توقع متوسط

 

۳

 
 

انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 

کم­توقع

 

۳

 
 

پرتوقع

 

۱

 
 

توقع متوسط

 

۲

 
 

انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی

 

کم­توقع

 

۳

 
 

پرتوقع

 

۱

 
 

توقع متوسط

 

۲

 

همانطور که در جدول ۴٫۵ مشاهده می­ شود بین اولویت­های انتظارات اصلی در خوشه های سه گانه اختلاف معناداری وجود دارد نتایج آزمون کروسکال-والیس نشان داد که:
در خصوص وضعیت اولویت انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی بین خوشه های سه گانه اختلاف معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر میزان اهمیت این انتظار در خوشه های سه گانه یکسان نیست. به این ترتیب که خوشه های پرتوقع، توقع متوسط و کم توقع به ترتیب بالاترین اولویت را برای انتظارات خدمات اصلی بانکداری موبایلی قائل هستند.
در خصوص وضعیت اولویت انتظارات خدمات افزوده بانکداری موبایلی بین خوشه های سه گانه اختلاف معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر میزان اهمیت این انتظار در خوشه های سه گانه یکسان نیست. به این ترتیب که خوشه های پرتوقع ، کم توقع و توقع متوسط به ترتیب بالاترین اولویت را برای انتظارات خدمات افزوده بانکداری موبایلی قائل هستند.
در خصوص وضعیت اولویت انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی بین خوشه های سه گانه اختلاف معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر میزان اهمیت این انتظار در خوشه های سه گانه یکسان نیست. به این ترتیب که خوشه های پرتوقع، توقع متوسط و کم توقع به ترتیب بالاترین اولویت را برای انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی قائل هستند.
در خصوص وضعیت اولویت انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی بین خوشه های سه گانه اختلاف معناداری وجود دارد. به عبارت دیگر میزان اهمیت این انتظار در خوشه های سه گانه یکسان نیست. به این ترتیب که خوشه های های پرتوقع، توقع متوسط و کم توقع به ترتیب بالاترین اولویت را برای انتظارات ادراک مفید بودن استفاده از بانکداری موبایلی قائل هستند.
نکته: بر اساس جدول بالا مشخص می شود خوشه پرتوقع در هر ۴ انتظار اصلی رتبه اول را به خود اختصاص می دهد . یعنی می تواند نشان دهد که این خوشه توقعات بالایی را نسبت به این انتظارات در مقایسه با سایر خوشه ها دارد.
۶٫۲٫۵- مقایسه با پژوهش های پیشین
همان طور که در فصل دوم اشاره شد در ارتباط با موضوع بخش­بندی کاربران بانکداری موبایلی با توجه به جستجو هایی که در سایت های علمی معتبر از جمله: emerald, science direct, sage, ebsco و چندین سایت معتبر دیگر انجام شد نتیجه ای یافت نشد، همچنین در پژوهش های انجام شده در داخل کشور نیز موضوعی که به آن پرداخته باشد یافت نشد و اکثر پژوهش های انجام شده در حیطه بانکداری موبایلی با بهره گرفتن از الگوهای مربوط به پذیرش بانکداری موبایلی انجام شده است که در آن به عوامل و انتظارات موثر برای پذیرش بانکداری موبایلی توجه شده است از این رو نتایج بدست آمده از این پژوهش را با تعدادی از این مطالعات مقایسه می کنیم.
در مطالعه ای که توسط شینگ مون شی و همکاران با عنوان انتظارات تاثیر گذار بر پذیرش بانکداری موبایلی در سال ۲۰۱۱ در مالزی انجام شد، نتایج نشان دادند که سودمندی درک شده، سهولت استفاده درک شده، مزیت نسبی و نوآوری های شخصی به طور مثبتی مرتبط با پذیرش خدمات بانکداری موبایلی هستند. در این پژوهش نیز نشان داده شد که کاربران بانکداری موبایلی چهار انتظار اصلی از خدمات ارائه شده دارند که از بین آنها انتظارات ادراک مفید بودن استفاده و انتظارات شرایط تسهیل کننده برای استفاده از بانکداری موبایلی با پژوهش شینگ مون و همکاران همراستا هستند.
پژوهشی توسط هرنان و روزا ریوس در سال ۲۰۱۰ با عنوان اثر واسطه ای جنسیت در پذیرش بانکداری موبایلی در سنگاپور انجام شد. هدف اصلی این پژوهش جستجوی انتظارات موثر بر پذیرش بانکداری موبایلی بین کاربران کنونی بانکداری اینترنتی در سنگاپور بود. نتایج نشان داد که انتظارات سودمندی، هنجار های اجتماعی، ریسک اجتماعی بیشترین تاثیر را بر قصد پذیرش خدمات بانکداری موبایلی دارند. با توجه به اینکه در پژوهش کنونی نیز نشان داده شد که انتظارات ادراک مفید بودن استفاده برای کاربران اهمیت دارند. پس این انتظار با عامل سودمندی بدست آمده در پژوهش هرنان و روزا ریوس مطابقت دارد.
در پژوهشی که در سال ۲۰۰۹ باعنوان یک الگو پذیرش برای بانکداری موبایلی در غنا توسط مارگارت کراب و همکاران انجام شد. نتایج نشان داد که انتظارات فرهنگی و اجتماعی در شکل اعتبار درک شده، شرایط تسهیل کننده، کشش درک شده و انتظارات جمعیت شناختی نقش مهمی را در پذیرش بازی می کنند. پس انتظار شرایط تسهیل کننده که در این پژوهش بدست امد با نتایج پژوهش کنونی همراستا است.
پژوهشی در سال ۲۰۱۰ با عنوان یک ارزیابی تجربی از پذیرش بانکداری موبایلی در تایوان توسط هسی فن لین انجام شد. نتایج نشان دادند که انتظارات مزیت نسبی درک شده، سهولت استفاده، سازگاری، شایستگی و یکپارچگی به طور قابل توجهی بر روی نگرش ها اثر می گذارند که در واقع منجر به نیات رفتاری برای پذیرش بانکداری موبایلی یا ادامه استفاده از آن می شود. از بین نتایج بدست آمده انتظارات مزیت نسبی درک شده و سهولت استفاده با نتایج بدست آمده از این پژوهش مطابقت دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...