مشکلات درونیسازی شده

۶۷

۵۸

۵۴

۵۱

۵/۶۰

۵/۵۴

مشکلات برونیسازی شده

۵۸

۵۲

۵۳

۴۶

۵/۵۵

۴۹

نمرات استاندارد مجموع مشکلات

۶۶

۵۶

۵۶

۵۲

۶۱

۵۴

همان گونه که در جدول۴-۷ مشاهده میشود، با توجه به نتایج حاصل از سیاههی رفتاری کودکان که توسط والدین تکمیل شده، در مقیاسهایی همچون اضطراب/افسردگی،
گوشهگیری/افسردگی، مشکلات اجتماعی، مشکلات تفکر، مشکلات توجه، رفتارهای قانونشکنی و پرخاشگرانه، مشکلات درونیسازی شده و مشکلات برونیسازی شده نمرات آزمودنی در پسآزمون در مقایسه با پیشآزمون کاهش یافته اما از نظر مقیاس شکایات جسمانی نمره پسآزمون در مقایسه با پیشآزمون تغییر نکرده است.
همچنین نتایج حاصل از گزارش معلم کودکان نشان داد که در مقیاسهایی همچون اضطراب/افسردگی، گوشهگیری/افسردگی، شکایات جسمانی، مشکلات اجتماعی، مشکلات توجه، رفتار پرخاشگرانه، مشکلات درونیسازی شده و مشکلات برونیسازی شده نمرات آزمودنی در پسآزمون در مقایسه با پیشآزمون کاهش یافته اما از نظر مقیاسهایی همچون مشکلات تفکر، رفتار قانونشکنی نمرات پسآزمون در مقایسه با پیشآزمون تغییر نکرده است.
نمودار۴-۱۹. نیمرخ مقیاسهای آزمودنی شماره۷: مبتنی بر تجربهی فرم سیبیسیال ( سیاههی والدین)
نمودار۴-۲۰. نیمرخ مقیاسهای آزمودنی شماره۷: مبتنی بر تجربهی فرم تیآراف (گزارش معلم)
نمودار ۴-۲۱. نیمرخ میانگین کل مقیاسهای آزمودنی شمارهی۷ مبتنی بر جمع نظر والدین و معلم
۴-۳. تحلیل استنباطی
در این بخش نتایج تجزیه و تحلیل داده ها برای آزمون فرضیه های پژوهش ارائه شده است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۳-۱. فرضیهی اول پژوهش
فرضیهی اول پژوهش عبارت بود از: «کتابدرمانی، بر اضطراب/افسردگی کودکان ناشنوای مقطع ابتدایی مدرسهی استثنایی وصال بیرجند تأثیر دارد». برای بررسی این فرضیه میانگین پیشآزمون و پسآزمون آزمودنیها با بهره گرفتن از آزمون t وابسته مقایسه شدند. نتایج این آزمون در جدول ۴-۸ ارائه شد. نتایج حاصل از اجرای آزمون و برخی آمارههای توصیفی حاصل از اجرای آزمون یاد شده در جدول ۴-۸ نشان داده شده است.
جدول۴-۸: نتایج آزمون t وابسته برای مقایسه میانگین پیش آزمون و پس آزمون اضطراب/افسردگی آزمودنی ها براساس ارزیابی والدین، معلم و کل

منبع ارزیابی

تعداد

میانگین

انحراف معیار

t

درجه آزادی

سطح معناداری

والدین

پیشآزمون

۷

۱۴/۶۳

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...