جدول ۴-۱۶- نتایج تحلیل تعدیل‌گری متغیر خودکارآمدی در رابطه تعارض نقش و خلاقیت کارکنان


















































مراحل رگرسیون

متغیر مستقل

متغیر وابسته

β
sig
R2
Change Statistics
ANOVA
R Square Change
F Change
Sig. F Change
sig

مرحله اول

تعارض نقش

خلاقیت کارکنان

۱۴۴/۰-

۰۰۰/۰

۲۴۱/۰

۲۴۱/۰

۹۳۶/۱۰

۰۰۰/۰

۹۳۶/۱۰

۰۰۰/۰

خودکارآمدی

۴۵۲/۰

۰۰۰/۰

مرحله دوم

تعارض نقش

خلاقیت کارکنان

۰۸۱/۰-

۰۰۰/۰

۳۸۸/۰

۱۴۷/۰

۳۰۵/۱۶

۰۰۰/۰

۳۴۳/۱۴

۰۰۰/۰

خودکارآمدی

۵۱۰/۰

۰۰۰/۰

تعارض نقش× خودکارآمدی

۳۹۱/۰

۰۰۰/۰

فصل پنجم:

نتیجه گیری و پیشنهادات

در این فصل ابتدا به مرور کلی تحقیق و سپس بحث پیرامون فرضیه های تحقیق و همگرایی و واگرایی نتایج این مطالعه با مطالعات مشابه دیگر خواهیم پرداخت و در ادامه نیز پیشنهادات تحقیق بیان خواهد شد.

۵- ۱- مرور کلی

هدف از این تحقیق، بررسی اثر تعدیل گری خودکارآمدی بر رابطه بین ابهام و تعارض نقش بر خلاقیت کارکنان بود که ‌به این منظور در فصل اول، اهمیت و ضرورت مسئله و فرضیه های تحقیق بیان گردید. در فصل دوم، ادبیات موضوع و مدل مفهومی تحقیق مطرح شد و سپس در فصول بعدی فرضیه های تحقیق ‌بر اساس روابط فرض شده در مدل، مورد آزمون قرار گرفتند، به منظور آزمون فرضیه‌ها، پرسشنامه ای ۲۷ گویه ای به کار برده شد که جهت بررسی روایی آن، از روایی محتوا و سازه استفاده شد. روایی محتوا با بهره گیری از نظر اساتید راهنما و مشاور و همچنین تعدادی از خبرگان رشته مدیریت تأیید شد و جهت بررسی روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد که در نهایت بعد از حذف چهار گویه ۷، ۸ ، ۱۴ و ۲۴ از فرایند تجزیه و تحلیل، روایی سازه نیز تأیید شد. برای اندازه گیری پایایی از شاخص آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ بیش از ۷/۰ به دست آمد که نشان دهنده پایایی خوب پرسشنامه است. روش نمونه گیری تصادفی ساده برای جمع‌ آوری داده ها به کار گرفته شد و با توجه به جدول مورگان حجم نمونه از جامعه ۸۷ نفری کارکنان حوزه ستادی شرکت توزیع نیروی برق مشهد ۷۲ نفر تعیین شد. بررسی فرضیه های مستقیم با بهره گرفتن از معادلات ساختاری و نرم افزار “SMART PLS ” و فرضیه های تعدیل گری با بهره گرفتن از رگرسیون تعدیل شده چندگانه و نرم افزار “SPSS” صورت گرفت، که در نهایت تمامی فرضیه‌ها پذیرفته شدند.



۵-۲- بحث و نتیجه گیری

در این بخش تلاش می شود ابتدا به طور مختصر نتایج حاصل از سؤالات عمومی آورده شود و سپس نتایج حاصل از آزمون فرضیه‌ها ارائه گردد و با ادبیات موجود در این زمینه، مقایسه شود.

۵- ۲- ۱- نتایج مرتبط با سؤالات عمومی

نتایج حاصل از سؤالات عمومی که مربوط به ویژگی های پاسخ دهندگان می‌باشد، نشان می‌دهد که ۴/۷۶ درصد پاسخ دهندگان مرد هستند و از نظر تحصیلات نیز بیشتر پاسخ دهندگان یعنی تقریباً ۴/۵۱ درصد دارای مدرک لیسانس هستند. همچنین بیشترین بازه سنی مربوط به بازه ۳۱ تا ۴۰ سال است که حدود ۶/۴۸ درصد از افراد پاسخگو در این بازه سنی قرار گرفته اند.

۵- ۲- ۲- نتایج مرتبط با فرضیه های تحقیق

    1. Lu ↑

    1. Siu ↑

    1. Babakas ↑

    1. Yavas ↑

    1. Ashill ↑

    1. Bandura ↑

    1. Singh ↑

    1. Goel ↑

    1. Luthans ↑

    1. Stajkovic ↑

    1. Ibrayera ↑

    1. Jex ↑

    1. Bliese ↑

    1. Role Ambiguity ↑

    1. Role Conflict ↑

    1. Pervin ↑

    1. Miles ↑

    1. Perreault ↑

    1. Koontz ↑

    1. Odonnell ↑

    1. Mc Geraht ↑

    1. Bedeian ↑

    1. Armenakis ↑

    1. Sawyer ↑

    1. Sinqu ↑

    1. Stora ↑

    1. Yongkang ↑

    1. Weixi ↑

    1. Yipeng ↑

    1. Liu ↑

    1. Jaqdip ↑

    1. Abrkrampy ↑

    1. Mitchell ↑

    1. Interasender conflict ↑

    1. Intrarole conflict ↑

    1. Interrole conflict ↑

    1. Person-role conflict ↑

    1. Milbourn ↑

    1. Kan ↑

    1. Berger ↑

    1. Eden ↑

    1. Zuk ↑

    1. Cassidy ↑

    1. Eachus ↑

    1. Spector ↑

    1. Evans ↑

    1. Clark ↑

    1. Hoy ↑

    1. Miskel ↑

    1. Performance accomplishment ↑

    1. Vicarious experience ↑

    1. Verbal persuasion ↑

    1. Physiological states ↑

    1. Gilford ↑

    1. Dewett ↑

    1. Toffler ↑

    1. Brain Storming ↑

    1. Nominal Grouping ↑

    1. Delphi Technique ↑

    1. Dalaki ↑

    1. Brain Writing ↑

    1. Freud ↑

    1. Skinner ↑

    1. Woodman ↑

    1. Vrtymr ↑

    1. Meyer ↑

    1. Rogers ↑

    1. Perrewe ↑

    1. Rizzo ↑

    1. Rigg ↑

    1. Gansn ↑

    1. Vytz ↑

    1. Validity ↑

    1. Reliability ↑

    1. Simultaneous Effects ↑

    1. Bollen ↑

    1. Gall ↑

    1. Walter ↑

    1. Joyce ↑

    1. Amos ↑

    1. Liserl ↑

    1. Pls (Partial Least Square) ↑

    1. Joreskog ↑

    1. Kock ↑

    1. Haenlein ↑

    1. Kaplan ↑

    1. Chou ↑

    1. Sanchez ↑

    1. Ligro ↑

    1. Construct Validity ↑

    1. Convergent Validity ↑

    1. Discriminant Validity ↑

    1. Byrne ↑

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...