم به ذکر است که بیشترین ضریب همبستگی (۸۸/۰r=) در رابطه بین دو متغیر جهت گیری بلندمدت- کوتاه مدت و مسئولیت اجتماعی مشاهده می شود.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۱-۱- بررسی فرضیه ی اصلی تحقیق
فرضیه اصلی: فرهنگ سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی تاثیر می گذارد.
برای بررسی این فرضیه ابتدا فرضیه های آماری به صورت زیر تدوین شد.
فرضیه های آماری آزمون معنی داری کل مدل رگرسیون به صورت زیر می باشد:
Hرابطه خطی بین متغیرها وجود ندارد:
H1رابطه خطی بین متغیرها وجود دارد:
در واقع فرضیه صفر بیان می کند که تمام ضرایب رگرسیون برابر صفر هستند به عبارتی:
H0: β۱
ضریب متغیر مستقل مخالف صفر است: H1
برای آزمون فرض های خود از رگرسیون خطی استفاده می کنیم .به دلیل اینکه برای آزمون فرض های خود از رگرسیون خطی استفاده می کنیم در گام اول به منظور بررسی رابطه بین دو متغیر تحقیق به رسم نمودار پراکنش اقدام نمودیم. نتایج حاکی از آن بودند که یک رابطه تقریبا خطی بین تک تک متغیرهای مستقل و متغیر وابسته وجود دارد؛ یعنی نقاط در اطراف خط مستقیمی با شیب مثبت قرار گرفته اند. یکی دیگر از مفروضات درنظر گرفته شده در رگرسیون این است که خطاها دارای توزیع نرمال با میانگین صفر باشند که در پژ‍وهش حاضر نیز مانده ها و خطاهای مربوط به آن نرمال می باشند.
از دیگر مفروضاتی که در رگرسیون مدنظر قرار می گیرد، استقلال خطاها (تفاوت بین مقادیر واقعی و مقادیر پیش بینی شده توسط معادله رگرسیون) از یکدیگر است. در صورتی که فرضیه ی استقلال خطاها رد شود و خطاها با یکدیگر همبستگی داشته باشند امکان استفاده از رگرسیون وجود ندارد. به منظور بررسی استقلال خطاها از یکدیگر از آزمون دوربین- واتسون استفاده می شود. مقدار آماره این آزمون در دامنه ۰ و ۴ قرار دارد و چنانچه این آماره در بازه ۵/۱ یا ۵/۲ قرار گیرد آزمون عدم همبستگی بین خطاها پذیرفته می شود و در غیر اینصورت همبستگی بین خطاها وجود دارد. ﺑﺎ ﺗﻮﺟـﻪ ﺑـﻪ اﯾﻨﮑـﻪ در پژوهش حاضر ﻣﻘـﺪار آﻣﺎره دورﺑﯿﻦ واﺗﺴﻮن ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﺷﺪه ۷۹۸/۱ اﺳﺖ ﮐﻪ از ﻣﻘﺪار ﺑﺤﺮاﻧﯽ در ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨـﯽ داری ۰٫۰۱ ﺑﺰرﮔﺘﺮ اﺳـﺖ؛ ﻟـﺬا ﻋـﺪم ﻫﻤﺒﺴـﺘﮕﯽ ﭘﯿﺎﭘﯽ ﯾﺎ ﺳﺮﯾﺎﻟﯽ ﺑﺎﻗﯽ ﻣﺎﻧﺪه ﻫﺎ در ﻣﺪل رﮔﺮﺳﯿﻮن در ﺳﻄﺢ ﻣﻌﻨﯽ داری ۰٫۰۱ ﻣﻮرد ﺗﺎﯾﯿﺪ ﻗـﺮار ﻣـﯽﮔﯿﺮد
بعد از بررسی پیش فرض ها، لازم است برای کاربرد رگرسیون، ادعاهای محقق را با آزمون رگرسیون خطی آزمون کنیم. شیوه کار رگرسیون به این صورت است که ابتدا معنی داری کل مدل رگرسیون مورد آزمون قرار می گیرد که این کار توسط جدول ANOVA صورت می گیرد، سپس باید معنی داری ضریب متغیر مستقل بررسی شود که این کار با بهره گرفتن از جدول ضرایب صورت می گیرد. نتیجه آزمون شامل چهار خروجی می باشد که به ترتیب تشریح می شوند. جدول (۴-۸) به ترتیب ضریب همبستگی، ضریب تعیین، ضریب تعیین تعدیل شده و خطای معیار را تخمین می زند.
جدول (۴-۸): آزمون رگرسیون فرضیه ی اصلی

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...