قیمت ادراک شده فروشگاه بر تداعی ها/ تمایزات برند خرده فروشی تأثیر دارد.
قیمت ادراک شده فروشگاه بر آگاهی از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
قیمت ادراک شده فروشگاه بر کیفیت ادراک شده از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
خدمات کارکنان فروشگاه بر تداعی ها/ تمایزات برند خرده فروشی تأثیر دارد.
خدمات کارکنان فروشگاه بر آگاهی از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
خدمات کارکنان فروشگاه بر کیفیت ادراک شده از برند خرده فروشی تأثیر دارد.
تسهیلات فروشگاه بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد.
عوامل نهادی فروشگاه بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد.
امکانات فیزیکی فروشگاه بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد.
قیمت ادراک شده فروشگاه بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد.
خدمات کارکنان فروشگاه بر وفاداری به برند خرده فروشی تأثیر دارد
۳-۴ متغیرهای تحقیق
در این تحقیق برای سنجش متغیر تصویر فروشگاه پنج بعد عوامل نهادی، امکانات فیزیکی، تسهیلات، قیمت ادراک شده و خدمات کارکنان فروشگاه در نظر گرفته شده است. مؤلفه های اندازه گیری ارزش ویژه برند نیز بر اساس مدل ارزیابی آکر کیفیت ادراک شده از برند، آگاهی از برند، تداعی ها/تمایزات برند و وفاداری به برند می باشند.

( اینجا فقط تکه ای از متن فایل پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

تقسیم بندی متغیرها بر اساس مستقل و یا وابسته بودن آنها با توجه به فرضیات تحقیق در جدول زیر ارائه شده است.
جدول ۳-۱: متغیرهای مستقل و وابسته

فرضیه ها متغیر مستقل متغیر وابسته
۱،۲،۳ آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده از برند، تداعی ها/تمایزات برند وفاداری به برند
۴ – ۱۸ عوامل نهادی،تسهیلات، امکانات فیزیکی،قیمت ادراک شده، خدمات کارکنان آگاهی از برند، کیفیت ادراک شده از برند، تداعی ها/تمایزات برند
۱۹- ۲۳ عوامل نهادی،تسهیلات، امکانات فیزیکی،قیمت ادراک شده، خدمات کارکنان وفاداری به برند

۳-۵ روش تحقیق
هدف تمام علوم، شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسایل و مشکلات دنیای پیرامون، روش های علمی، تغییرات قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده‌اند. این روندها و حرکت‌ها سبب شده است که برای بررسی رشته‌های مختلف بشری، از روش های علمی استفاده شود (ایران نژاد پاریزی،۱۳۸۲،ص۹). از جمله ویژگیهای مطالعه علمی که هدفش حقیقت‌یابی است، استفاده از یک روش تحقیق مناسب می‌باشد و انتخاب روش تحقیق مناسب، به اهداف تحقیق، ماهیت و موضوع مورد تحقیق و امکانات اجرایی تحقیق بستگی دارد و هدف از تحقیق، دسترسی دقیق و آسان به پاسخ پرسش‌های تحقیق است (خاکی،۱۳۸۶،ص ۱۴۲-۱۴۳).
انواع روش تحقیق عمدتاً به دو دسته کلی شامل روش تحقیق بر حسب نوع استفاده (تحقیقات بنیادی، تحقیقات کاربردی و تحقیقات توسعه ای) و روش تحقیق بر حسب نحوه گردآوری داده ها (تحقیق تاریخی، تحقیق توصیفی، تحقیق پیمایشی، تحقیق میدانی، تحقیق نظری- کاربردی و مانند آن) تقسیم می شود (سرمد و همکاران،۱۳۸۲،ص۸۳).
تحقیق حاضر از لحاظ هدف، از انواع تحقیقات کاربردی و از نظر نوع روش، از انواع تحقیقات توصیفی است که هدف آنها، توصیف شرایط یا پدیده های تحت بررسی است
به همین منظور ارتباط بین مؤلفه های مدل ارزش ویژه برند آکر و ابعاد تصویری فروشگاه (به شرح مندرج در فرضیه های تحقیق) بررسی شده است.
۳-۶جامعه آماری تحقیق
بنا بر نظر اغلب محققان، جامعه آماری عبارت است از همه اعضای واقعی یا فرضی که علاقه مندیمیافته های پژوهش را به آنها تعمیم دهیم به طوری که حداقل در یک صفت مورد نظر مشترک باشند (دلاور،۱۳۸۴،ص۱۲۰).
جامعه آماری این تحقیق مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهر تهران می باشند. فروشگاه های مورد بررسی شامل پنج فروشگاه سپه، رفاه، اتکا، سیتی استار، شهروند واقع در سطح شهر تهران بودند.
۳-۷ روش نمونه گیری

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...