فهرست جداول
جدول ۲-۱): تعاریف عملکرد سازمانی ۱۷
جدول ۲-۲) ﻣﺒﺎﻧﯽﻧﻈﺮی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﻋﻮاﻣﻞ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﮔﺬار ﺑﺮ ﻋﻤﻠﮑﺮد ﺳﺎزﻣﺎﻧﯽ ۲۱
جدول ۲-۳): تفاوت­های عمده سیستم­های سنتی و مدرن ارزیابی عملکرد ۳۴
جدول ۲-۴): تفاوت خلاقیت و نوآوری و تغییر ۴۲
جدول ۳-۱): آلفای کرانباخ ۱۰۹
جدول ۴-۱): توصیف متغیر نوع بانک یا موسسه مالی ۱۱۳
جدول ۴-۲): توصیف متغیر تمرکز ۱۱۴
جدول ۴-۳): توصیف متغیر رسمیت ۱۱۵
جدول ۴-۴): توصیف متغیر تخصص ۱۱۶
جدول ۴-۵): توصیف متغیر نوآوری خدمات ۱۱۷
جدول ۴-۶): توصیف متغیر عملکرد ۱۱۸
جدول ۴-۷): آزمون کولموگروف- اسمیرنف برای متغیرهای تحقیق ۱۱۹
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۸): نشانگر های متغیر ها در مدل های ساختاری ۱۲۰
جدول ۴-۹): جدول اثرات مستقیم، غیر مستقیم و اثرکل بر وفاداری مشتریان ۱۲۴
فهرست نمودار
نمودار ۴-۱): میله ای متغیر نوع بانک یا موسسه مالی ۱۱۳
نمودار ۴-۲): هیستوگرام متغیر تمرکز ۱۱۴
نمودار ۴-۳): هیستوگرام متغیر رسمیت ۱۱۵
نمودار ۴-۴): هیستوگرام متغیر تخصص ۱۱۶
نمودار ۴-۵): هیستوگرام متغیر نوآوری خدمات ۱۱۷
نمودار ۴-۶): هیستوگرام متغیر عملکرد ۱۱۸
نمودار ۴-۷): آزمون مدل تحقیق (در حالت استاندارد) ۱۲۱
نمودار ۴-۸): آزمون مدل تحقیق (حالت اعداد معنی داری) ۱۲۲
فهرست اشکال
شکل ۱-۱): مدل تحقیق ۹
شکل ۲-۱): تبین حوزه سیستم مدیریت عملکرد ۲۴
شکل ۲-۲): : سیمای سیستمی سازمان و عناصر سیستم مدیریت عملکرد ۲۶
شکل ۲-۳): فرایند طرح ریزی تولید و عملیات در سازمانها ۲۸
شکل ۲-۴): ارتباط میان اهداف، استراتژی­ها و طرح­ریزی تولید و عملیات سازمان­ها ۲۹
شکل ۲-۵): اجزای اصلی مدیریت عملکرد ۳۰
شکل ۲-۶): تغییرات پیوسته در ارئه خدمات و نوآوری ۴۵
شکل ۲-۷): تاثیرگذاری عوامل موفقیت توسعه یک خدمت جدید ۴۶
شکل ۲-۸) مدل فرآیندی در نوآوری خدمات جدید ۴۶
شکل ۲-۹): چارچوب نوآوری خدمات ۴۸
شکل ۲-۱۰): محرک های نوآوری ۵۱
چکیده
هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه ساختار سازمانی با عملکرد سازمانی است. این تحقیق به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ اجرای روش اجرا از نوع تحقیق‌های توصیفی - همبستگی است. روش گرداوری داده ­ها در این تحقیق میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. جامعه آماری تحقیق حاضر بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان با تعداد ۳۰ سرپرستی است که محقق به صورت تمام شمار پرسشنامه را بین تمامی سرپرستی­ها و در هر سرپرستی بین ۴ تا ۶ پرسشنامه به کارشناسان و مدیران توزیع کرده است. جهت آزمون فرضیات تحقیق از معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین تمرکز و رسمیت با نوآوری خدمات در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان رابطه معناداری وجود دارد؛ همچنین بین نوآوری خدمات و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان رابطه معناداری وجود دارد؛ و نوآوری خدمات رابطه بین ساختار سازمانی و عملکرد سازمانی در بانک­ها و موسسات مالی استان گیلان را میانجی گری می­ کند.
فصل اول
کلیات تحقیق

        1. مقدمه

       

نیاز جامعه، فلسفه وجودی سازمان­هاست و هر سازمان به منظور تحقق هدف خاصی به وجود می ­آید. به منظور تأمین این نیازها سازمان باید هرچه بهتر و کاراتر وظایف خود را از طریق کارکنان به انجام برساند؛ بنابراین اثربخشی و کارایی در سازمان مورد توجه قرار می­گیرد که تحقق هر دوی اینها در گرو مشارکت کاری افراد و توجه به عوامل سازمانی است (Farhang et al ,2012). عوامل مختلفی بر عملکرد سازمان تأثیرگذار است که یکی از عوامل سازمانی، ساختار می­باشد. عملکرد خوب در سازمان مستلزم وجود ساختار خاصی در سازمان است ساختار درونی سازمان می ­تواند مشوق و یا مانع عملکرد در سازمان باشد (Fredrickson, 2013). مطالعاتی که در این رابطه صورت گرفته، نشان­دهنده این است که وجود تمرکز در تصمیم ­گیری­ها و رسمیت آنها در فرآیندها و روابط کاری، مانع خلق اندیشه­ های جدید می­شوند؛ در حالی که توزیع قدرت و انعطاف­پذیری­ها موجب افزایش عملکرد بالا در سازمان شده که خلق اندیشه­ های جدید را در سازمان تسهیل می­نماید(مجیدی و همکاران ،۱۳۹۱). از طرفی دیگر سازمان­های موفق و پیشرو از دید مدیران نوین گرا به دنبال تغییرات روزآمد در تمامی رویکردهای مدیریتی به منظور ادامه حیات و رقابت در حفظ جایگاه خود در چرخه فعالیت­های مربوطه هستند. در دوره زمانی حاضر سازمان­ها برهه خاصی را می گذرانند که عوامل برونزا و درونزای متعددی آنها را متاثر می کند که باید در حیطه اختیار قرار گیرند. در این شرایط سازمان­ها از نظر ساختار، قوانین و مقررات و ظرفیت های مدیریتی در به وجود آوردن زمینه های خلاقیت و نوآوری در وضعیت مناسبی نیستند تا با شیوه ای کم خطر و هزینه به استقبال انتقال و تغییر رویکرد خویش بروند(مهدوی مزده-ضرغامی؛۱۳۹۰). به طور کلی نوآوری برای موفقیت اکثر سازمان­ها، از جمله ارائه دهندگان خدمات مهم است. آن­ها ممکن است از طریق تمرکز بر نوآوری خدمات به مزیت رقابتی دست یابند. اهرم خدمات می ­تواند به ایجاد روابط قوی با مشتریان، ایجا موانع برای رقابت، افزایش وفاداری مشتری، تغییر هزینه­ها و ایجاد مؤثرتر فعالیت­های بازار و به طور کلی بالارفتن عملکرد سازمانی کمک نماید (Daugherty et al, 2011). در این پژوهش از میان عوامل سازمانی متعددی که در مدل های سازمانی مختلف ذکر شده اند، به بررسی عامل کلیدی ساختار سازمانی مورد استفاده در ارتباط با عملکرد سازمان پرداخته میشود؛

  •  
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...